נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

וולקאם טו הוטל קליפורניה

זו היתה שעת ערב מוקדמת בלוס אנג'לס. כוס של מרגריטה ביד אחת, טורטיה ממולאת בכל טוב בשנייה, רון בלב וחריף בגרון. הם יודעים לעשות אוכל מקסיקני, האמריקאים האלה. ההגירה ההמונית לצפון אמריקה אכן עשתה את שלה. שבועיים אחר כך גם "היגרתי", אבל בחזרה לארץ, ונדרתי עם אשתי נדר: או שחוזרים לאל.איי או שנוסעים למקסיקו.

תל אביב, בערך באותה שעה אבל שנתיים אחרי. אשתי בבית ואני בדרך למקסיקו, זאת אומרת הכי מקסיקו שיש לעיר להציע. נכנסתי עם אחי למקסיקנה בבוגרשוב, וקצת אחר כך נשארתי עם כוס ריקה ביד, שתי טורטיות בתוך הבטן, שוב רון בלב ולא פחות חריף בגרון. התרתי את הנדר.

אולה אמיגוס!

אין הרבה מסעדות מקסיקניות בארץ, נתון די מוזר בהתחשב בחיבה של הישראלים לסגנון הפיקנטי שהמטבח מתוצרת מרכז אמריקה מציע. מקסיקנה מספקת את כל הטעמים מארץ הסומבררו, בשילוב עם טעמי דרום ארה"ב - או בקיצור 'טקס-מקס'. לא צריך יותר ממבט חטוף כדי להרגיש בגואדלחארה, או איפשהו שם באזור. כובעי הסומבררו המסורתיים תלויים בגאווה על הקירות, על כל שולחנות העץ האותנטיים מונחים בקבוקי טקילה קווארבו, והמלחיות בצורת בקבוקי קורונה. ברקע? מוסיקה בשפת המקור. שש שנים עברו מאז פתחה מקסיקנה את המטבח שלה ונתנה לכל תל אביב להריח. מדובר בתקופה שהיא לא פחות מנצח עבור מרבית המסעדות בעיר רווית מקומות הבילוי. אם תוחלת החיים הממוצעת של מסעדה בתל אביב היא שנתיים, הרי שמקסיקנה עשויה כנראה מזן מיוחד, או שהאוכל פשוט עושה את העבודה. או שניהם.

אז מי בא למקסיקו?

במקסיקנה לא דיברו רק שפה אחת, כנראה שילוב של האזור המתוייר עם אחד המטבחים הפופולאריים בעולם. העברית שלנו התערבבה עם הגרמנית של החבר'ה שלעסו בקצב מהיר את הבוריטוס, עם האנגלית של הבנות שנהנו מהמרגריטות בקצה השני ואפילו עם איזו סוג של סינית שיצאה מהפה של אלה שישבו ליד הכניסה. "טורטיה", למרבה המזל, היא מילה אוניברסלית. מקסיקנה לא מתיימרת להיות מסעדת שף, אבל היא מתעקשת להיות נגישה לכך חך ולכל כיס, תוך שמירה אדוקה על רמה שתהיה תמיד מעל לכל מסעדות המזון המהיר. קהל היעד שלה, אם כן, הוא רחב ככל שרחב יכול להיות - ארוחת ערב משפחתית, מפגש צהריים בין חברים או סתם ישיבה על בירה או שוט של טקילה על הבר.

ביס מזה, ביס משם, עוד ביס מההוא

חריף היה הכיוון הכללי שלנו. אפשר גם בלי, אבל הפה שלנו סובל כמעט כל צ'ילי ופלפל, אז למה לא? שתי המנות הראשונות פתחו לנו יופי את התיאבון. חלקנו מרק טורטיה (29 ₪) - מרק מסורתי עם עוף, ירקות וחתיכות של טורטיה תירס. מיוחד היא המילה המתאימה כאן. חתיכות העוף המגורד נתנו למרק סמיכות נהדרת ורצועות הטורטיה היו ההפתעה של המנה. מעט חריף, אבל כאמור הסתדרנו עם זה בקלות. הפריחולס (29 ₪) היתה מנת פתיחת מוצלחת אפילו יותר. "החומוס של המקסיקנים", הסבירו לנו עם חיוך, ודי מהר הבנו למה. בצלוחית הגדולה: שעועית שחורה חמה, עם נגיעה של סלסה לבנה. אכלנו את זה עם הנאצ'וס שהוגשו יחד עם המנה, אכלנו את זה עם כף. אכלנו את זה.

מנה מנצחת

לבחור את המנה המנצחת של הערב היתה משימה לא קלה, אז החלטתי לכופף את החוקים ולפסוק על ניצחון משותף, ממש בפוטו-פיניש. האח הגדול ואני ממליצים בחום (ובחריפות) על הצ'ילי קון קרנה (64 ₪), תבשיל מבשר בקר, שעועית שחורה וגם פלפלים חלפיניו, והכל על מצע של אורז מקסיקני. גם הפחיטה קון פויו (69 ₪) הותירה עלינו רושם מיוחד. גם כאן הוגש אורז מקסיקני, אבל הפעם בתוספת רצועות בקר, בצל ופלפלים צבעוניים. לצד שתי העיקריות קיבלנו טורטיות שהוגשו באומנות בתוך כלי בד דמוי סומבררו קטן, ועליהן מרחנו את השילוש הקדוש של המטבלים - גוואקמולי, סאוור קרים וסלסה. הוספנו קצת מכל דבר, גלגלנו את הטורטיה ויאללה פה גדול. לא באמת נשאר לנו מקום, אבל אז סיפרו לנו שיש תפריט קינוחים חדש. הלכנו בלי פחד על גלילים בשוקולד מונטזומה (19 ₪). מה זה מונטזומה? גם אנחנו שאלנו, והתשובה די פשוטה: שוקולד עם שבבי צ'ילי. כל ביס מתחיל במתיקות ונגמר בחריפות עדינה.

אתה תמיד צמא לעוד

כמו אז, בלוס אנג'לס, גם באותו בערב בבוגרשוב, המרגריטה אירחה לי לחברה. 'מרגריטה קנקון' (36 ₪ לכוס) היתה המשקה שלי במקסיקנה. טקילה קווארבו, פסיפלורה וליצ'י הרכיבו את הדרינק האלכוהולי, שלא היה חזק מדי והוסיף את הטוויסט לאוכל. במקסיקנה גאים בעובדה שטקילה לא נכנסת לכוס של מרגריטה אם לא קוראים לה קווארבו, והאיכות מורגשת בכל שלוק. ובשורה לשתיינים המתמידים: בין השעות 17:00 ל-19:00 יש Happy-Hour מרגש. הזמנתם מנה עיקרית ומרגריטה? יש לכם עד 19:00 למלא את הכוס כמה שרק תצליחו לרוקן אותה. (עוד מרגריטות בתפריט: קלאסית, מוחיטו, תפוח וקוקוס).

כמה דינרוס?

אז טיסה למקסיקו חסכנו, אבל כמה יצא החשבון? נחשב ביחד.

מרק טורטיה - 29 ₪

פריחולס - 29 ₪

צ'ילי קון קרנה - 64 ₪

פחיטה קון פויו - 69 ₪

מרגריטה קנקון - 36 ₪

שוקולד מונטזומה - 19 ₪

דיאט קולה - 12 ₪

סך הכל: 258 ₪ לזוג.

 

* מדור פרסומי.

* רוצים גם אתם לאכול במקסיקנה? לחצו כאן וקבלו קופון שווה במיוחד?

* להזמנת שולחן במסעדה לחצו כאן

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
מקסיקנה בתל אביב
053-9443049

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
אהבה יוונית
המהפכה הגאורגית
ממציאה את עצמה מחדש
לא מה שחשבתם
תוצרת הארץ
מקום בקצב אחר
כמו באמריקה
כמו באמריקה
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר