נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

D.N.A

206 דגים לעולם לא תהיה טרנדית כמו איזו מסעדה מפונפנת בנווה צדק או בשדרות רוטשילד, המיקום שלה - עקרונית תל אביב אבל מעשית היא שוכנת בסמוך לשכונת צהלה, רגע לפני שרמת השרון מגיעה, לא מביא לפה את הברנז'ה התל אביבית, מלבד כמובן שחקני מכבי תל אביב שזוללים פה מסורתית, לאורך השנים. העובדה הזו משאירה אותה כמלכה הבלתי מעורערת של צפון-צפון תל אביב, היא יכלה להרשות לעצמה אולי לחפף, בכל זאת שכונת צהלה היא לא רחוב הארבעה ומתחם המסעדות התחרותי שבו ואפשר לצאת מנקודת הנחה שהקהל בסביבה שלא רוצה להרחיק הוא קהל די שבוי, אבל לא! 206 דגים נותנת פייט מעורר כבוד לכל מסעדת שף באזור חיוג 03.

האיש שלנו

206 דגים היא מקרה מיוחד בנוף המסעדות הישראליות שבדרך כלל מתחלק לשניים - מסעדנים השוכרים שפים שמתחלפים וממשיכים הלאה מפעם לפעם, ושפים הפותחים מסעדה משלהם (להלן מסעדת שף). ב-206 דגים המקרה שונה, כבר 11 שנה שולט איציק הראל ביד רמה במטבח המעולה של המסעדה, וזר הנקלע במקרה למקום יחשוב שהוא גם הבעלים בפועל (הוא די מעורה בכל פרטי המסעדה ואף מאחל ערב טוב ללקוחות). אימצתי את מוחי וניסיתי למצוא עוד מקרה שכזה עם מוניטין ותיק והצלחתי למצוא רק את יורם ניצן, מבכירי השפים בישראל שמככב במסעדת מול ים כבר 14 שנה, ודי טבעי שבתחילת דרכו איציק הראל התמקצע אצל ניצן באחד המטבחים הטובים בעולם (וגם במסעדת קרן של חיים כהן, בחור רציני כבר אמרנו).

שווה במיוחד

איציק המליץ לנו בחום על עסקית הערב שנקראת 'עסקית השף' ומוצעת ב-140 ₪ וכוללת: ראשונה, עיקרית, קינוח וכוס שתייה קלה, לטענתו זאת אחת העסקיות השוות בעיר מה שהתברר מהר מאוד כעובדה נכונה.

מנה מנצחת

מנה מעולה הייתה אחת הפתיחות; סרדינים כבושים (שכמובן נכבשו במקום במלח-ים, ולאחר מכן הושרו בשמן זית עם עשבי תיבול, מה חשבתם שפתחו פה קופסת שימורים? חוצפנים), עור הסרדינים המוכסף בהק, ובצוותא עם פלפל שושקה קלוי, זיתי טאסוס, צלפים קטנטנים, נענע, וקרוטונים זה היה חתיכת מעדן. עוד מנה עיקרית מוצלחת הייתה פילה דניס אפוי בנייר אפיה עם לימון כבוש וזיתים, כשהפילה נח לו בתוך התנור במעין מעטפה של נייר אפייה ובעצם התבשל מהאדים של הנוזלים. מנה כזו מהתפריט עולה 95 ₪, כך שניתן להבין כיצד עסקית הערב משתלמת במיוחד. אך המנה המנצחת של הערב היא ללא ספק מנת הקוקי סן ז'אק על רטטוי ירקות. אם התרגלתם לקבל שתיים-שלוש פיסות של המעדן הזה במסעדות היוקרה, איציק הראל לא מתקמצן על הלקוחות שלו ובמנה העיקרית שלנו היו לפחות שמונה חתיכות נימוחות ומעולות, כאילו היה מדובר בטבעות קלמרי ולא במוצר יוקרתי יותר. רטטוי הירקות שהכיל כל טוב של ירקות מבושלים (חציל, עגבניה, קישוא והמון טימין טעים) הוא מסוג הדברים שאתה ממשיך לנשנש מהצלחת גם כשאתה שבע.

משקה נבחר

את כל הטוב הזה לגמנו עם שתי כוסות יין לבן, סובניון בלאן רזרב (26 ₪) של ברקן. יין מעולה עם ארומה מעושנת מעט שנמכר במחיר נוח במיוחד, כאשר במרכז העיר היו לוקחים לכם על כוס כזו עוד עשרה שקלים מבלי למצמץ. כנראה שב-206 הבינו שאם ללקוח נוח להזמין כוס נוספת במחיר שווה נפש - האוכל, האווירה ובכלל כל הארוחה תהיה טעימה ושמחה יותר.

היה היה

בתחילה הייתה מסעדת 206 ממוקמת בדיזנגוף 206 בשנות השמונים ומכאן שמה, לאחר כמה שנים היא עברה למיקום הנוכחי שלה ומעליה נפתחה 206 דגים שקיימת כבר 20 שנה. למרות היותה מסעדת יוקרה, אוהבים ב-206 דגים לשמור אמונים לאחות הבכורה ועדיין בין כל מנות הסביצ'ה, הקוקי סן ז'אק והפילטים היוקרתיים המבושלים בטכניקות עדכניות, אפשר למצוא חומוס, איקרה טובה, סלטי חצילים שונים ועוד. לדברי איציק הראל "זה נותן קרקע בטוחה למי שאוהב את 206 המקורית וקצת נבהל מתפריט הדגים ופירות הים".

עיצוב ואווירה

אל תיתנו לחומוס בתפריט לתעתע בכם, ב-206 דגים רצפת פרקט כהה, רהיטי עור כבדים והמון ספוטים קטנים המפזרים אור יקרות זהוב, וכולם יחד נותנים הרגשה יוקרתית במיוחד. מלבד ארוחה טובה עם המשפחה או החברים, 206 דגים היא בהחלט אופציה לארוחת יום נישואין, ימי הולדת וכיוצא באלו, במיוחד אם הממון לא מצוי בכיסכם ובכל זאת בא לכם לחגוג כהלכה, עם 'עסקית השף'.

חשבון בבקשה

פעמיים 'עסקית השף' תעלה לכם 280 ₪ ובצוותא עם צמד כוסות יין במחיר של 26 ₪ לכוס, תשלמו חשבון  סופי של 306 ₪. מחיר הוגן בהחלט על ארוחה של שש מנות שתעניק לכם מלבד שובע, גם חוויה קולינרית.

 

* הכותב היה אורח המקום.

* להזמנת שולחן ב-206 דגים לחצו כאן.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של ניב אלימלך

סיציליה באבן גבירול
חוויה אצל אידי
מעז יצא מתוק
פיצה פינו - לא רק פיצה
הדיל של המהרג'ה
ציון דרך בדון ויטו
באבא יאגה המכשפת
קימל מאז ולתמיד
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר