נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

מעבדות לחירות
כידוע לכל אילתי המכבד את עצמו, חול המועד של פסח רחוק מלהיות "חג החירות". השילוב המנצח של המוני תיירים ופוקאצ'ות מקמח מצה לא מותיר למקומיים ברירה אלא להשאר ספונים בין קירות ביתם, ולחלום על היום בו עירם תשוב לרשותם. עם צאת החג והתיירים, החלטנו אני וחבר לעבודה להתענג על חירותנו המחודשת בארוחת בשרים טובה. שמנו פעמינו אל הטיילת. רעבים תעינו בין הדוכנים, עד אשר חצינו את ים סוף והגענו אל הארץ המובטחת, ארץ זבת בקר ויין – הגענו למסעדת הראנץ' האוס.

התחלה מפתיעה
מיד עם הגיענו הונחה בפנינו פוקאצ'ה טרייה בליווי רוטב פסטו עשיר והוצע לנו מגוון של אפריטיפים, ממנו בחרנו את הקמפארי המצוין וכוסית עראק בכדי "לפתוח את התיאבון", שלא איחר להיפתח.

בכדי להתחיל להשביע את התיאבון העצום, הזמנו זוג מנות ראשונות: קולורדו, שהיא מנת קרפאצ'יו סירלוין משובח, המעוטר בעלי בייבי, שמן זית ובלסמי, וקונפי שום מעולה. המנה מתמוססת בפה וממלאת אותו בטעם בשרי עדין המרמז על העתיד לבוא. בנוסף, הזמנו את פלטת הפטריות המכונה שיקגו – מדובר במחבת רותחת של פטריות יער, שיטאקי, פורטבלו ושמפיניון המוקפצות ברוטב שום ופטרוזיליה. מרקם הפטריות הבשרני בשילוב הרוטב הנפלא מפציצים את החיך באינספור טעמים, שהעניקו למנה ללא ספק את התואר "הפתעת הערב".
קולורדו - קרפצ'יו סירלוין
צלע קיומנו
בכדי להתאושש מההפתעה, נעניתי להמלצתו של שניר, מלצרנו הוותיק, והזמנתי כוס יתיר מש"ק עשיר ופירותי. בכדי לגוון, העדיף חברי להזמין מתוך מבחר הבירות המיובאות והמקומיות המוגשות במקום. נשענים לאחור בכסאותינו, התמסרנו למוזיקת הקאנטרי הנינוחה והרהרנו במנות העיקריות, שלשמן הרי הגענו עד הלום.

לאחר הרהור קל הגענו לשתי מסקנות בלתי נמנעות – הראשונה, נתח אנטריקוט על העצם, העשוי מבקר ישראלי איכותי ומוגש בליווי רוטב יין ייחודי. והשניה, צלעות טלה עסיסיות בתיבול מפולפל המלווות ברוטב חרדל דיז'ון. המנות כללו כמובן גם תוספת מתוך מגוון גדול ומפתה, ממנו בחרנו את ירקות הגריל הפריכים ואת תפוחי האדמה האפויים-שרופים, המוגשים בתיבול מעניין במיוחד.

התוספות המצוינות לא הסיחו את דעתנו מהמשימה לשמה התכנסנו, וכעת נחה מולנו על זוג פלנצ'ות רותחות של ברזל יצוק. בעודי מתענג על טעמו הפראי של האנטריקוט נחה עיני על צלחתו של חברי, ממנה צלעות הטלה הלכו ונעלמו בקצב מדאיג. לא היססתי ומיד נטלתי נתח מהצלעות הנותרות, תוך התעלמות ממבטי התוכחה שננעצו בי. המבטים נשכחו כלא היו ברגע בו נגסתי בצלע, ופי התמלא בשפע טעמי בשר עוצמתיים, המודגשים באופן מדוייק באמצעות תיבול הפלפל המושלם. מנת הצלעות של הראנץ' האוס היא ללא ספק אחת הטובות שטעמתי מעודי, וניכרים בה נסיון השף ואיכותם של מרכיביה.
צלעות טלה ואנטריקוט על העצם
כל הטעמים כולם
בעודנו תוהים כיצד שני אנשים לא גדולים במיוחד מסוגלים לאכול עדר כבשים שלם, הופיע שוב שניר והחל להלל באוזנינו את סופלה השוקולד המפורסם של המסעדה, עד שחברי נענה לו והזמין את הקינוח המופלא הזה, העשוי כולו משוקולד סמיך ומהביל ומלווה בגלידת וניל אוורירית וצוננת. איזון טעמי השוקולד והוניל בשילוב עם ניגודי החום והקור מייצרים חוויה נפלאה, שכמעט והשכיחה מאיתנו כי מדובר בכלל במסעדת בשרים.

כיוון שלא הצלחתי להחליט על קינוח עבורי, קיבלתי החלטה בוגרת והזמנתי את כולם יחדיו. מנת ה"שחיתות" הייחודית של המסעדה היא לא פחות מ"קונדיטוריה שלמה בגביע" – מדובר בשילוב של גלידת וניל, פאדג' שוקולד, בוטנים מקורמלים, מרנג אוורירי וכדורי שוקולד המלווים ברוטב טופי ומעוטרים בפירות יער. המנה מעניקה חוויה מופלאה, בה כל כפית הנוגעת בחיך מפתיעה מחדש, וכאילו מכילה עולם שלם של טעמים ומרקמים, המשחקים זה עם זה בתופסת טעמים מענגת. לאחר שרמת הסוכר בדמנו עלתה לרמה מספקת (פי חמישה מהמותר), יצאנו שוב אל הטיילת, והבטחנו לעצמנו לשוב אל הראנץ' האוס, כי עדיין נותרו פרות בעולם.

חשבון בבקשה:
אפרטיף עראק: 22 ₪
אפרטיף קמפארי: 32 ₪
כוס יין מש"ק יתיר: 45 ₪
בירה היינקן 1/3 ליטר: 20 ₪
קולורדו – פרוסות סירלוין דקיקות בשמן זית, בלסמי וקונפי שום: 70 ₪
שיקגו – מחבת חמה של מגוון פטריות המוקפצות ברוטב שום ופטרוזיליה: 56 ₪
צלעות טלה: 230 ₪
אנטריקוט על העצם: 180 ₪
שחיתות – גלידת וניל, פאדג' שוקולד, מרנג, כדורי שוקולד, בוטנים בקרמל ועוד: 45 ₪
סופלה שוקולד: 38 ₪
סך הכל: 738 ₪ לארוחת גורמה זוגית וחגיגית שכוללת אפרטיפים, יין ובירה, מנות ראשונות, עיקריות וקינוחים

ראנץ' האוס, ישרוטל רויאל ביץ', אילת. 053-9442738

* כתבה פרסומית

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
ארוחה חלומית במסעדת 5th Avenue באילת
חגיגת בשרים באילת: מסעדת ראנץ' האוס
הים הוא המלך. מסעדת פאגו פאגו
ים, שמש ואוכל טוב בג'ינג'ר אילת
אדום עולה
מהחווה לצלחת
במרינה על הגריל
המטבח בשיא תפארתו
פורטונה כולא פיצה בר - היפיפייה הנחבאת בסמטאות אילת
חוף ציון - המסעדה מאילת שממציאה את עצמה מחדש
רובינזון קרוזינג – פז רובינזון טועם את אילת
קרניבורים, על הצ'ורוסקריה של קאזה דו ברזיל שמעתם?