נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

הבוקר טוב

רגשות מעורבים. כך הרגשתי בפעם הראשונה ששמעתי על בנדיקט. זה היה תמהיל של 'איך לא חשבתי על זה קודם', 'מעניין אם זה יצליח' ובעיקר 'האם זה אומר שאני לא היחיד?'. הזמן עבר והתמונה התבהרה. הצלחה היא לשון המעטה במקרה זה. בנדיקט התרחבה לשלושה סניפים באיזור המרכז (רוטשילד ובן יהודה בת"א והרצליה) ונראה שהיא לא תעצור שם. כך גיליתי שיש רבים כמותי שהקונספט המבריק של ארוחות בוקר לאורך כל שעות היממה פתר להם קונפליקט טרגי במיוחד. זהו המלכוד שבין אהבת טעמי הביצה והאופי של ארוחת הבוקר לבין באג ביולוגי שלא מאפשר לסובלים ממנו להכניס פירור לפה לפני הצהריים. איך לא חשבתי על זה קודם?

לביקור הנוכחי שלי בבנדיקט שברוטשילד, צירפתי את הגיטריסט. את הזימון הוא קיבל ב-SMS: 'פגוש אותי בפינת אלנבי-רוטשילד, 19:30, אני אהיה הבחור עם הורד בדש והכובע קסקט. אל תאחר'. אלא שכמו קלישאה מהלכת, דווקא אני שגר במרחק יריקה מהמקום, הצלחתי לאחר. הוא עוד לא ידע את זה, אבל הכנתי לו הפתעה קטנה בהמשך.

בוקר יפה

כמו שציינתי, אני לא היחיד שרוצה את ארוחת הבוקר שלו בערב. המקום היה בתפוסה כמעט מלאה. בכל ביקור, בנדיקט נראה לי קצת אחרת. לפעמים זה העיצוב המופקד, התאורה והחלונות המשקיפים לרחוב שמזכירים לי ביסטרו פריזאי, לפעמים אלו תאי הישיבה ותזוזת המלצרים שהופכים אותה בעיניי רוחי לדיינר אמריקאי, ולפעמים רעש הסועדים מזכיר לי ארוחת בוקר משותפת בחדר אוכל. אולי זה בראש שלי. אבל אני בוחר להאמין שהייתה זו הכוונה מלכתחילה, לא משנה איזו ארוחת בוקר תאכל, התפאורה תתאים למצב רוח.

בוקר ראשונה

שחר, מלצרית עניינית וחיננית, רושמת את ההזמנה שלנו. היא שבה במהירות עם כוסות מיץ תפוגזר וגזר (שכלולים בעיקריות)  ומצרפת אליהם סלסלת לחמים הכוללת בגט קטן, לחם דגנים, שיפון פרג ובריוש, ולצידם חמאה, נוטלה וריבת תפוחים עם קינמון. היא מציינת שנוכל לקבל עוד, אם נרצה וממשיכה בדרכה. אנחנו מסכימים שנטעם קצת, אבל שלא נגזים כדי לשמור מקום. אלא שהחמימות וטריות הבצקים מכשפת אותנו. אנחנו כמעט מבטלים את ההזמנה כדי לאכול שיפון פרג עם חמאה וריבה כל הערב, אלא ששחר חוזרת עם הראשונות שלנו והכישוף שלהם גובר עלינו.

אנחנו פונים תחילה לנקניקיית הבנג'י (21 ₪) שהוגשה עם כרוב וחרדל מצוין והוזמנה מתוך חולשה כרונית שלי לשרקוטרי. קשה להרוס נקניקיות, אבל גם קשה לעשות אותן טובות כמו זו. חיסול מהיר והקורבן הבא כבר על הכוונת. מנת השזיפים יבשים העטופים בבייקון בתנור עם רוטב הולנדייז (22 ₪) הפכה את הדואט הכה אהוב עלי של בייקון ורוטב הולנדייז לשילוש קדוש עם מתקתקותו העדינה של השזיף המיובש. המנה השנייה, פטריות פורטבלו מושרות בשמן זית, שום וטמין על הגריל עם גבינת עיזים מעל וויניגרט בלסמי (24 ₪) מגלה פטריות בשרניות, צרובות במידה, שצירופן לגבינת העיזים מעורר בי הארה על כך שמשמעות החיים חייבת להיות קשורה לזה שחומרים כל כך שונים בטבע מוצאים הרמוניה בבלוטות הטעם שלי.

בוקר עיקרית

בבנדיקט מתייחסים מאוד ברצינות לאוכל שלהם. זה ההבדל שהופך אותם ממקום שמגיש ארוחות בוקר' ל'מסעדה שמגישה ארוחות בוקר'. לצד המקושקשת המסורתית, התפריט של 'בנדיקט' מאפשר למצוא את שלל הגוונים שמכיל המושג  'ארוחת בוקר', כך מצאנו עצמנו מזמינים את ה-Steak & Eggs טקסס סטייל (96 ₪) והאגז בנדיקט עם שרימפס ואספרגוס (72 ₪). תפוגזר גדול (16 ₪) בשבילי וסודה לגיטריסט (11 ₪) ואנחנו מוכנים להמשך.

ה-Steak & Eggs הגיע בצורת סטייק 200 גרם במידת עשייה מדיום רר (לבקשתנו) כשמעליו שני ביצי עין וכמות בלתי אפשרית של הום פרייז אפויים ורוטב צ'ימיצ'ורי בצד. הסלט הירוק בצד היה מצוין, אבל החוויר לעומת השפע על הצלחת. הבשר היה עסיסי ואיכותי, אבל חלמון הביצה הוא שהפך את הצ'ימיצורי למיותר ואת המנה לייחודית. ההום פרייז היו אפויים במידה הנכונה ובתיבול מדויק ורק מספרם הכריע אותנו.

כשחשבנו שיותר טוב מזה לא יכול להיות, האגז בנדיקט עם שרימפס, קוביות עגבניה ושום מוקפצים בשמן זית עם אספרגוס צרוב על הגריל, העמידו אותנו על טעותינו. למרות שהמנה הזו נשמעת כמו ניסיון מאולץ ל'בואו נעשה ארוחת בוקר עם פירות ים', השרימפס, האספרגוס, הביצה, רוטב ההולנדייז והבריוש יחדיו הם הרבה יותר מזה. אני יכול לספר על המראה המפתה, אבל כל מילה נוספת תהיה מיותרת. פשוט נסו ותבינו.

אחרונה מפתיעה

הבטחתי הפתעה. אני אחסוך לכם סיפור ארוך על משאלת יום הולדת של הגיטריסט בזמן הטיול המשותף שלנו לדרום אמריקה והמרדף אחרי פנקייק ראוי, אבל בטח הבנתם את השורה התחתונה -  הגיטריסט מאוד אוהב פנקייקים. ידעתי שהספיישל החדש – פנקייק עם בננות, חלב ממותק וקוקוס (41 ₪) יעשה אותו שמח במיוחד. החיוך המאושר של הגיטריסט לשמע ההזמנה התחלף במבט תדהמה כששלושה פנקייקים עבים נחו זה על זה, כמו מגדל בבל קטן, מול עיניו. לי היה ברור שאצטרך עזרה וביקשתי אמריקנו בצד (12 ₪) הפנקייקים היו אווריריים, טעימים באופן יוצא דופן בזכות הבננות ורוטב מייפל האיכותי. אני נכנעתי אחרי אחד. הגיטריסט חיסל את השניים הנותרים ולמרות הכרזותיו על הנוסע השמיני שפורץ תיכף מבטנו, אני בטוח שהיה מסוגל לאכול עוד אחד.

אני לא יודע מתי תהיה הפעם הבאה שלי בבנדיקט, אבל כיף לי לחשוב שכשארצה ארוחת בוקר טובה היא תחכה לי, גם אם השמש כבר זרחה מזמן. 

חשבון בבקשה

נקניקיית בנג'י  - 21 ₪

פירות יבשים עטופים בבייקון - 22 ₪  

פטריות פורטבלו עם גבינת עיזים -  24 ₪

Steak & Eggs טקסס סטייל עם מיץ טבעי וסלט ירוק -  96 ₪   

אגז בנדיקט עם שרימפס ואספרגוס עם מיץ טבעי וסלט ירוק -  72 ₪

מיץ תפוגזר גדול - 16 ₪

בקבוק  סודה - 10 ₪

פנקייק עם בננות, חלב ממותק וקוקוס -  41 ₪

אמריקנו - 12 ₪

סה"כ  – 314 ₪ לזוג.

*כתבה פרסומית. 

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מנת דים סאם של פריים (צילום: באדיבות המקום)
לא תבינו עד שתגיעו אל 'רק בשר'
הניצחון של קסיס
לזלול את החיים
לעוף עד למקסיקו
על ראש שמחתי
עניין של סמנטיקה
עניין של סמנטיקה
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר