נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

בודאי תשמחו (אך תתפלאו) לדעת כי אני ובת זוגי עברנו בידיעה צלולה ומרצון חופשי להתגורר באילת לפני כשנה. נהרות של מילים כבר זרמו בויכוח האין סופי - אילת - מדהים או מחרים? תצטרכו להאמין לנו שהשמש הקופחת פה, בעיקר בעונה זו של השנה, לא פגעה (עדיין, חכו לאוגוסט) בצלילות מחשבתנו כשאנחנו טוענים: אילת נהדרת, כל עוד לא מתקרבים לאזור המלונות ביולי-אוגוסט (תראו כמה מהר הפכנו לאילתים סנובים).

מסענו למסעדת אולה דרש מאיתנו לפסוח על הכלל החשוב הזה, שהרי עכשיו יולי ואולה ממוקמת באזור המלונות. אבל מה לא עושים בשביל להביא את הבשורה על המסעדה שמאז שעברנו לכאן נמצאת אצלנו בראש רשימת המסעדות הטובות וכל מי שמגיע לבקר אותנו נלקח אליה אחר כבוד? כמשתמע מכך, זהו ממש לא הביקור הראשון שלנו באולה. כי בסך הכל, מה מחפשים מהגרים טריים מהמרכז במקום שהתקשורת נהנית לקרוא לו 'פריפריה'? לא הרבה, רק מקום שיגרום לנו להרגיש בבית, כלומר כמו במסעדות שהשארנו בצער מאחורינו, באזור בו מחירי הבירה מתחרים באחוזי הלחות.

עם הגיענו לאולה, קיבלה את פנינו מלצרית חייכנית, שהובילה אותנו לשולחן בפינה שקטה, עם כורסאות נוחות להפליא (מצרך נדיר במסעדות ארצנו). בהמלצת המלצרית בחרנו קודם כל שני קוקטיילים כדי להתרענן מהחום שבחוץ ובעודנו ממתינים העפנו מבט סביב. המסעדה, המתמחה בטאפאס ספרדיים, מעוצבת בהתאם והסקרנים שביניכם יוכלו ללמוד מהפלייסמטים מעט על מקור הטאפאס (נשאיר אתכם במתח...) ואפילו קצת ספרדית בסיסית. בחלל התנגנה מוזיקה שקטה המשאירה מקום לשיחה והתאורה הרכה הוסיפה לאווירה השלווה, המהווה מפלט מעיר הנופש השוקקת.

לאחר דקות מספר הגיעו הקוקטיילים (19 ₪ בהזמנת ארוחה) - קפרינייה מרעננת ומידורי סאוור חמצמץ  ואיתם פוקצ'ה חמה מהתנור בליווי זיתים מרוקאים, איולי ואריסת פלפלים (19 ₪) מצוינת. מכיוון שכאמור, מדובר במסעדת טאפאס, החלטנו להתמקד בהם. מתוך המגוון הרחב המחולק לטאפאס ירקות, בשר, דגים ופירות ים, הגיעו אל שולחננו קודם כל כרובית מטוגנת בציפוי פריך המלווה ברוטב צ'ילי מתקתק (22 ₪), חציל בלאדי (28 ₪), סלט מוצרלה מחלב בופאלו עם עגבניות, זיתים ועלי בייבי (34 ₪) ופטריות ממולאות בגבינת עזים המוגשות ברוטב שמנת ופסטו (28 ₪) - מהמנות המוצלחות ביותר שטעמתי.

בשלב זה, זוגתי הצמחונית (אף אחד לא מושלם) נהנתה מקוקטייל נוסף -  פידג' סאוור (19 ₪) מתקתק, בעוד אני המשכתי לטאפאס הבשריים. מהם בחרתי בשיפודוני פילה בקר (38 ₪), המוצעים ברוטב שמנת פלפלת מעולה או ברוטב יין אדום עשיר ועשויים בדיוק במידה הראויה, כפי שרק חובב בשר אמיתי יכול להעריך. טעמתי גם מקבבוני הטלה על מצע של טחינה ירוקה (36 ₪) ומכבד האווז המעולה בקונפי תאנים מתקתק (59 ₪). לאחר-מכן הגיעו אחר כבוד מולים עסיסיים ברוטב בירה ייחודי (36 ₪) ושרימפס ברוטב שמנת, שום, תרד ויין לבן (39 ₪) - מנת חובה לחובבי הז'אנר.

יש לציין שבאולה לא מתקמצנים ומגישים טאפאס בגודל מכובד, מה שגרם לנו להמשיך מכאן ישירות לקינוח. שמם של הצ'ורוס באולה כבר הגיע עד לדגי הריף של הים האדום, אך אנו בחרנו להיות מקוריים והזמנו קסטיג'יו (36 ₪) - ארבע שכבות של מאפה שקדים, שוקולד מריר, שוקולד לבן ומסקרפונה המכוסות ברוטב פירות יער, השובר את המתיקות והופך את המנה למרעננת וייחודית.

לאלו מכם המעדיפים ארוחה קונבנציונלית יותר, מציעים באולה גם מבחר מנות עיקריות, ומניסיון קודם אנחנו יכולים להמליץ במיוחד על צלעות הטלה העסיסיות (116 ₪) ועל מנת הפנה ארביאטה (64 ₪), לצמחונים שבינינו.

בעוד טעם המנות הנפלאות עדיין על לשוננו וראשנו סחרחר מעט מהקוקטיילים המצוינים, אצנו רצנו (למעשה התגלגלנו על כרסנו השבעה) לבשר לכם, הצפונים, את הבשורה: כן, יש באילת מסעדה ראויה, שתגרום לכם להרגיש בבית וליהנות מאוכל איכותי וטעים. אז בפעם הבאה שאתם קופצים לביקור, לפני שאתם מתקשרים אלינו לברר איפה כדאי לאכול באילת, תחסכו לכולנו את הקרינה הסלולארית ובואו ישר לאולה.

 

* הכותב היה אורח המקום.

* רוצים גם אתם לאכול באולה? לחצו כאן וקבלו קופון שווה במיוחד.

* להזמנת שולחן במסעדה לחצו כאן.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
ארוחה חלומית במסעדת 5th Avenue באילת
חגיגת בשרים באילת: מסעדת ראנץ' האוס
הים הוא המלך. מסעדת פאגו פאגו
ים, שמש ואוכל טוב בג'ינג'ר אילת
ביקור במסעדת ראנץ' האוס באילת
אדום עולה
מהחווה לצלחת
במרינה על הגריל
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר