נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

DNA

משפט ידוע אומר כי כל מסע מתחיל בצעד אחד. המסע שלנו התחיל ב-24 צעדים לערך, משער פלמר שם חנינו את המכונית, עד שנכנסנו בשעריו של בית מספר 24 ברחוב הנמל בחיפה, השוכן כפי שמרמז שמו במדרחוב המשופץ על גדות הים התיכון. אכסדרת מדרגות תלולה ובה סדרת צילומים של מכוניות אלפא-רומאו שעוצבו במשך השנים רומזת בעקיפין על המצפה מבעד למבואה: טירה טוסקנית שהובאה ארצה טיפין טיפין, ע"י האדריכל הנודע נתן פייבייש שאסף מאות פריטים ברחבי איטליה, ובינם רצפת עץ של רפת, אריחים מבתים שפורקו, ברזים מטירות ששופצו, רהיטים ומוצרי חשמל. וכל הללו שימשו כחומר גלם בידי היוצר לבניית חלל תצוגה נדיר ביופיו ובאופיו. הדברים התגלגלו לידי כך שיעוד המבנה השתנה, ותחת אולם התצוגה הוקמה במקום ע"י גיא אביטל והשף רן ראש מסעדה שחרטה על דגלה להיות המובילה הצפונית בתחום הגורמה. ריבוי החללים הפנימיים ופרטי העיצוב נותרו כבראשונה, ורק חלקו האחורי של המבנה הוסב למטבח רחב ומצויד. המטבח בנמל 24 אירופאי בטבעו, איטלקי עם נטייה מערבה אל המטבח הצרפתי האנין, על ברכיו התחנך השף רן ראש. התפריט מתחלף פעמיים בשנה, כדי להתאים לעונתיות חומרי הגלם ולנטיית הגוף להעדיף מזון קל יותר בימים החמים. 

איש צוות

שעה שהגענו קיבל גיא את פני האורחים בחיוך לבבי. בדרכנו לשולחן הוא המליץ לנו לסייר בין חדרי המסעדה. העיצוב הייחודי נשא אותנו מעבר לזמן ולמקום, ובמטה קסם התארך מסענו על פני ימים ויבשות. שירי אהבה רכים התנגנו, יוצרים אווירה רומנטית, ואור נעים השלים את התמונה. התיישבנו בשולחן זוגי לצד תיירים שהגיעו למקום דרך מדריך תיירים, המונה את המסעדה לצד הגנים הבהאיים בין האתרים החשובים לביקור בחיפה. המלצרית מרינה נגשה אלינו עם תפריטים, ובחושיה החדים החלה לגשש אחר העדפותינו בתחום השתייה והמזון. לאחר שלמדה באדיבות את העדפותינו, המליצה לנו לפתוח בגוורצטרמינר צרפתי עדין ומרענן מחבל אלזאס (35 ₪ לכוס) והגישה לשולחננו גריסיני שמנמנים משוחים בשמן זית ורוזמרין לצד מטבל פלפלים, קרם חציל בטחינה ואיולי של עשבי תיבול. בהמלצתה בחרנו בתפריט הערב העסקי לארוחה מלאה של שלוש מנות (149 ₪ לסועד). כל מנה שבתפריט נשמעה קסומה וייחודית בשל שילובי המרכיבים הלא סטנדרטיים שבנו אותן. לשאלתנו, פרטה מרינה באריכות ובידענות על כל מנה, עד שבזכות תיאוריה כמעט ויכולנו לחוש את הטעמים על לשוננו. לאחר התייעצות קלה בחרנו במנות החדשות שיכנסו לתפריט הקיץ – טורטליני אווז ודום סלמון (בתוספת של 15 ₪ למחיר העסקית הרגילה).  

אין כמוה

יצירות האומנות שיצאו מן הטבח לעבר שולחננו עלו בקנה אחד עם רמת העיצוב והשירות להם כבר התוודענו. דום הסלומון הורכב מנתח סלומון נורווגי כבוש, אשר גולגל לצורת כיפה כשהוא כולה בתוכו לבבות ארטישוק חמצמצים וגבינת עיזים. כל הקסם העגלגל הזה נח על גספצ'יו ירוק שהשיב בניגודיות צבע מקסימה לבשר הכתום. להשלמת התמונה נוספו פרוסות דקות של קוקי סאן ז'אק ועיטור של פירורי עוגיות שחורות כפחם, צבועות בדיו דיונונים. הרכיבים הייחודים לא רק שבנו תמונה סוריאליסטית ומרהיבה, אלא גם השתלבו לשלמות של טעמים. מעולם אחר, סודרו בצקיות טורטליני גדושות בבשר אווז בצלחת סגלגלה, כעלי כותרת סביב דבלים ממולאות בכבד אווז נימוח. בינות לטורטליני הוזלפו נטיפי פירה ערמונים וציר עשיר חיבר את כל המרכיבים לאחדות מתקתקה, מקורית וטעימה כמו חלום. טורטליני האווז היה משהו שמעולם לא טעמנו, שילוב חד פעמי של טעם, עיצוב ומראה, אשר רק שף יצירתי מאין כמוהו יכול להגות. 

מנה עיקרית

הקו יוצא הדופן שניכר במנות הראשונות המשיך גם בעיקריות. יקירתי סמוקת הלחיים מן היין וההתגלות הזמינה פילה בקר על קרם אפונת גינה (תוספת 20 ₪ לעסקית), ואילו אני בחרתי להמשיך עם שוכני ים ובחרתי בקלמארי ממולאים בדוקסל פטריות. שישה דיונונים ענוגים מולאו בפטריות קצוצות מאודות, והוגשו ברוטב סרטנים ושמנת, לצד עגבניות שרי מיובשות בתנור וניוקי קורנית מטריף חושים. מדליוני פילה נצרבו למידת מדיום מרגשת והוגשו עם ניוקי אדום, נבטי חמניות פריכים ורוטב בורדלז שבלט בטעם היין ועצמות המח. סיבוב נוסף מן הגריסיני שימש לאיסוף שאריות הרטבים מן הצלחות. עם המנות העיקריות לגמנו קברנה-סוביניון של שאטו-גולן, יין עגול בעל אופי מורכב המשתנה תכופות בין עדינות ואגרסיביות (42 ₪ לכוס). 

חשבון בבקשה

בניגוד לסברה שדברים טובים מגיעים בכמויות קטנות, כאן נכונה לנו הפתעה טובה, שכן המנות היו גדולות ומרשימות, עד שהחלטנו לחלוק קינוח ולהמיר את הקינוח השני בפעמיים אספרסו כפול. חלקנו כדור שוקולד מריר שהוגש על קרמבל פריך, ובהגיעו לשולחן ניצוק עליו גנאש יסמין מלוהט, שהמיס את כיפת השוקולד וחשף לעיננו סלט פירות מאפרסק, פסיפלורה וקיווי. המנה היא אלגוריה מהוקצעת לפונדו פירות בשוקולד, כמעין הפסקת קפה באלפים השוויצרים, על ציר המסע בו סבנו דרך המנות, מאטליה לצרפת ובחזרה. מחיר ארוחת הגורמה יוצאת הדופן ושילוב הטעמים הלקוח הישר ממטבחה של מסעדה הראויה לכוכבי מישלין הסתכם ב-460 ₪. הנמל 24 היא מסעדת הגורמה המובילה בצפון, ותזכורת טעימה לכך שאיכות היא לא מילה גסה.

*כתבה פרסומית.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
אוכלים בג'פניקה בנמל
עסקיות שוות ב-206 דגים
נאו אפטר דארק
כשרוצים ערב אחר. שפילד
אוכלים במסעדת אפרטו בקיסריה
פו-מו ברמת החייל עושה את זה בגדול
נרגעים באיטלקית במסעדת קמפנלו
ארמיס: המנצחת של חוף אשדוד
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר