נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

החורף הזה היה קר. קר מאוד. נחל איילון עלה על גדותיו עד שהנתיבים הצמודים לו נחסמו לתנועה, שלג סמיך נערם בירושלים, והכנרת זכתה לעדנה מחודשת. רק בימים האחרונים, התחלתי לאפסן חזרה את הסוודרים והמעילים בארון והשבתי את תנור החימום למקומו בבוידעם. בהחלטה נחושה לנצל את מזג האוויר הקיצי והחדש, הצעתי לאחותי טלי להצטרף אליי לאחת המסעדות הוותיקות בירושלים – דולפין ים.

בולווארד בן שטח
במעלה נחלת שבעה, לא רחוק מהאזור המכונה "כיכר החתולות", מסתתרת אחת מפינות החמד הנהדרות של ירושלים. הרחוב הצר, האבנים הירושלמיות, האוויר הנקי, הקלאסה והאווירה האירופאית מספקים תפאורה נהדרת למדרחוב ייחודי במינו. למעשה, אי אפשר לחשוב על אכסניה טובה יותר למסעדת דולפין ים, לה זהו משכנה השלישי, אחרי שכבר ביקרה בעיר העתיקה ובתל אביב. השולחנות הערוכים ברחבה החיצונית בדיוק מופתי, הכיסאות הפונים לרחוב בן שטח, התאורה הרומנטית - הכל מוכן לחוויית אירוח וקולינריה יוצאת דופן.
שיחה עם אופיר, מלצר דולפין ים כבר שמונה שנים, חושפת עוד רבדים על המוסד הקולינרי הזה. מסתבר שדולפין - ים חיה ונושמת מסעדנות כבר למעלה מארבעה עשורים ועד היום מגיעים אליה "האבות המייסדים", שעוד התארחו בה בעיר העתיקה, נכדיהם וניניהם - ארבעה דורות סועדים. מאדיבותו של אופיר וממבט מהיר סביב היה ברור כי השירות במסעדה אינו מתפשר ואין עיגולי פינות. בדולפין ים רואים את המחשבה גם בפרטים הקטנים ביותר. אופיר סיפר שאת המסעדה פוקדים לא רק ותיקי ירושלים אלא גם תיירים המבקשים לקבל את הכל בחבילה אחת: אוכל – שירות – אווירה - ירושלים. במהלך היום אף מוצעות במקום עסקיות שוות, וללקוחות הצעירים יותר דואגת המסעדה לצ'ופרים אלכוהוליים מיוחדים. לפי התפוסה המלאה ביום שני בערב (!), נראה לי שהם מצליחים.

חוף ירושלים
אחרי שהתענגנו על הקסם והאווירה המיוחדים, ביקשנו לבדוק אילו קסמים יכול לבצע האיש עם הסינר הלבן במטבח. ראשית הגיעו לשולחננו מיני מאזטים שהיו חצופים ומתגרים – במובן הטוב של המילה: טחינה סמיכה עם תיבול עדין, איקרה מדוייקת עם ביצי דג שמתפצחות בפה, חצילים וכרוביות מטוגנים, שנמנעו מעודף שמנוניות, צזיקי קליל ופותח תיאבון ושומר וסלק חמצמצים. כל אלה חוסלו מיידית עם פוקאצ'ת הבית (14 ₪), שהייתה חמה ונהדרת. כמובן שברגע שצלוחית כזו מתרוקנת, מיד מזנק מישהו מצוות המלצרים של דולפין ים, ודואג שתתמלא במהרה.
המשכנו עם שתי מנות ראשונות של פטריות ממולאות בבייבי שרימפס (44 ₪), וסביצ'ה מוסר ים (48 ₪). הפטריות היו עסיסיות ובשרניות ומילוי השרימפס העניק להן ארומה נעימה של ים. המנה הוגשה עם רוטב שמנת שהיה מעט דומיננטי, אך לא הסתיר את הטעמים העזים של הפטריות והשרימפס. הסביצ'ה היה בול פגיעה ואולי אף צריך להיבחר כמנה המומלצת ביותר לקיץ, מציג חתיכות בשרניות של מוסר ים קצוצות עם עגבניה, בזיליקום, בצל ירוק, מלח גס, כוסברה והרבה לימון. מנה מרעננת ומדויקת שעושה חשק לעוד. את הפתיח הנהדר הזה שטפנו עם בקבוק של סן פלגרינו (26 ₪) ומהדורה מיוחדת של טוליפ פטי ורדו, שזכתה לשם דולפין ים. יין עמוק עם גוף עוצמתי, שהחזיק על גבו את כל הארוחה.
יש עוד מקום?
המנות בדולפין ים גדולות, ועדיין, לא יכולנו להתאפק מלנסות עוד ועוד. על אף שמנות הבשר בדולפין ים מרשימות ביותר מבחינת מגוון האומצות, שלא מבייש סטייקהאוס אמריקאי, החלטנו להמשיך בגזרת פירות הים ולהזמין קלמארי שלמים על הגריל (88 ₪) ושיפודי סקאלופ על הגריל (108 ₪). מה אפשר לומר? מזמן לא נתקלנו בטיפול כל כך נכון בפרודוקטים. הקלמארי היו עסיסיים ונמנעו מצמיגיות שעלולה לאפיין פירות ים מהסוג הזה. רוטב של שום, לימון וזיתים העניק להם טיפול נהדר והניגוד בין חריכת הקלמארי לרעננות הרוטב יצרה מיקס מעושן - טרי ייחודי. ואם הקלמארי היו מדהימים – שיפודי הסקאלופ נבחרו כמדהימים עוד יותר וזכו בתואר המנה המנצחת של הערב. עיגולים רכים של קוקי סן-ז'אק שנצרבו במידה המדוייקת ונעטפו ברוטב עדין של שמנת ורוקפור, היו בשרניים, מלאי טעם וטקסטורה וגרמו לנו לחייך ללא הפסקה. ירושלים? פריז!
מתוק לו מתוק לו
פתחנו כפתור, לקחנו נשימה עמוקה, והבטנו סביבנו. אנחנו עדיין בישראל? כנראה שהיינו צריכים את הקינוח כדי להיזכר. גלידת וניל עם עגבניות שרי, שערות חלבה וטחינה גולמית (32 ₪), היו שילוב טעים ומשעשע של מזרח ומערב, ואולי ייצגה למעשה את כל מהותה של פינת החמד הנקראת. העגבניות שימשו כמעין דובדבנים חמוצים ועם המתיקות של הגלידה והטוויסט האוריינטלי של תוצרי הסומסום, קיבלנו סיכום נהדר לחוויה כלל חושית של אווירה, אוכל ותרבות. אם אתם בירושלים, עם המשפחה, עם חברים, או פשוט בטיול רומנטי – עשו לעצמכם ולנפש שלכם טובה, תנו קפיצה לדולפין ים.

חשבון בבקשה
סלטים (במחיר המנה העיקרית)
פוקאצ'ת הבית - 14 ₪
פטריות ממולאות בשרימפס - 44 ₪
סביצ'ה מוסר ים - 48 ₪
סן פלגרינו -26  ₪
קלמארי על הגריל - 88 ₪
שיפודי סקאלופ - 108 ₪
גלידת וניל וחלבה - 32 ₪
סה"כ - 360 ₪, לקלאסיקה אירופאית שלמעשה מתרחשת בירושלים.


*כתבה פרסומית.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
צ'וקה עושה אחלה של סושי
אואזיס באספרסו בר
עושה לי טוב בלב
שולה והמשפחה
חוף חלב ודבש
חלום ליל קיץ
לא רק שקשוקה
ערב גבינות ויין
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר