נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

נעים להכיר

כבתמונה פסטורלית עדרי בקר וצאן רועים בין עצי חורש בהרי הגליל. הם שייכים למשפחת דבח, ספקית הבשר הפרטית הגדולה והאיכותית בישראל. לא פעם ולא פעמיים כאשר נהניתי מסטייק שהתבלט לטובה ובקשתי לברר את מקורו התשובה איתה שבה המלצרית – "הבשר נקנה מחוות הגידול שלנו". מתוך הנחה כי הבשר המשובח ביותר נותר בתוך הרשת, מזה זמן אני תוהה כיצד יטעם הבשר של דבח במסעדה של דבח? השאלה הזו נענתה בביקור בסניף החיפאי של אנגוס, אחת משלוש המסעדות האחיות של המשפחה: כפר תבור, דיר אל אסד וחיפה. המסעדה הוקמה לפני כשנתיים בעיר התחתית בחיפה במתחם המאכלס אייקונים חיפאים ותיקים כמו הרומנייה 'מעיין הבירה' והחומוסיה של אבו-יוסף. אנגוס נותנת מענה לסועדים שמחפשים אוכל מצוין עם קצת סגנון והדר.

רוח המקום

המסעדה משתרעת על שתי קומות בבניין בן 300 שנה. מבחוץ ניכרת פשטות וענייניות אופיינית לעיר הפועלים הצפונית. רק שלט אדום מכריז בגאווה מאופקת – אנגוס, ומרמז על המתרחש בתוככי המבנה המרשים. בחרנו להתיישב בקומה השנייה המהודרת והשקטה יותר והתמקמנו בשולחן רחב מעץ מלא בגימור כהה לצד חלון הפונה לרחוב. התרשמנו מנוחות כיסאות העור הלבנים היוצרים ניגודיות יוקרתית מול השולחנות. צלילי מוזיקה אנדלוסית התנגנו ממערכת רמקולים מוסתרת בין הקשתות המעניקות אקוסטיקה נפלאה. כמה משפחות איישו שולחנות סמוכים, אולם בשל המרחק הנדיב בין השולחנות ותודות לחציצה האינטימית שהקשתות מעניקות נוכחותן הורגשה אך בקושי.

שווה במיוחד

שני יתרונות בולטים למסעדת אנגוס: הראשון נובע מהשליטה המלאה על איכות הבשר מהלידה עד להגשה- פאדי דבח, מנהל הרשת בכבודו ובעצמו בוחר את העגלים והטלאים המשובחים ביותר שיוגשו ברשת מסעדותיו. כבר ציינו כי הבשר מדבח מפתיע שוב ושוב באיכותו במסעדות ברחבי הארץ, והרי שכאן מדובר בקרם דה-לה קרם, מה שמילא את אחותי ואותי בהתרגשות לקראת המפגש עם הנתחים. היתרון השני של אנגוס הוא האופי המזרחי שהיא נושאת לצד אנינותה: האירוח הוא כיד המלך וכבר כשהתיישבנו החלו לזרום אל שולחננו סלטים מגרים, חלקם מוכרים וחלקם מיוחדים, כולם טעימים וטריים מאוד: כרובית מטוגנת בשמיר וצ'ילי, חציל בלאדי פעם בגפו ופעם בטחינה, סלט ירקות ערבי קצוץ דק מועשר בהמון נענע ופטרוזיליה, פלפלים צבעוניים בתחמיץ, סלסה של עגבניות וצי'לי, סלט קישואים בכורכום, סלט פריך של רצועות קולרבי וסלרי, גרגיר הנחלים בשמן זית וסומק הידוע בתרומתו המיוחדת לביצועים הגבריים, סלט טונה ותירס שחרג מהשטנץ המזרחי טעים ונוח לניגוב. שלושת עמודי האש אחריהם הולך המחנה הלא הם לאפה חמה מהטאבון, חומוס וטחינה לא נפקדו מהשולחן. לכל אחד מהנדבכים הללו היה קסם אישי משלו- שומשום על הלאפה, ברק שלגי לטחינה וטעם ייחודי לחומוס, מאפיינים אשר הפכו כל אחד למסעיר במיוחד, ורק ציפייה לבשר סייעה בידינו למתן קצב ניגובם. מחיר הסלטים הוא 17 ₪ לסועד עם מנה עיקרית ו-22 ₪ למי שבא רק בשבילם. את כל הנופת צופים הזו ליוונו בקנקן לימונדה טבעית ומרעננת (20 ₪).

מנה מנצחת

לפני שהמועמדות לכתר נעמדות על קו הזינוק נדגיש כי הפעם התחרות קשה, והניצחון אינו ברור. בחרנו בשלוש מנות הדגל של אנגוס במטרה לטעום ולחוות כדי לספר מי המובילה. פנינו לשלושה עולמות קולינאריים שונים: סטייק בקר בדמות 300 גרם אנטריקוט בדרגת מדיום (89 ₪), מעדרי הצאן קטפנו חמש צלעות טלה בגריל (99 ₪) והוספנו מנה חגיגית של צוואר טלה, ירקות ועשבים בבישול ארוך (79 ₪). לפני שנספר על המנות אני מבקש שתשובו ותקראו את המחירים הנוחים. ועכשיו למנות עצמן: ללא ספק הנבדלת והמיוחדת בין המנות היא צוואר הטלה. זו מנה גדולה של בשר רך מאוד ומבושם שרכש איכויות טעם במשך שבע שעות אפייה מעשבי התיבול וירקות השורש איתם חלק את התבנית. הצוואר הוגש לצד ירקות השורש ונוספו לו ירקות צלויים בגריל לקישוט טעים. אחותי התמוגגה מן הטעמים והכריזה שאין כמותה. ידעתי כי היא צודקת, אך ההורמונים הגבריים דחפו אותי להסתער על האנטריקוט שהזכיר במרקמו החמאתי עגל חלב. השומן המועט שהשתבץ בין רקמות העגל הצעיר התמוסס כמעט כולו והעניק טעם שומני מופלא בכל נגיסה. ובכל זאת, הנבחרות שלי היו צלעות הטלה שנקצבו במיומנות כך שנראו מוכנות לתמונת שער של מגזין בישול יוקרתי. חמש הצלעות סודרו כמניפה על צלחת רחבה ובאמצע הוגש פירה תפו"א. טעמן היה נשגב ובעודי משרבט מילים אודותן רטט עמום וגל ריר מלא כמיהה ממלאים את פי.

חשבון בבקשה

בזמן ששחקנו בקיסמים בין שינינו הוגשו לנו פרוסות אבטיח צוננות ומתוקות להפליא, על חשבון הבית. חישוב מהיר גילה לנו שמתוק לא פחות הוא מחיר הארוחה המפוארת: סלטים 17 ₪ לאדם, לימונדה 20 ₪, צלעות טלה שאין אין אין כמותן בעולם החופשי 99 ₪ וצוואר הטלה בו התאהבה אחותי 79 ₪. תוסיפו לזה עוד אספרסו קצר ב-7 ₪ ובקלוואה על הבית והגענו ל-242 ₪ בלבד לזוג, כמו המוטו: אוכל מצוין, שרות מצוין ומחיר נפלא.

*הכותב היה אורח המקום.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
אוכלים בג'פניקה בנמל
עסקיות שוות ב-206 דגים
נאו אפטר דארק
כשרוצים ערב אחר. שפילד
אוכלים במסעדת אפרטו בקיסריה
פו-מו ברמת החייל עושה את זה בגדול
נרגעים באיטלקית במסעדת קמפנלו
ארמיס: המנצחת של חוף אשדוד
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר