נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

נפגשנו כך

על שני הסניפים של וויטהול שמעתי כבר מזמן. כל מחמאה והמלצה עוררו בי תחושות חמימות שדיגדגו לי בבטן. מורשת של 26 שנה היא לא דבר שקל להמעיט בערכו במדינתנו הקטנה. היה לי ברור שאני חייב לבקר שם. הסניף התל אביבי דווקא לא רחוק בכלל, אבל איכשהו התוכניות שלי תמיד השתבשו כשניסיתי לכוון את עצמי לשם. את החשבון שלי עם מרפי, אני אסגור כבר בפעם אחרת. למזלי, אלת הסופנטניות הרעיפה עליי את מזלה ומצאתי את עצמי יושב עם אחי בסניף ההרצלייני. ככה, בלי תיכנונים והקדמות, בילינו את אחד הערבים המהנים ביותר שלנו בתקופה האחרונה.

עיצוב ואווירה

אי אפשר לטעות. מהתאורה המלטפת, שילוב הצבעים הבולט של לבן, אדום ומעט שחור, הבר המזמין ועד למוזיקת הרקע הנעימה והמוקפדת, בכל פרט במקום הושקעה מחשבה. כך למשל, התפריט היפה, המעוצב בגווני המסעדה, עושה חשק להזמין כל שורה בו. גם חלון ההצצה למטבח הינו בחירה מוצלחת המאפשרת לקסם שמאחורי הקלעים להשפיע על קידמת הבמה. הסינרגיה בין אווירה ואוכל רק מדגישה את העובדה שלוויטהול לא מגיעים רק לאכול, אלא לבלות כאן ערב של ממש. הוכחה לכך הן המשפחות שצחוק בוקע משולחנן העמוס כל טוב והזוגות הרומנטים המקיפים אותנו. בכלל, התחושה הכללית היא שאין לאן למהר. אנחנו בידיים של מקצוענים.

שווה במיוחד

לא היה לי ספק שנזמין את גולת הכותרת של וויטהול - האנגוס. בשר דרום אמריקאי איכותי. האופציות העומדות לרשותנו הן האנטרקוט והסינטה. כל אחד במחיר של 138 ₪ ל-300 גרם. מחיר מכובד למנה מכובדת. אלא שהטוויסט השווה הוא שמלבד הסטייק מקבלים גם מנת כנפי עוף ברוטב צ'ילי (שבדרך כלל עולה ב 28 ₪ לבדה), סלט ירקות טריים ולחם הבית עם מטבל סלסה. כמובן שלצד מגיעה תוספת לבחירה - האש-בראונס (תפוחי אדמה מטוגנים) עם חמאה ובצל מטוגן, צ'יפס, אורז מתובל או ירק מאודה (הפעם שעועית ירוקה בשמן ולימון).

משקה נבחר

אם כבר לבלות ערב איכותי, אז אי אפשר לוותר על יין טוב. בחרנו בקראף של קברנה סובניון מהסדרה המוצלחת של בינימינה רזרב מ-2006 (65 ₪). יין עם שורשים בגליל וכך גם טעמו - מאוזן, לא מתחנף ומרענן. ליווי נהדר למנות שעמדו להגיע.

מנה מנצחת

עם היין, אנחנו מקבלים את הלחם הנהדר והחמים שהולך נהדר עם החמאה האיכותית ומטבל הסלסה הביתי. האחים למשפחת בוקמוס, שידועים בעיניים הגדולות שלהם, מחליטים להגדיל את הדיל. כך מתמודדים הקלמרי בציפוי פריך עם איולי צ'ילי וכורכום (34 ₪) והפטה כבד עוף עם ריבת בצל (32 ₪) על תשומת הלב שלנו. הקלמרי פריך מאוד והאיולי המוצלח תומך ומחזק אותו. גם אחרי שהקלמרי מסתיים, אני עדיין גונב טעימות ממנו. הפטה עשיר, מוגש עם מעט פירור פיסטוק מעל. ריבת הבצל מדויקת, לא מתוקה מדי ומשתלבת נהדר. כנפי עוף ברוטב צ'ילי מגיעות על מחבת לוהט וממלאות את תפקידן הנצחי בארוחות בשר - פיצוחים. לא יודע איך זה קורה, אבל גם במקרה זה, כמו תמיד, הן מתחסלות במהירות. הקצב עוד מתעכב מעט תודות לסלט הירקות הגדול והטרי שמתובל בעדינות ומדיף ניחוחות נעימים של נענע. הוא מגובה במספר קרוטונים ביתיים גדולים שסופגים את מיצי הסלט והופכים מעדן.

למרות מחיאות הכפיים הסוערות לכל מה שאכלנו עד כה, ה'סטנדינג אוביישן' מגיע לסטייק האנגוס. כבר מהמקצוענות שבצורת ההגשה הכוללת צלחות מחוממות וקיסם עם דגל בקצהו המציין את מידת העשייה (מדיום רר), נראה ששמור לסטייקים מקום של כבוד. הם מגיעים מלווים בשמנת חרדל, רוטב פלפל על ציר בקר וצ'ימיצ'ורי. כולם מצוינים, אבל בעיניי אין בהם צורך. למרות ששניהם מצוינים, בקרב בין האנטרקוט לסינטה, אחי ואני מסכימים שהאנטרקוט לוקח. מגיר מיצים, נימוח וטעם שמקבלים רק מנתחים טובים באמת. אחי לא מפסיק לחייך. במקביל, אני מפתיע את עצמי ומחסל לחלוטין את ההאש-בראונס (תפוחי אדמה חתוכים מטוגנים) המעט גראטנים. אז אני מקווה שרשמתם - אנטרקוט אנגוס והאש-בראונס. לא לוותר.

פינוק אחרון

אין מה לומר, התחרות על המקום הראשון הייתה קשה הפעם במיוחד. אולי זה משהו פסיכולוגי שמקשה עלי לתת אותו לקינוח, אבל הפעם זה היה צמוד ביותר. קינוח מושלם, במיוחד לארוחה כבדה כזו שדורשת משהו קליל ולא ממאיס, הגיע בדמות שני סיגרים פריכים מלאים במוס שוקולד בלגי כהה טבול בקרם פטיסייר ושוקולד (32 ₪). ההגשה כל כך יפה שאני כמעט מפחד לגעת. אלא שטבילת הסיגר בקרם ונגיסה ראשונה משכיחים ממני פחדים ואני ניגש למלאכה בלי היסוס. הסיגרים מגיעים קרים, כך שהמוס בתוכם אינו רך מידי. טעמו של השוקולד עמוק ולא מתוק מדי כך שהקרם משלים אותו במדויק. סוף מושלם לערב מושלם.

חשבון בבקשה

קראף קברנה סובניון של בינימינה רזרב 2006 - 65 ₪

קלמרי בציפוי פריך עם איולי צ'לי וכורכום - 34 ₪

פטה כבד עוף עם ריבת בצל - 32 ₪

אנטרקוט אנגוס וסינטה אנגוס עם כנפי עוף ברוטב צ'ילי, סלט ירקות ולחם - כל אחד 138 ₪

סיגר פריך במילוי מוס שוקולד בלגי כהה טבול בקרם פטיסייר ושוקולד - 32 ₪

סה"כ - 439 ₪ לזוג.

בעיניי, מחיר מצוין לארוחה יותר ממלאה באווירה יוצאת מן הכלל.

 

* מדור פרסומי.

* להזמנת שולחן במסעדה לחצו כאן.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מנת דים סאם של פריים (צילום: באדיבות המקום)
לא תבינו עד שתגיעו אל 'רק בשר'
הניצחון של קסיס
לזלול את החיים
לעוף עד למקסיקו
על ראש שמחתי
עניין של סמנטיקה
עניין של סמנטיקה
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר