נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

חלון לים האדום
נר ראשון של חנוכה, תחילתו של החורף האילתי (20 מעלות בצל). יצאנו לטיילת, אני ושותפתי ללימודים, לראות מה נשתנה, אחרי הכל – חג זה חג. מעט אחרי הגשר האירה לנו חנוכיה באחד החלונות, כך שכמו ישראלים טובים מיד נכנסנו לראות אם מחלקים סופגניות. הופתענו לגלות שמדובר בסופגניות משונות למדי, עם הרבה פחות שמן והרבה יותר בשר ובכלל עם רוטב ברביקיו במקום ריבת תותים. מסתבר שבלא משים הגענו שוב למקדש הבשר האילתי - הראנץ' האוס.

>>קראו על הביקור הקודם של עופרי בראנץ' האוס

הגודל כן קובע
עם כניסתנו קידמו את פנינו מוסיקה שקטה ואור נרות רך ושליו, שליוו אותו עד לשולחן הצופה אל הים. אורות המפרץ שנפרשו לפנינו הזכירו לנו את מהות החג וכי בכדי לגרש את החושך, עלינו קודם כל לגרש את הרעב. בעודנו בוחנים את תפריט הבשרים המגוון הונחה לפנינו כיכר לחם טרייה ומהבילה בליווי רוטב פסטו עשיר. בין ניגוב למריחה דאגנו לכבד את אווירת החג בזוג כוסות יין מיקבי טפרברג – מלבק מלא ועמוק, עשיר בטעמים ומפנק ומריטאז' עוקצני, קליל ומרענן, שכמו הכין את החך לחגיגת הבשרים שבדרך.

כראוי לעונת החורף, החליטה שותפתי לבקר באלסקה, או לפחות בגרסתה האילתית: פרוסות דקות  של אלתית טרייה ועדינה, מעוטרות בתחמיץ שמן זית, צלפים ולימון, הנמסות בפה ומחליקות על הלשון. אני העדפתי להשאר בדרום ובחרתי בטקסס - כנפי עוף פיקנטיים, מטוגנים ומצופים בדבש וברוטב ברביקיו מעולה המיוצר במקום. משראיתי את המנה נבהלתי מעט שכן מדובר בקערת כנפיים ענקית, המספיקה למשפחה בינונית לפחות והם עוד קוראים לזה מנה ראשונה. עם זאת, כל דאגותיי נשכחו מיד כשנגסתי בכנף הראשונה - חמוץ, מתוק, חריף ונהדר רקדו על הלשון בשילוב טעמים מושלם (כן, נהדר זה סוג של טעם), שהפך את המנה למנצחת הברורה של הערב ואותי לטורף עופות חסר מעצורים (המכוסה ברוטב סמיך ומתקתק).

אדום עולה
לאחר שדפקנו מקלחת (סתם, רק כמה מגבונים), עברנו לאירוע העיקרי של הערב - זוג נתחי בקר מפתים שהונחו לפנינו על גבי פלנצ'ות רותחות. שותפתי בחרה בפריים ריב עסיסי ועבה מ"עגלת החיתוך", שנאפה בתנור והוגש עם רוטב טבעי. מדובר בנתח עדין ורך במיוחד שזכה מצדי לכינוי "המרשמלו של הפרה". בכדי לאזן את העדינות, בחרתי אני בצלע בקר עם עצם, שנצלית בגריל באופן איטי. טעם הבשר העוצמתי העלה בי שוב את יצר הטריפה, כך שנאלצתי לחסל גם את שארית המנה של שותפתי (שבשלב זה כבר נזקקה לאשפוז עקב עודף בשר בדם).

לצד המנות הוגשו חלת בצל מתקתקה, תרד ופירה אדום ולמרות הדעה הרווחת כי תוספות הן רק קישוט לסטייק, עליי לשבח במיוחד את הפירה. קשה להאמין כי מתפוח אדמה על קליפתו, אדומה ככל שתהיה, ניתן להוציא לא רק צבע כזה כי אם גם טעם קסום המפתיע את החך בעושרו. מבלי לזלזל באיכות הבשר, הפירה היה ללא ספק ההפתעה של הערב כך ש"נאלצתי", למרות התנגדותי העקרונית לתוספות, לחסל גם אותו...

בשרי העולם הגדול
כמויות הבשר שאכלנו (אני חושד שצמח לי זוג ניבים נוסף) לא הותירו מקום רב לקינוח, אך התגברנו על הרצון העז להתכרבל לשנת חורף והזמנו סלט פירות טריים בליקר תפוחים מרענן. בהתאם למסורת המקום, אין מדובר בדוגמית פירות, כי אם בכמות מכובדת שהספיקה בקלות לשנינו. זרעי הפסיפלורה המתפצחים בפה בשילוב עם מתיקות הליקר, העירו אותנו מספיק בכדי להבחין כי שניר, מנהל המקום בשלושת השנים האחרונות, הגיע לשאול לשלומנו. כמובן ששלומנו היה מצוין, וממנו הבנו גם למה – מסתבר שבניגוד למסעדות רבות בעיר, הראנץ' האוס מייבאת את הבשרים בעצמה ממקומות שונים בעולם, וכשמוצאו של כל סטייק נבחר בקפידה על ידי צוות המסעדה. לאחר בירור קל, התברר שמשרת "בוחר הסטייק" כבר תפוסה, כך שלא נותרה לנו ברירה ונפרדנו לשלום משניר ומהצוות, מרוצים ממנות החג החדשות שבאו אל קרבנו.

חשבון בבקשה
כוס יין מלבק של טפרברג - 37 ₪
כוס יין מריטאז' של טפרברג - 33 ₪
טקסס – כנפי עוף פיקנטיים מטוגנים, מצופים בדבש ורוטב ברביקיו - 60 ₪
אלסקה - פרוסות דקיקות של אלתית טרייה בתחמיץ שמן זית, לימון וצלפים - 70 ₪
פריים ריב מעגלת החיתוך (400 גרם) - 152 ₪
צלע בקר עם עצם (400 גרם) - 152 ₪
סלט פירות טריים מושרים בליקר תפוחים - 35 ₪
סך הכל - 539 ₪

*כתבה פרסומית.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
ארוחה חלומית במסעדת 5th Avenue באילת
חגיגת בשרים באילת: מסעדת ראנץ' האוס
הים הוא המלך. מסעדת פאגו פאגו
ים, שמש ואוכל טוב בג'ינג'ר אילת
ביקור במסעדת ראנץ' האוס באילת
מהחווה לצלחת
במרינה על הגריל
המטבח בשיא תפארתו
מרק השורבה של בני הדייג הנחמה שלנו לחורף
להתאהב כמו איטלקי
שווה לגדל בשבילה כרס
רכבת אקספרס לאיטליה