נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

לא בים, ביבשה

יותר מעשור שכנה מסעדת Fish  על הטיילת של ראשון לציון, במבנה המשקיף אל הים הכחול, משרתת עשרות אלפי לקוחות לאורך הקיץ וגם בחורף, ומגישה מנות דגים מעולות. כבר לפני שנה וחצי ידעו במסעדה שלעד הם לא יישארו בטיילת, במבנים מעין אלו השייכים לעירייה (אלא מה) מתקיימים מכרזים על הזכות להשאר, וב- Fish גילו שהם צריכים לעבור מקום. אז מה קיבלנו אנחנו? Fish משופרת לעין ערוך, בשדרות רחבעם זאבי המובילות לים. כיום זאת מסעדה אחרת לגמרי, עיצוב מטריף (עוד נחזור אליו) ומטבח שף מוקפד.

איזה יופי

לא אוהבים דגים? עזבו, גם אם אתם לא רעבים בכלל אנחנו בכל זאת מזמינים אתכם להגיע ל- Fish, להזמין איזה דרינק על הבר ולעשות סיבוב במקום. ריהוט כהה, תאורה מדויקת ועמומה, בר מעולה, לעזאזל המקום אפילו מסוגל לסגור ויטרינות, כולל את הבר ולהפוך חצי מהמסעדה לאזור למעשנים. על הקיר הגדול מנגנון ענקי כביכול של שעון המסתובב ללא הרף, כאילו יצא מסרט של צ'רלי צ'פלין, על הקירות פורטרטים מיוחדים של מורגן פרימן ואריקה באדו, בקומה השנייה מלבד השירותים ברוח ניו יורקרית, יש גשר צף מעל לבר המוביל לחדרים פרטיים שגם הם מחולקים באמצעות מחיצות זכוכית אטומות, בהתאם למספר הסועדים, אפילו התפריטים במקום הם תפריטי אייפד המציגים את שפע המנות בנוחיות, כולל צילומים יפים. כמו שאמרתי, המעבר של המסעדה הרים אותה לגבהים אחרים.

האיש שלנו

האיש שלנו, או יותר נכון האישה, היא אורלי, מנהלת המסעדה. בעלי ה- Fish הם צוות המסעדה המקורית – האחים רחמני, מסעדנים ותיקים (מקימי נאפיס, פרנצ'סקה, ועוד), מחוזקים באיש היין והמזון דייויס דויד, כשבמטבח מלהטט השף המוכשר ניב יעקובוביץ (לשעבר דלאל, סבסטיאן, ועוד). אבל בנו טיפלה אורלי, שכבר למעלה משנה עוסקת בהקמת המקום שפתוח כחודשיים, יש לה שליטה מוחלטת בתפריט, המלצה מושלמת למנות והכל עם חיוך.

תשקו אותנו

רצינו לפתוח עם יין כמובן, יש תפריט יין מוקפד במחירים נוחים ( באייפד יש אפילו תמונות לחלק מהבקבוקים, איזה פינוק), אבל אורלי הסבה את תשומת ליבנו לתפריט הקוקטיילים ולכן בחרנו ב'קמפאשן' המורכב מקמפרי, פסיפולרה והדרים, שילוב מריר/מתוק ומעולה ולמרות מזג האוויר החורפי, בתוך המסעדה החמימה היה כייף לשתות את הקוקטייל הקפוא לליווי מנות הפתיחה.

מנה מנצחת

מעולם לא התחבטתי בשאלה הזו מאשר ב- Fish, מהי המנה המנצחת? התחלנו עם פוקצ'ה מרובעת וחמימה שהוגשה עם איולי הבית וזיתים טובים והשתלבה נפלא עם איולי חצילים שהרגיש לי כמו ענן של חציל שרוף וטעים, המשכנו עם איקרה משובחת ופיקנטית, הייתה שם גם צלחת חריסה פיקנטית, שהבנתי שהיא פופולרית אבל לא הסתכלה בלבן של העיניים לאיקרה ולאיולי החצילים. היה גם קרפצ'יו מוסר ים שנראה כמו יצירת אמנות מגלריה אופנתית, ולמנה עיקרית חלקנו דג ים (במקרה הזה מוסר) על אורז לבן, עם תערובת ספרדית של פטרוזיליה על חמאת לימון, כוסברה ושקדים קלויים. אבל הזוכה הוא שרימפס עטופים בחזה אווז צרוב במחבת, על קרם אפונה ושמן צ'ילי, מנה נהדרת עם שילוב מעושן, טעים ומפתיע בין השרימפס וחזה האווז הפריך. נציין לטובה גם את קבב דג הים, שהיה טעים בפשטותו, מנה מושלמת למי שסולד מדגים ורוצה להתחיל עם משהו (דרך טובה לעבוד על ילדים שלא מוכנים לאכול דג, המון עשבי תיבול טובים המתקשרים עם מנות קבבים טעימות מבשר בקר). היה גם מרק תירס עם בשר סרטנים המכונה - קפוצ'ינו. מאוד רצינו לטעום אותו אבל כבר התפוצצנו מהראשונות, אורלי חייכה וחזרה עם אותו הקפוצ'ינו רק בכוסות אספרסו, מנה מעולה שהוגשה בנחמדות עם קלחון תירס צרוב בצד, כמו עוגיית אמרטו על אספרסו טוב ברומא. אורלי הסבירה שמידי פעם כשנחה הרוח על השף, יוצא מגש עם כוסות אספרסו כאלו לסיבוב טעימות בין הסועדים, על חשבון הבית.

תוצרת הארץ

את כל החוויה הזו קינחנו במנה הנקראת תוצרת הארץ והיה שם כל מה שאני אוהב במטבח הישראלי העממי ששודרג במנה קפואה אחת. זו הייתה גלידת קפה שחור מרירה ומעולה, עטופה בשערות חלבה, קרם פטיסייר (טוב, הוא אורח ממטבח אחר) חצאי תמרים, טחינה גולמית וסילאן. להתמוגג רק מעצם המחשבה.

חשבון

פוקצ'ת הבית -  14 ₪

קרם חצילים קלויים, סילאן וזעתר -  12 ₪

איקרה ובצל חי – 14 ₪

קבב דג ים – 28 ₪

קרפצ'יו דג ים על יוגורט כבשים – 38 ₪

שרימפס עטוף בחזה אווז מעושן – 52 ₪

דג ים בתערובת כתישה ספרדית על חמאת לימון -  92 ₪

קינוח תוצרת הארץ – 32 ₪

צמד קוקטייל קמפאשן  - 64 ₪

סך הכל – 346 ₪

*כתבה פירסומית.

 

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
פיש  בראשון לציון
הזמנת שולחן
053-9426902

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של ניב אלימלך

סיציליה באבן גבירול
חוויה אצל אידי
פיצה פינו - לא רק פיצה
206 דגים ומאוד נעים
הדיל של המהרג'ה
ציון דרך בדון ויטו
באבא יאגה המכשפת
קימל מאז ולתמיד
מרק השורבה של בני הדייג הנחמה שלנו לחורף
להתאהב כמו איטלקי
שווה לגדל בשבילה כרס
רכבת אקספרס לאיטליה