נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

כשאני שומע את השם 'בלאק', האסוציאציה הראשונה שעולה לי לראש היא בשר. כשאני חושב על בשר, האסוציאציה הראשונה שעולה לי לראש היא אחי. טוב, אולי ריר היא האסוציאציה הראשונה שלי, אבל מיד אחריה עולה אחי.
מערכת היחסים ביני לבין אחי עלולה להראות מוזרה למתבוננים מבחוץ. אנחנו לא נוהגים לשוחח הרבה וגם כשאנחנו כבר נפגשים, לא הייתי מגדיר את חילופי הדברים בינינו, ברוב המקרים, כשיחות נפש. מצד שני, כשני נצרים לשושלת בוקמוס, אנחנו חולקים אהבה משותפת לאלכוהול ובשר עסיסי וטוב. כך, על מנת בשר משובחת וכוס בירה, הכל משתנה. הלשון מתגלגלת, החיוך עולה ופתאום קל לנו לדבר על הכל.

רצה הגורל ואחי הכיר והתאהב לפני מספר שנים במי שהפכה להיות בת זוגו. אלא שקופידון במקרה זה היה לא אחר מאשר מֵרפי, ההוא מהחוק, ששידך לו, רחמנא ליצלן, צמחונית. אז במטרה לתפוס שתי ציפורים במכה - כלומר גם לשוחח עם אחי בזמן חווית שתייה ואכילה משותפת טובה וגם לספק לו מפלט קצר מהצמחונות באמצעות חטא מרוכז של בשר טוב - הזמנתי אותו לשבת איתי על הבר ב-Black Bar 'n' Burger בסינמה סיטי.

החוויה במסעדת בלאק לא זרה לשנינו. כל אחד מאיתנו כבר בדק בתורו את ההמבורגרים המסורתיים שהמקום מציע. כבר הרגשנו איך זה להיכנס עם כמה חבר'ה, לשבת על הכורסאות המעוצבות ולהעביר ערב מוצלח, אך הפעם באנו לחוות את מה שמגולם בשמו המלא של בלאק, שבתרגום חופשי הוא 'בר שחור עם המבורגר'. בקיצור, חווית בלאק שונה.

כך התיישבנו על הבר השחור. ברקע, מוזיקה שחורה (...). מצידנו האחד, זוג בשנות השלושים שהשמיע גרגורי אהבה אחד לשני ולקינוח שאכלו. מצידנו השני, שני חברים שבדיוק קיבלו את ההמבורגרים שלהם וחייכו איש לרעהו. אנחנו באמצע ומולנו הברמן שלנו, שגיא.

שגיא עזר לנו לפתוח את הערב והמליץ לנו ללכת על קוקטיילים. לא הבחירה הרגילה שלי, אבל הפעם החלטנו שמנסים אחרת. בחרתי ב-'Sweet & Sour Black' מעין גרסא מתקתקה, אבל לא מדי, לוויסקי סאוור הרגיל. בגזרת הקוקטיילים הוא ללא ספק אחד הטובים שיצא לי לטעום. מינון מוצלח של כל המרכיבים שהשתלבו מצוין ולא האפילו אחד על השני.

אחי בחר לבחון את הצד הנשי שלו והזמין את גרסת הקוסמופוליטן של המקום - 'Black in the Big City'. לרגע, בזמן ששלה מהמשקה איזה פרי יער טרי, יכולתי להישבע שיש לי אחות גדולה בשם סמנתה שנראתה די מרוצה מהמשקה שלה.

כדי להחזיר לעצמנו מעט מתחושת הגבריות, עברנו לגזרת האוכל. אחרי הכול ישיבה בבלאק מבלי להזמין לפחות איזה המבורגר גובלת בחילול השם. אז פנינו לבחור לנו המבורגרים. כל אחד עם הטוויסט שלו. אחי קיבל את ה'מה-בורגר' (51 ₪) עם תוספת של צ'יפס (13 ₪). ה'מה-בורגר' (לא 'מה' בקמץ, אלא בסגול) הוא המבורגר שעשוי כולו מבשר טלה (עכשיו כבר ברור למה הסגול) עם טחינה מעל. אחי הסכים לחלוק איתי ביס ובניגוד לאיך שזה נשמע, לא מדובר בקבב בלחמנייה, אלא בהמבורגר עסיסי בניחוח טלה.

לפני הונח ה'גרינבורגר' (54 ₪). המבורגר עם טוויסט בריא, בו הבשר מעובד עם תרד ואגוזים. אני לא בטוח כמה בריא זה היה, אבל אני כן יכול לערוב לטעם. טביעת האצבע של השף צחי בוקששתר (שאחראי על התפריט) מורגשת היטב במנה זו. ניסיון מוצלח לקחת מנה מסורתית כהמבורגר ולהעניק לה נופך של גורמה. כתוספת הזמנתי צ'ימיצ'ורי ארגנטינאי (11 ₪) ששדרג גם את ההמבורגר שלי וגם את זה של אחי, והום פרייז מצוינים (16 ₪).

האוכל החזיר לנו קצת מהביטחון העצמי והזמנו לסיום עוד שני קוקטיילים עם ניחוח קצת יותר גברי. אחד שנקרא 'Apricot Black Dakiri' המבוסס על רום ('קפטן מורגן' למבינים) ותוספת רעננה של משמש, שהיה בעל טעם חמוץ-מתוק וממכר. השני נקרא 'Meditation Black' והוא מורכב מערק לבנוני עם נענע וסירופ שקדים שעזר לערק להחליק בגרון בקלות. במזג האוויר הקיצי, זהו ללא ספק אחד המרעננים המומלצים. בפשטות אפשר לומר כי שני הקוקטיילים הללו, כמו הקודמים, היו פשוט טעימים. משימה לא כל כך פשוטה כשמדובר באלכוהול.

בסיום הערב הרגשתי שעמדתי בשתי המשימות שהצבתי לעצמי: ליהנות מערב איכותי עם אחי ולהחזיר לו קצת בשר למערכת העיכול. גם בלאק הצליחו לעמוד במשימה שלהם, מעכשיו האסוציאציה הראשונה שעולה לי לראש כשאני שומע את השם בלאק היא כבר לא רק בשר, אלא בשר ואלכוהול איכותי.

 

* הכותב היה אורח המקום.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מנת דים סאם של פריים (צילום: באדיבות המקום)
לא תבינו עד שתגיעו אל 'רק בשר'
הניצחון של קסיס
לזלול את החיים
לעוף עד למקסיקו
על ראש שמחתי
עניין של סמנטיקה
עניין של סמנטיקה
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר