נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

מקדש אל מול ההר
את הדרך למסעדת ג'ינג'ר באילת אני מכיר בעיניים עצומות. מדובר באחת המסעדות הותיקות והאהובות ביותר בעיר, וכנראה זו שביקרתי בה הכי הרבה פעמים בשש השנים האחרונות. המיקום המרכזי, הנוף המשקיף למפרץ ולהרים, השירות האישי וכמובן האוכל האסיאתי הטוב ביותר בעיר, כולם הפכו את המקום לאתר עלייה לרגל שלי ושל חברי. לא הופתעתי אם כך למצוא את עצמי, בצהרי יום שמש חורפי, שב ונכנס בדלתות הזכוכית המוכרות, אל מקדש הסושי והאטריות. ג'ינג'ר, חזרתי!

מניו-יורק לבנגקוק
אורח המגיע לראשונה למקום יתקשה בוודאי לזהות כי מדובר במסעדה אסיאתית. במקום ענני קטורת תמצאו כאן עיצוב ניו-יורקי עדכני, ובמקום חכם סיני עתיק, יקדם את פניכם בר משקאות מצויד היטב. עם זאת, חדי העין יבחינו בוודאי שבין הבורבון למאלט עומדים גם שמונה סוגי סאקה שונים, והיצע הבירות לא עוצר בישראל ובאירופה, אלא ממשיך מזרחה אל הסינגה התאילנדית והאסהי היפנית. מאחורי הבר עומד אומן סושי, המגלגל וחותך מגוון רולים, שעליו עוד יסופר בהמשך.

התיישבנו על הספות המפנקות, ליד החלון הצופה אל הים, ופתחנו את היום בקוקטייל תות-הנדריקס טרופי ומרענן. בעודנו מתרשמים מהתפריט העשיר (והאלקטרוני והמגניב) הכולל מנות מכל רחבי המזרח הרחוק, הגיעה לשולחן המנה הראשונה. שף הסלטים התאילנדי (מסתבר שיש כאן שף מומחה לכל סוג מנה) הכין עבורנו סלט עוף וייטנאמי עצום – עשיר בנבטים רעננים, דפי שעועית דקיקים, ירקות טריים וכמובן שפע של פיסות עוף בקארי צהוב וקרם קוקוס סמיך. הטעם הייחודי והמוכר כל כך, המעלה געגועים לחופיה של תאילנד, הזכיר לנו בדיוק לאן הגענו. להתראות ניו-יורק, שלום בנגקוק!
סלט עוף וייטנאמי
ארץ השמש העולה
לא הספקנו לסיים את הסלט, ואומן הסושי קרץ לנו מעבר לבר, ומסר למלצרית מגש עמוס רולים מסוגים שונים – החל מקליפורניה רול מעוטר בגרגירי טוביקו המתגנבים אל מתחת ללשון, דרך מאקי עשיר בפירות ים טריים וכלה בספיישל מאקי עטוף בסלמון ואבוקדו. עם הטעימה הראשונה הבנו שמדובר במנה איכותית במיוחד –אורז בבישול מסורתי המוקפד עד רמת הגרגיר, בשילוב עם דגים טריים המוטסים לכאן מספר פעמים בשבוע, מעניקים לחובב הסושי חווית טעמים ייחודית, ומהווים בצדק את גאוות המסעדה וגולת הכותרת שלה.
מגש סושי בג'ינג'רסטייק יפני

כמבקר ותיק במקום, נזהרתי לא להתפתות לעושר המונח לפניי. לאחר רול וקצת הנחתי את מקלות האכילה והתכוננתי לבואה של המנה האהובה עלי בעיר, זו שמחזירה אותי לכאן כל פעם מחדש – הסטייק היפני של ג'ינג'ר. מדובר בפרוסות דקות של סינטה עסיסית, שליבן הוורדרד מעיד על הכנה מושלמת, נחות להן בתוך ציר בקר בתיבול יפני המבושל במשך יומיים ומאופיין במתיקות מעושנת ובחריפות עדינה. המנה מעוטרת בפירורי קשיו ובוטנים המתפצחים בין השיניים והופכים אותה לאחת ממנות הבשר הייחודיות שטעמתי מעודי. מדובר ללא ספק במנה המנצחת של היום, ומבחינתי לפחות, גם של אילת כולה.

חזרה מתוקה
בעודנו מנגבים את שאריות הרוטב עם האורז שהוגש לצד הסטייק, נזכרנו כי עדיין צהריים, ועלינו לשוב לעבודה במצב צבירה פעיל. החלטנו להתרענן ברולדת שוקולד וניל קרה בין שני ענני קצפת. יופיין של קוביות הרולדה הצוננות לא מנע מאיתנו להתענג על כל אחת ואחת מהן, ואפילו עלי הנענע המעטרים את הקצפת לא חמקו מאיתנו. רעננים ושבעים נפרדנו מהצוות, לפחות לזמן מה, כי הרי עוד נחזור לפה, כנראה כבר בשבוע הבא.
 
חשבון בבקשה
זוג קוקטיילים תות-הנדריקס: 42 שקלים כל אחד.
סלט עוף וייטנאמי – 52 שקלים
מגש סושי –  120 שקלים
סטייק יפני – 99 שקלים
רולדת שוקולד וניל קרה – 40 שקלים
סך הכל: 395 שקלים לארוחה זוגית

ג'ינג'ר, דרך יותם, מול ה-imax, אילת. 053-9441782

* הכותב היה אורח המקום

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
ארוחה חלומית במסעדת 5th Avenue באילת
חגיגת בשרים באילת: מסעדת ראנץ' האוס
הים הוא המלך. מסעדת פאגו פאגו
ביקור במסעדת ראנץ' האוס באילת
אדום עולה
מהחווה לצלחת
במרינה על הגריל
המטבח בשיא תפארתו
פורטונה כולא פיצה בר - היפיפייה הנחבאת בסמטאות אילת
חוף ציון - המסעדה מאילת שממציאה את עצמה מחדש
רובינזון קרוזינג – פז רובינזון טועם את אילת
קרניבורים, על הצ'ורוסקריה של קאזה דו ברזיל שמעתם?