נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

בין עצי אבוקדו החונטים פגיהם בסוף הקיץ בכניסה למושב נתיב השיירה בגליל המערבי בקתת עץ אורן. צלילי ג'אז רכים נמסים באוויר הצלול הנושב מעל צמרות העצים הישר מן הים התיכון. בחבל ארץ שבורך בחורש צפוף, במקורות מים איתנים ובקרבה לים התכול פורחת חקלאות הצימרים. לצידם קמו אטרקציות תיירות שונות הכוללות ספורט אתגרי, טיולים וכמובן מסעדות. מסעדת ארנולד'ס השוכנת בבקתת העץ פונה לנופשים ולתושבי האזור ומציעה מטבח כשר, אנין ומגוון באווירה רומנטית. אורי ארנון, השף המקים ניחן בכישרון בישול, באכפתיות ובסגנון אשר ניכרים בקומפוזיציה של המנות, בנועם האווירה, באיכות השרות וכמובן בטעם. בימי החורף החוויה מתחדדת, כאשר אח מבוערת וקול טפיפות הגשם וחבטות הרוח תורמים לתחושת אחדות גורל הרומנטית בצל נפלאות מזג האוויר. 

משקה נבחר

פרפקציוניזם היא שם המשחק בארנולד'ס. השלמות מתבטאת בברק הסכום, במחשבה מאחורי תפריט היין, בעיבוד חומרי הגלם ובהגשה. אורי חולש על העשייה לכל אורכה ולא זונח את המשקה. באמצעים ביתיים הוא מבשל בירה ענברית בסגנון אייל. טעמה מתקתק, מעט הדרי בהגזה קלה. הבירה הוגשה בכוס עם לוגו המסעדה והיא מרעננת ונעימה (26 ₪ לשליש). זוגתי בחרה בכוס יין לבן מזן גוורצטרמינר מהסדרה האזורית המומלצת של יקבי כרמל (26 ₪ לכוס). המלצרית חלצה את הפקק ומזגה מעט לטעימת אישור לפי כללי הטקס, מה שעודד אותנו לבקש להותיר את הבקבוק כולו (90 ₪) והוא הצטרף לשולחן בשמפניירה מלאת קרח.  

מנה מנצחת

בארנולד'ס מחוגי השעון מצייתים לחוקי הזמן הגליליים הרגועים. הצוות הקשוב מתאים את קצב הגשת המנות לסועדים, תחת עינו הפקוחה של אורי המגיח מבינות לסירים לוודא כי אורחיו מרוצים. במקום שכזה אין טוב מארוחת טעימות המאפשרת ליהנות מכל עולמות הטעם. במסגרת הארוחה מוצעות מספר מנות ראשונות, עיקריות ואחרונות לפי העדפות הסועדים במחיר 198 ₪ לסועד, מחיר הגון ביחס לתמורה הסמי-שערורייתית. למעדיפים בחירה מן התפריט נספר כי עלות המנות הראשונות הוא בטווח שבין 30-40 ₪, מחיר העיקריות בין 70-100 ₪ ומחיר הקינוחים 38 ₪.  

הראשונות לפקוד את שולחננו היו פוקצ'ה לוהטת ומיני טאפס גליליים טעימים: משוואשה צפונית מגרגירי חומוס בטחינה חמצמצה ושמן זית סורי משובח מכרמי המושב, פטוש של עגבנייה, מלפפון, בצל ועשבי תיבול קצוצים דק עם קרוטונים פריכים, קרם חציל בלאדי עם קצח ממנו ביקשנו סיבוב נוסף, פסטו כוסברה וריחן שאיכותו השתבחה בזכות שמן הזית הסורי ובקריצה מערבה הוגש סלט קינואה וחמוציות מעוטר ברצועות פלפל אדום בתחמיץ ופטרוזיליה. הפתיחים הוגשו בקערות חרס במידה הנכונה לגרות תאבון ולרפד את הקיבה לקראת הבאות.  

לשאלת המלצרית ביקשנו לראשונות כל דבר שעולה על הגריל. ראשית התייצבו קבבוני טלה בטחינה ירוקה, מוצקים ונעימים לנגיסה ובו בעת עסיסיים ומתובלים נפלא. שיפודי סינטה בקרם סאטה של חלב קוקוס מצומצם וחמאת בוטנים היו הבאים. טעמי המתבל השתלטו על טעם הבשר העדין והאיכותי, וחבל. כאשר הבהיקו הצלחות מניגובי שאריות הרוטב של אלו, הוגש האוקסימורון קרפצ'יו צרוב שהתגלה כמרגש והטעים בקטגוריית הראשונות. המנה נשאה טעמים עשירים עם חריכה מרומזת, מרקם נחשק של בשר על הגבול שבין עשוי לנא, אידיאלי לנמנעים מבשר חי. לבשר הוספו חומץ בלסמי, שמן זית ונבטי אורוגולה ואנו כרכנו את הנתחים בפוקצ'ה, הוספנו לימון כבוש וברכנו שהחיינו. 

לאחר סורבה שזיף לרענון בלוטות הטעם הודענו למלצרית שאנו מוכנים להמשיך. לשלב העיקריות הגענו כבר מלאים למדי, אולם כאשר הוגשו ספריבס עגל חלב כבאורח פלא התפנה מקום. צלעות ברוטב ברביקיו ביתי מופלא נאפו כארבע שעות להמסת השומן וצליית הבשר עד שהפך חמאתי ונימוח. הצלעות הונחו על פירה בטטה, אותו רק טעמנו כדי להשאיר מקום לנתח אנטריקוט במשקל 350 גרם על פלנצ'ה מלחששת, אותו סיימנו באמונה ובחדווה. מנה נוספת הייתה מוגשת במסגרת הדיל לו רצינו, אך מה שלעטנו לקרבנו היה די והותר. 

מיוחד למקום

ארוחת הטעימות מהווה הזדמנות פז להתרגע ולערוך את משתה המלך. בילינו מעל שלוש שעות בארנולד'ס, נהנים מכל ביס, מתענגים על המזון, על היין, על האווירה הרומנטית והחברה הטובה בשכנות נעימה לעוד כמה זוגות מרוכזים בחדוות החושים. המיוחד ובוודאי המתוק ביותר בארנולד'ס הם הקינוחים אשר בטעמם העשיר ובמרקמם הנכון לא נופלים שעל מהמקור החלבי. טעמנו מוס חלבה פרווה קציפתי ומאוזן עם פקאן סיני שהיה מושלם ומוס שוקולד ולרונה בסירופ פסיפלורה טרי שהיה עשיר כמותו. בפה מלא מגד, בשובע נפלא ובסקרנות באשר למנות אותן לא זכינו לטעום התנודדנו אל רכבנו הנאמן בדרך הקצרה אל הצימר שלנו בו נשביע את הרעב שעוד נותר בנו - לחדוות בשרים אחרת.

 

*הכותב היה אורח המקום.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
אוכלים בג'פניקה בנמל
עסקיות שוות ב-206 דגים
נאו אפטר דארק
כשרוצים ערב אחר. שפילד
אוכלים במסעדת אפרטו בקיסריה
פו-מו ברמת החייל עושה את זה בגדול
נרגעים באיטלקית במסעדת קמפנלו
ארמיס: המנצחת של חוף אשדוד
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר