נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

היה היה

עכו בורכה במורשת היסטורית מרתקת המשלבת בין מזרח ומערב ובמראות אותנטיים מהעבר. זהו מקום מפגש ייחודי של פוליטיקה, אמונות ודתות אשר הפכו אותה לאחת הערים החשובות בעולם העתיק. חומות העיר, מצודותיה ומבצריה, כנסיותיה ומסגדיה ובניינים אחרים בתחומה מספרים היסטוריה של שליטים שמשלו, בנו, אהבו ולחמו בה. במקום בו רבים העמים והסיפורים נוצרת תרבות תוססת ומגוונת של פולקלור, אומנות ומאכלים. ביקור במסעדת מוברשם בחוף המערבי של עכו היא דרך נפלאה לחוות את השילוב הייחודי של מקום, תרבות, אמנות וטעם. המסעדה הוותיקה הוקמה בשנות השבעים כקיוסק קטן לארוחות קלות וממתקים לתלמידי בית הספר הסמוך. עם הזמן גדל היצע המנות ועמו הגיל הממוצע של הלקוחות, עד שהפכה המסעדה לשם דבר בעיר. מוברשם, הבן, הסתובב מגיל צעיר בין הסועדים ובין סירי הבישול ולמד את רזי המטבח, והיום הוא הבעלים והרוח החיה מאחורי העיצוב, האווירה והתבשילים. מסעדת מוברשם היא מסעדה ים-תיכונית המבוססת על מנות מערי חוף לאורכו של הים התיכון עם דומיננטיות למטבח הערבי. אהבת האוכל והאירוח היא נר לרגליו של מוברשם. האוכל עבורו הוא דרך לחלוק עם אורחיו את נשמתו, כמאמר המשפט הערבי המפורסם: "אוכל בא מהנשמה". כל בוקר הוא עורך סיור במסעדה לוודא שהכול מצוחצח ובמקומו, טועם מן הסלטים הטריים, ודוגם כל אחד מחומרי הגלם האיכותיים.

עיצוב ואווירה

חברתי היקרה ואני הגענו למסעדה בשעת ערב. הקהל היה מגוון, זוגות מסתודדים, משפחה מקומית שנראה שבאה לחגוג אירוע וכמה צעירים ובנות זוגם. לאחרונה, עם הכניסה לעשור החמישי לפעילותה, עברה המסעדה שיפוץ שהתאימה למאה ה-21. מפות מהודרות מונחות על השולחנות ומוזיקה עדינה המשלבת לחנים יווניים, ערבים ומערביים משרה נינוחות רוגעת. העיצוב המוקפד יוצר אווירה יוקרתית ורומנטית והיצע המנות הורחב תוך שהוא שומר על הסטנדרטים הגבוהים שבזכותם אהובה המסעדה כה הרבה שנים. סדרת תמונות מקוריות של האמן אריאל אהרון בהן לכד במכחולו את עכו ממגוון זוויות מעצימות את החוויה. רפרודוקציות של התמונות מקשטות את התפריט המגוון. המסעדה שוכנת על חוף הים והכחול העצום ניגלה דרך החלונות הרחבים. בשעת הביקור, שעת השקיעה הגדולה, צללה שמש כתומה ונעלמה מאחורי האופק מותירה אדוות אדומות בשמי הערב.

מה בצלחת

עוד בטרם חיממו ישבננו את כסאות העץ המהודרים כבר החלו לזרום לשולחננו צלוחיות חרס עם סלטים נוצצים בשמן זית שסודרו כמניפה על השולחן הרחב. ספרנו 18 סלטים, שכללו היצע טעים של חצילים במספר גרסאות, כרובית בטחינה, סלט טבולה, פאטוש עשיר בפטרוזיליה ובצל ירוק, כרוב בתחמיץ, סלט תפוחי אדמה, סלט טונה נפלא וכמובן חומוס משגע וטחינה ירוקה, ויסלחו לי הסלטים שלא הוזכרו ונתנו הופעה מהוקצעת, טרייה וטעימה. פיתות חמות ופיתות חצויות וקלויות משוכות בשמן זית, שום ופטרוזיליה שימשו אותנו לניגוב הסלטים הנהדרים. כאשר הסלטים התקרבו לקיצם התייצב לשולחננו מלצר והציע מילוי מחדש. בין המיוחדות והמפתיעות במנות הראשונות נציין מנה של ראשי קלמרי מטוגנים ועם קוביות גבינת חלומי במעטה בצק דקיק שהוגשו עם רוטב אלף האיים שהיו לא פחות מנפלאים ואת סלט גרגר הנחלים שתובל בלימון, שמן וסומק. ניתן ליהנות משלל הסלטים הרחב והמשביע הזה ללא הזמנת מנה עיקרית ב-45 ₪ לסועד.

מנה נבחרת

כיוון שישבנו על החוף, ועם כל הכבוד לסלטים הבאמת מצוינים, במסעדת דגים כדאי לאכול דגים. בהמלצת המלצר הראשי הזמנו שני דגים, אותם חלקתי עם שותפתי הרעבה: דג לברק (99 ₪, כולל הסלטים) ודניס (90 ₪), אותם ביקשנו לצלות על גריל פחמים. הדגים הוגשו חצויים לאורכם בצורת פרפר בתיבול עדין של שום ופפריקה על מצע חסה. לימון חצוי ועסיסי אותו סחטנו על הדג ואורז עם הפתעות חברו לו על הצלחת. טעם העישון מפחמי העץ ניכר בכל טעימה. הדניס התאפיין בעדינות האופיינית ובבשר לבן ורך, בעוד הלברק הצטיין בטעם דגי ארומאטי השמור לדגי ים. הלברק היה גדול ובעל מוצקות והשתלב בצורה מעוררת בלוטות עם טעם הצלייה והוא מומלץ בחום - אחד הדגים הטעימים שאכלנו.

ולסיום סיומת

לצד כוס תה עם נענע על חשבון הבית ביקשנו לקנח עם כנאפה ביתית (22 ₪) אותה מכינים במקום בעת ההזמנה והיא מתוקה ומענגת כפי שרק כנאפה יכולה להיות. כאשר יצאנו לדרכנו ירח מלא האיר מעל גלי הים, מתחרה באור המגדלור המפורסם המאותת לספינות רחוקות את הדרך אל חוף המבטחים. להשלמת הביקור פסענו בין חומות העיר אל עבר המגדלור ואל מעגן הדיג לקול גלים המתנפצים על החומות המאסיביות. המסעדה העניקה לנו חוויה של אוכל ים-תיכוני ודגים טריים, סלטים מעוררי השראה, שרות נדיב כיאה לתרבות קבלת האורחים של המטבח הערבי ושרות מקצועי וידידותי מצד הצוות הגדול והקשוב.

חשבון בבקשה

18 סלטים (ללא הזמנת מנה עיקרית) - 45 ₪.

דג לברק (כולל הסלטים) - 99 ₪.

דג דניס - 90 ₪.

כנאפה ביתית - 22 ₪.

סך הכל - 211 ₪.

 

* מדור פרסומי.

* להזמנת שולחן במסעדה לחצו כאן.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
אוכלים בג'פניקה בנמל
עסקיות שוות ב-206 דגים
נאו אפטר דארק
כשרוצים ערב אחר. שפילד
אוכלים במסעדת אפרטו בקיסריה
פו-מו ברמת החייל עושה את זה בגדול
נרגעים באיטלקית במסעדת קמפנלו
ארמיס: המנצחת של חוף אשדוד
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר