נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

חזרתי לפני שבועיים מחופשה בפירנצה. מכל ערי העולם, זו העיר המועדפת עלי. אמת, יש את פריז, לונדון, ניו יורק, אבל פירנצה, מולדתו של מיכאלאנג'לו, משכנו של דוד, היא-היא ערש התרבות העולמית. עשרה ימים, מוזיאונים, אוכל טוב, קיאנטי, טוסקנה. מי צריך יותר מזה? אחרי חופשה שכזו, נחיתה בארץ היישר לגלי החום הראשוניים של חודש יוני ממש לא הייתה נחיתה רכה. העובדה שאפשר להישלף בכזו מהירות מהקסם והסטייל האירופאי היישר לזיעה והטירוף שבלבנט, גובלת בעבירה פלילית. מכיוון שהייתי ב"דיכאון אחרי חופשה", הציע לי ידידי אייל לרכך את המכה במסעדת "Medzzo".

הירוק היום ירוק מאוד

סניף Medzzo בהוד השרון, הוא האחות הצעירה של הסניף ההרצליאני הוותיק שבמרינה. המסעדה בעלת המבנה הספינתי, שוכנת מול פארק ארבע העונות, בליבה של הוד השרון. נכון, הוד השרון זו עדיין לא טוסקנה (בכל זאת, השכנה מדרום היא פתח תקווה ולא סיינה), ועדיין, המיקום מספק  תפאורה מלאת רוגע ושלווה. החלל הפנימי של Medzzo מזכיר יותר בר ניו-יורקי אפלולי ומעוצב בקפידה, כאשר החצר החיצונית רחבת ידיים, טובלת בירוק ומאפשרת לגימה הגונה של אוויר נקי.

פרימה דונה

על אף שהמושג קיבל משמעות שלילית בסלנג העכשווי, פרימה דונה פשוטו כמשמעו – "הגברת הראשונה". כבר כשטילפנו להזמין מקום במסעדה, יכולנו לשמוע את חיוכה של סיוון מעבר לקו, וכמה שמחנו לפגוש בחיוך הזה לאורך הארוחה כולה. סיוון מספרת שהיא עובדת במקום מאז שנפתח – לפני כשנה וחצי – ועל אף שביקשתי ממנה להימנע מקלישאות, לא התאפקה ואמרה שהמקום הוא כמו בית: "כיף לי לעבוד כאן". הדבר ניכר. סיוון ידעה להסביר לנו על שלל המנות, וגם ידעה להסביר לאייל, בעוונותיו שומר כשרות, איזה מנות הוא רשאי לאכול. עוד סיפרה שבשעות הצהריים מתמלאת המסעדה בעובדי אזורי התעשייה השכנים (שנהנים מעסקיות שוות במיוחד במחירים שנעים בין 59 ל-99 ₪), וכי המסעדה חביבה במיוחד על משפחות, המגיעות לחגוג אירוע או סתם להיפטר מהצורך ללכלך את המטבח. עוד למדתי כי לקראת משחקי אליפות אירופה בכדורגל הקרבים, מציעה המסעדה מבצעי בירה 1+1, צ'ייסרים בכל גול, ומנות מיוחדות לכבוד הטורניר.

הנחמה צועדת על קיבתה

כדי לשכך מעט את החזרה ארצה מארץ המגף, פתחנו ב"אפריטיבו" של קוסמופוליטן (34 ₪) וחצי ויינשטפן (28 ₪). למראה הכוס הנשית משהו הייתי מעט נבוך, אבל ברגע שהגיע האוכל לשולחן, הוסרו כל העכבות. אני בחרתי ללכת על קומבינציה מעניינת שמציעים ב-Medzzo, ארוחת אנגוס הכוללת מנה ראשונה לבחירה, סטייק אנטריקוט במשקל 300 גרם וקינוח, במחיר משתלם ביותר של 158 ₪. אייל לעומתי בחר לאכול סטנדרטית "א-לה-קארט". לפתיחה בחרתי בטרין כבד עוף, בעוד אייל שם יהבו על טרטר סלמון (48 ₪). שתי המנות היו מוצלחות מאוד ומרשימות בגודלן. הטרטר הורכב משכבות של סלמון טרי נא ומחית אבוקדו, יחד עם ג'ינג'ר כבוש. על אף שהטקסטורות לא תמיד התחברו, המנה הייתה טובה, טרייה ומרעננת. הכבד גם הוא היה טוב ונדיב, והפתיע כשהוגש עם קונפי תאנים ותאנים מיובשות, שנתנו את תוספת המתיקות הנהוגה במנה מסוג זה.

ההצלחה בראשונות יכלה רק לרמוז על הצפוי לנו בעיקריות. סטייק פרגית ברוטב פרובנסל (69 ₪) – שום, שמן זית ויין לבן -  היה סטנדרטי, ויחד עם זאת עסיסי וטעים ביותר. הצ'יפס שהגיע לצידו היה דק וקריספי, באופן שגורם להפסיק לנשנש ממנו רק כשהוא מוסר מהשולחן. אבל עם כל הכבוד לפרגית, כוכב הארוחה - ללא עוררין - היה סטייק האנטריקוט במשקל 300 גרם. אני משתדל להתרסן ולא להתלהב יתר על המידה, אבל המנה הזו הייתה יצירת מופת. סטייק מדיום-רייר, מדמם במקומות הנכונים, שהוגש בליווי פירה בטטה, פלפל חריף ושיני שום אפויות. לצד הסטייק הגיע גם רוטב פלפלת, אבל הטיפול המדוייק בחתיכת הבשר המופלאה שהגישו ב-Medzzo, לא הצריך כל נגיעה נוספת. כל ביס וביס חשף טפח וטפחיים מטעמיה של המנה, ולא שיעמם עד שהצלחת נוקתה. אולי בכל זאת קצת התלהבתי? מזל שיכולתי להירגע מעט עם כוס קברנה- סובניון של הרי גליל (24 ₪).

צ'או בלה

Medzzo מגדירה את עצמה כגריל בר איטלקי. אנחנו את התובנה הזו קיבלנו בפרופיטרול שהוגש לפתחנו בתום הארוחה, והיווה חלק מקומבינציית האנגוס. פחזניה עצומה מלאה בגלידת וניל קרירה, ומעליה רוטב שוקולד חם. מה שנקרא באיטלקית: סמי-פרדו, חצי קר. מזל שקיבלנו את הגירסה המוקטנת של המנה, שכן בגרסת המבוגרים שלה, מונחות לא פחות משלוש פחזניות כאלה, שיכולות לבדן להשביע אדם רעב מאוד. בדרך הקצרה לתל אביב, זימזמתי בליבי את הטייק-אוף שעשה דורון מזר על שירו של טוטו קוטניו "אני חוזר הבייתה". אז כן, הוד השרון זו לא טוסקנה, תל אביב זו לא מילאנו וחיפה אינה בולוניה, אבל אחרי הארוחה ב-Medzzo, הייאוש ללא ספק נעשה הרבה הרבה יותר נוח.

חשבון בבקשה

ארוחת אנגוס – טרין כבד עוף, אנטריקוט 300 גר', פרופיטרול  - 158 ₪

טרטר סלמון – 48

סטייק פרגית פרובנסל – 69 ₪

קוסמופוליטן – 34 ₪

ווינשטפאן – 28 ₪

קברנה סוביניון הרי גליל – 24 ₪

סה"כ 361 ₪לאחת הארוחות המפנקות באזור המרכז

 

* כתבה פרסומית

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
צ'וקה עושה אחלה של סושי
אואזיס באספרסו בר
עושה לי טוב בלב
שולה והמשפחה
חוף חלב ודבש
חלום ליל קיץ
הפתעה בירושלים
לא רק שקשוקה
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר