נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

אצלנו בחיפה מאמינים כי להרגלי האכילה השפעה ניכרת על איכות החיים ועל הבריאות. פה נוהגים לומר כי בכדי לשמור על חיים בריאים בבוקר יש לאכול כמו מלך, בצהריים כמו סנדלר ובערב כמו קבצן. רוצה לומר, את הארוחה המרכזית ביום שבץ בשעות הבוקר, כדי שתתמלא כוח להלום בפטיש ולהכות בקורנס בכל שעות היום. עם ובלי קשר לעצה, מתוך הרגל של שנים, עבורי ארוחות הבוקר הן החשובות והמהנות בין ארוחות היום. וכך, קפה של בוקר שאצל רבים מסתכם בקפה, מקסימום לצד עוגייה או מאפה, הופך אצלי להפקה הראשונה של היום.

מלווה באחות המצייתת לאותם משפטי מחץ, נסענו לארוחת בוקר במסעדת שלה החלבית והכשרה למהדרין הסמוכה לתחנת הרכבת בקריית מוצקין. כאשר מדובר במסעדה חלבית להקפדה על הכשרות רק יתרונות: הסועדים מרוויחים מן ההקפדה על רמת הניקיון הנדרשת על-ידי משגיחי הכשרות כמו למשל חוסר הפשרות בניקיון הירקות ממזיקים ומחרקים ומפיקוח צמוד של משגיחים חיצוניים. מצד שני, אין פגיעה בטעם כפי שקורה במסעדות בשריות שם מאבדים הסטייקים מעושרם והופכים יבשים, וקינוחי הפרווה הם כבר ממש רעה חולה. כך, שלה אהובה ומשרתת כבר שנים קהל מגוון שחלקו שומר מצוות וחלקו חופשי.

אגב, תחנת הרכבת בקריית מוצקין היא הפעילה ביותר במחוז הצפון, עם 12,000 נוסעים המשתמשים בה מידי יום. כך יוצא שהמסעדה ממוקמת בצומת מרכזית, קל ונוח להגיע אליה, וכמובן שיש סביבה חנייה בשפע. בימים הקרובים יפתח דלפק לממכר קפה לצד התחנה, ויציע את בלנד קפה הבית בטעם חריף ומקורי מתערובת של פולי קפה ערביקה מקולומביה וברזיל.

עד שהגענו ללגימת הקפה פסענו במזלגותינו על כמה מנות כיפיות של בוקר: האחות בחרה בארוחת הבוקר הכפרית (49 ₪), הכוללת דיל מוכר של ביצים, פלטת גבינות, סלט, לחם דגנים עם מגוון ממרחים ומטבלים ושתייה חמה וקרה. לא מוצעים מיצים טריים סחוטים ולכן היא בחרה בלימונענע גרוסה (תוספת של 6 ₪ לארוחת הבוקר). מעבר לכך הארוחה הייתה מפנקת ונדיבה מאין כמוה: כיכר הלחם הטרי שנאפה במקום העלה ריחות נפלאים של מאפייה, היצע הממרחים היה נדיב ומקורי וכלל בין היתר ממרח כתום ומגרה של גזר ובטטה, טפנד זיתים, חמאה וריבות, וממרח חצילים קטיפתי. בין הגבינות מנינו: בולגרית, צהובה וצפתית ועוד שתי גבינות שמנת עשירות וטעימות. לבקשתה, הוספו לאומלט עשבי תיבול ופטריות, והכול ברוחב לב ובכמות שתספק אנרגיה לעובד כפיים בבתי היציקה שבמפרץ. אני בחרתי בטוסט סלמון מעושן (52 ₪) שהורכב מג'בטה טרייה מכוסה בשכבה עבה של שמנת, עגבניה ופרוסות סלמון נורווגי בעישון טבעי. סלט קטן של ירקות, חסה ונבטים ליווה את המנה והוצע עם שני רטבים טעימים.

אחרי שסיימנו את ההסתערות הפראית על המנות פנינו להביט סביבנו. מסעדת שלה (מצרפתית: בית כפרי), מעוצבת בצורה שהזכירה לנו פונדק דרכים מפואר מימי ההתיישבות הראשונים באזור, כשהקריות עוד היו סוג של מושב: על בית האבן חולש גג רעפים בסגנון אירופאי, הבר מורכב מקורות עץ גסות מגולפות ועל התקרה הגבוהה שובצו אלמנטים מקוריים של תאורה מלאים בהשראה. את הקומפוזיציה שעלתה בעיני רוחי השלים גרם מדרגות העולה בעיני רוחי אל חדרי אירוח דמיוניים (בפועל המדרגות מובילות לשירותים). האווירה החמה ועיצוב הרטרו מציעים תפאורה נהדרת לעריכת אירועים: כל אחד מחללי המסעדה מכיל כ-60 סועדים ויחד ניתן לשכור את המקום לאירועים של עד 120 אורחים. שלושה תפריטים, הראשון חלבי, השני כולל דג והאחרון הוא של דגים שלמים בטווח מחירים של 79-99 ₪ לסועד מוצע לאירועים מכל סוג, כולל כנסים, בריתות וחתונות. המטבח כשר למהדרין ומאפשר להזמין כל רב לאירוע.

את הביקור קינחנו במה שעבורו התכנסנו: תה יסמין לבן לאחותי, הוגש בקנקן זכוכית כחלק מארוחת הבוקר. עבורי אספרסו כפול (11 ₪) מהבלנד הביתי המצוין שכבר הוזכר וכעת נלגם בהנאה רב חושית. חוש הריח השתומם על הארומות, חוש הטעם חייך בשל איזון הטעמים, וחוש המישוש נהנה מעושר המרקם של הנוזל השחור שבלעדיו בוקר הוא לא בוקר. פאי גבינה (28 ₪) ביתי מבצק פריך ותערובת גבינה עשירה מעוטרת ברוטב דובדבנים ופירות יער ולצידה קצפת עשירה חתם את הביקור. הקינוחים המצוינים, הקפה והתה האיכותיים מוצעים במחירים נוחים והתמורה מלאה. עם האווירה הנעימה והמיקום המצוין, שלה היא בראש ובראשונה בית קפה משובח ומשתלם ולטובת הרעבים יש גם היצע מנות גדול וטוב.

 

* הכותב היה אורח המקום

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
שלה בקריית מוצקין
053-9443006

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
אוכלים בג'פניקה בנמל
עסקיות שוות ב-206 דגים
נאו אפטר דארק
כשרוצים ערב אחר. שפילד
אוכלים במסעדת אפרטו בקיסריה
פו-מו ברמת החייל עושה את זה בגדול
נרגעים באיטלקית במסעדת קמפנלו
ארמיס: המנצחת של חוף אשדוד
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר