נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

כל מבקר באילת ודאי שמע על מסעדת פאגו פאגו – מדובר במוסד בן 30 שנה, שהחל את דרכו על אסדה צפה בקצה המפרץ. לפני חמש שנים, לאחר שריפה שפרצה במקום, קם מחדש במבנה ייחודי על הים. מוקפת במים משלושה כיוונים, ניצבת פאגו פאגו צמודה לגדה הצפונית של המרינה, ומזכירה ליורדי הים המגיעים העירה כי ביקור באילת ללא מאכלי ים איננו ביקור כלל, ואם מדובר בדג טרי, קלמארי עסיסי או סושי רענן - פאגו פאגו מתמחה בכולם.

צלילת היכרות
עת נכנסנו למסעדה, קיבלה את פנינו מוזיקת ג'אז קלילה, וסבסטיאן המלצר הזמין אותנו לפתוח בזוג קוקטיילים – מאי תאי טרופי מתקתק וקייפרושקה רימונים חמצמץ ותוסס. התרווחנו בחיוך בכורסאות העמוקות, ותוך ערפול חושים קליל התפננו לעיין בתפריט העשיר המוצע במקום - החל במבחר עצום של מאכלי ים, דרך פסטות ובשרים וכלה בתפריט סושי מגוון.

קובי, שף המקום, מעדכן את התפריט פעמיים בשנה, ומקפיד לכלול בו מנות ים-תיכוניות ייחודיות כגון קלמארי סגול בטחינה ירוקה ודגים חריפים בליווי חיטה מאודה. הסושי במקום ראוי במיוחד לציון.  מאסטר הסושי התאילנדי מפליא בזריזותו אל מול הלקוחות שעל הבר, ומוציא תחת ידיו את מנות הסושי הטובות ביותר בעיר. לממהרים מוצעות גם ארוחות עסקיות ב-89 או 99 שקלים, המוגשות בכל יום (כן, כולל שבת) עד השעה 17:00, ומאפשרות טעימה משפעו של הים גם בדרך לשופינג.

אוצרות הים
כיוון שאפילו לאילת הגיע החורף, פתחנו את הארוחה במרק מוקרם של ערמונים, ארטישוק ושמנת. מנה רכה, מתקתקה ומחממת, המשתלבת באופן מושלם עם לחם הבית הייחודי – לחם מחמצת וזרעי צ'יה הנאפה במיוחד עבור המקום. ערמונים, כידוע לכל, אינם גדלים בים, כך שבחרתי מהמנות הראשונות גם קלמארי סגול בטחינה לימונית ירוקה וקרם חציל שחור – מנה מיוחדת במינה, המתאפיינת בעושר עצום של טעמי ים עשירים עם נגיעות ים תיכוניות מרעננות, וללא ספק זכאית לתואר המנה המנצחת של הערב.
קלמארי סגול בטחינה לימונית
סביצ'ה דג ים
שותפתי לשולחן הזמינה סביצ'ה מדג אינטיאס טרי ורך המוגש על מצע יוגורט בליווי מקל לחם טרי, זיתי קלמטה, פלחי צנונית ובצלצלי שאלוט – מנה חמצמצה המרעננת את החיך, וכאילו מכינה אותו למנה העיקרית שבדרך. בעודנו מנגבים את שאריות המרק, הונחה לפנינו העיקרית המדוברת - קערה עצומה של שרימפס וקלמארי בנוסח מארסיי –פירות ים טריים וניוקי קטיפתי ברוטב סמיך של חמאה, שום ויין לבן. מנה קלאסית זו משלבת באופן מושלם בין שרימפס קליל המתפצפץ בפה לקלמארי עסיסי ועשיר, ומזכירה למי שבמקרה שכח את טעמם האמיתי של אוצרות הים הללו.
שרימפס וקלמארי נוסח מארסיי
פרידה מתוקה-חריפה
לאחר שסיימנו את המנה העיקרית, הבנו לפתע כי ההפלגה הקולינארית שלנו מתקרבת לסיומה, ומיד דאגנו להשכיח זאת מליבנו באמצעות זוג קוקטיילים נוסף – מוחיטו תאנים צונן ורענן וקיווי מרקש - רוטן קיווי בעראק עם לימון ונענע. עם השכחה המבורכת הופיע גם סבסטיאן, כמו נפטון העולה מן הים, והגיש לנו את קינוח הדגל של המסעדה, שהופיע רק לאחרונה בתפריט וכבש אותו (ואותנו) בסערה –ענני קרם ריקוטה צחורים, הצופנים בחובם מתיקות פירותית בדמות אגסים ושקדים מקורמלים הנחים על מצע עוגיות "סאבלה" המתמוססות מיד עם טעימתן. באותו הרגע, בין קיווי לריקוטה לשרימפ שעוד שרד, הותרנו חלק מליבנו בפינת המרינה באילת. למרבה המזל, כנראה שעוד נחזור לאסוף אותו.
קינוח רגאטה

חשבון בבקשה
מרק היום - קרם ערמונים, ארטישוק ושמנת: 42 שקלים
קלמארי סגול על קרם חציל שחור וטחינה לימונית: 44 שקלים
סביצ'ה דג ים ויוגורט: 58 שקלים
שרימפס וקלמארי מארסיי: 96 שקלים
רגאטה – קרם ריקוטה עם אגסים ושקדים מקורמלים על מצע עוגיות "סאבלה" חמאה: 40 שקלים
4 קוקטיילים: מאי תאי, קייפרושקה, קיווי מרקש ומוחיטו תאנים: 40 שקלים כל אחד
סך הכל: 440 שקלים לארוחה זוגית פלוס ארבעה קוקטיילים

פאגו פאגו, טיילת הולידיי אין, חוף צפוני, אילת. 053-9441800

* הכותב היה אורח המקום

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
ארוחה חלומית במסעדת 5th Avenue באילת
חגיגת בשרים באילת: מסעדת ראנץ' האוס
ים, שמש ואוכל טוב בג'ינג'ר אילת
ביקור במסעדת ראנץ' האוס באילת
אדום עולה
מהחווה לצלחת
במרינה על הגריל
המטבח בשיא תפארתו
פורטונה כולא פיצה בר - היפיפייה הנחבאת בסמטאות אילת
חוף ציון - המסעדה מאילת שממציאה את עצמה מחדש
רובינזון קרוזינג – פז רובינזון טועם את אילת
קרניבורים, על הצ'ורוסקריה של קאזה דו ברזיל שמעתם?