נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

היה היה

זהו סיפור אהבה רב משתתפים. אהבה של בן ואם, של גבר ואישה, של שף ומטבח, של צוות ומסעדה. הסיפור מתחיל לפני כ-20 שנה בהתאהבות הראשונה בסיפורנו, אהבה שפיתח שוקי קדוש, אז נער מתבגר, למטבח הנפלא של אמו. הוא החל לבשל את מטעמיה, הוסיף משלו ובמשך השנים העמיקה אהבתו, הוא למד, התפתח והשתכלל והפך לשם דבר בענף. הוא פעל ברחבי הארץ, ערך גיחות לחו"ל, הקים וניהל מטבחים אנינים באולמות אירועים ובבתי מלון. הפרק הבא בסיפור האהבה נפתח לפני שבע שנים באופן מפתיע, ונרקם בין ענבל, מנהלת כוח אדם על ספינת תענוגות, לשף שגייסה לספינתה. בין הגלים והסירים התבשלה והבשילה אהבתם של שוקי וענבל, ובמשך השנים הם חלקו פרויקטים משותפים נוספים. לפני כשנה נישאו והקימו יחד את מסעדתם האהובה, שוקה. באווירה מקצועית עם נופך משפחתי הוכשר צוות מעולה אשר מעניק ללקוחות את אהבתו בטעם, בהגשה ובשרות.

עיצוב ואווירה

לשוקה יש מיקום פנטסטי: אזור מגורים הנמצא סמוך לכביש 4 המהווה את עורק התחבורה הראשי של הצפון. מצד אחד קל ונוח להגיע ומצד שני מרוחק דיו לנטרול רעשי המכוניות ויש שפע חניה חופשית. שילוב מנצח בין ביתי למקצועי עובר כחוט השני במסעדת שוקה. למסעדה חצר חיצונית גדולה המתאימה לתקופת הקיץ והאביב, ובימי החורף היא מקורה ומעוצבת בפשטות נעימה המזכירה סלון רחב בבית מגורים משנות ה-60. תחושת הביתיות מתעצמת עם הכניסה לחלל הפנימי בו בחרנו לשבת. מולנו ניצב דלפק עמוס בירקות, לימונים בתהליך כבישה ועשבי תיבול החוצץ בין הסועדים למטבח הפתוח של המסעדה. הריהוט במסעדה פשוט, מפות תחרה עדינות מעטרות את שולחנות העץ, צלחות זכוכית בסגנון עתיק ממתינות לסועדים על השולחנות, ומוזיקה חרישית מתנגנת ברקע ומלבה געגוע מתוק. המצאות מספר חללים במסעדה מהווה יתרון לעריכת אירועים משום שניתן לבחור בגודל החלל המתאים לפי מספר האורחים. תפריט האירועים מתאים לעד 100 אורחים, בהגשה מלאה, ומחירי המנות נעים בין 155-215 ₪ לסועד.

סיבה למסיבה

המצאות מספר חללים במסעדה מהווה יתרון לעריכת אירועים משום שניתן לבחור בגודל החלל המתאים לפי מספר האורחים. תפריט האירועים מתאים לעד 100 אורחים, בהגשה מלאה, פיתרון מעולה לאירועי בוטיק קטנים, ותמורת ארוחה הנעה בין 155-215 ₪ לסועד תקבלו הרבה, אבל הרבה יותר ממה שתקבלו בכל אולם אירועים מפונפן יתר על המידה. ממה נתחיל? מהסקציה האירופאית הקלאסית הכוללת פטה כבד עוף, וקרפצ'יו סינטה מעושן, נמשיך עם המטבח המקומי של כאן ועכשיו עם לחמעג'ון, סיר דגים פיקנטי מבית אמא (של שוקי כמובן) ונמשיך עם חגיגת בשרים לקריניבורים אמיתיים כמו צלעות טלה וסטייקים מעולים ומשויישים כהלכה. ומי שקיבל תפריט שזהו רק קצה קצהו, באולם האירועים הקרוב - או שלא דובר אמת, או שהשקיע באורחים שלו הרבה יותר כסף ממה שהיה צריך לשלם ובטוח שזו לא הייתה חגיגה קולינרית שאורכה שעתיים תמימות כמו ששוקי מבטיח לאורחים.

שווה במיוחד

לביקור בשוקה הצטרף אבי שומר הכשרות. עיון בתפריט העמיד אותנו בפני מה שנראה כמו דילמה רצינית: בין רשימת המנות עלה ניחוח של הרבה עולמות קולינריים וסגנונות בישול מהם היה עלינו לבחור. לא אני ולא אבי אוהבים לבחור, כי בכל בחירה יש ויתור. לעזרתנו בא המלצר החביב שסיפר לנו על ארוחת הטעימות הזוגית המשתלמת, הכוללת 6 מנות משתנות מן התפריט במחיר של 259 ₪ בלבד. לאחר שבירר מה אנו אוהבים (הכול!) ומה פחות (את היתר) הפקדתו בידיו את זכות הבחירה בשעה ששני בקבוקי היניקן (22 ₪ לאחד) הנעימו לנו את ההמתנה הסקרנית.

מה בצלחת

ההמתנה הייתה קצרה משחשבנו ובמהרה החלו לעלות על שולחננו המנות: הראשון היה לחמעג'ון, מאפה בצק טורקי עם ליבת חציל שרוף ובשר טלה קצוץ וטחינה עם סחוג. טעם עדין של חריכה מן החציל ומן האפייה בתנור האבן השתלב נפלא עם טעם הבשר המעודן והזכיר לאבא טעמי ילדות נשכחים מן העיר הגדולה על נהר הפרת בה גדל. בקערה נפרדת הוגש סלט של עגבניות, אבוקדו, צנוברים ושמן כמהין שהעניק לסלט הפשוט אליטיסטיות נהדרת. קרפצ'יו בקר הוגש בצלחת מוארכת עם סלט שורשים ועלים ברוטב אסייתי מתקתק, ממנו התלהבנו פחות. האחרונים בקטגוריית הפתיחה היו מז'וז'ים שהם סרדינים מרוקאים בגדול בינוני צלויים בגריל. הדגיגים הוגשו עם קונפי שום, רוטב לימון כבוש ותפוח אדמה צרוב ברוטב צ'ימיצ'ורי. הסרדינים היו מלוחים, בשרניים וחובבי דגים מושבעים ייהנו מהם מאוד.

האליפות במנות העקירות ניתנה לכל אחת מהמנות שטעמנו בעולם הטעם ממנו באה: סטייק אנטרקוט במשקל 400 גרם רך, 'משויש' ומעורר חמדה היה הראשון, ומקבץ לא שגרתי של ירקות ממולאים באורז, צנוברים ובבשר כבש טחון גס הגיעו בהמשך. המנות הצטיינו בהגשה מרשימה, כאילו נלקחו מתוכנית הגמר של מאסטר שף: נתח הבשר העסיסי ותפוח אדמה צלוי הוגשו על טס מכוסה נייר שעווה חום, שיצר תחושה מחוספסת ומזמינה של מערב פרוע. מנת הממולאים סודרה בניגוד צבעים מקסים ומגרה בהקפדה יתרה וכללה בטטה, סלק, עלי מנגלד וחציל גמדי. הירקות עוצבו במרכזה של  צלחת זכוכית מעוטרת, וקושטו בקרם חצילים מצד אחד וברוטב לימונים מהצד השני ליצירה אומנותית קולינרית של ממש. טעם לימוני רענן וארומה של בישול ארוך אפיינו את המנה המצוינת.

חשבון בבקשה

הארוחה הזוגית נמשכה כשעתיים בהן נדדנו במזלגותינו בין עולמות טעם מרתקים, ובתומה היינו נינוחים ומסופקים בתחושת שובע נעימה. כדי להשביע את חפצינו בסיומת מתוקה בחרנו בסופלה השוקולד (כלול במחיר הארוחה) שנאפה עבורנו משוקולד וולרונה משובח והיה פריך מבחוץ ונימוח מבפנים. העלות הכוללת של הארוחה הזוגית על מנותיה הגדולות והמיוחדות אותן נזכור לחיוב עוד זמן רב הינה 259 ₪. יחד עם שני בקבוקי בירה הייניקן 22 ₪ לבקבוק הסתכמה הארוחה ב-303 ₪, תמורה נפלאה למחיר נוח.

 

* מדור פרסומי.

* להזמנת שולחן במסעדה לחצו כאן.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
אוכלים בג'פניקה בנמל
עסקיות שוות ב-206 דגים
נאו אפטר דארק
כשרוצים ערב אחר. שפילד
אוכלים במסעדת אפרטו בקיסריה
פו-מו ברמת החייל עושה את זה בגדול
נרגעים באיטלקית במסעדת קמפנלו
ארמיס: המנצחת של חוף אשדוד
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר