נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

תל אביב לובשת קיץ. וכשאני אומר לובשת, אני יותר מתכוון פושטת, את הסוודרים והמעילים ועוטה על עצמה מטקות, אבטיחים, ברמודה וכפכפים. לכבוד פתיחת עונת הרחצה ועוד לפני שהלחות והחמסין המצמיתים ייתנו אותותיהם, החלטנו שירי ואני לנצל אווירת יום שישי חמימה, ולשאוף קצת בריזה על חופי העיר העברית הראשונה. כשהחלה הבטן מקרקרת, נתנו עינינו במסעדת האני ביץ', המצויה ממש בואך יפו. למראה הקוקטיילים המזמינים ואווירת הקיץ שבפנים, לא חשבנו פעמיים. 

תל אביב-מיאמי
ההאני ביץ' מעוצבת כמסעדת חוף טיפוסית. רצפת עץ, שמשיות, שולחנות וספות, הכל בצבע קיצי ולבן שבא לשדר כיף, קלילות ורוגע. סביב השולחנות, חברים ומשפחות לוגמים קוקטיילים, זוגות אוהבים מתפננים על הספות, ותיירים חולקים נרגילה בנוף האותנטי של הים ויפו. אבל מסתבר שבהאני ביץ' לא מגיעים רק למשקה וארוחה על החוף. מדי סוף שבוע, בימי שישי ושבת, מתמלאת רחבת האני ביץ' ברקדני ורקדניות סלסה, שמפליאים בריקודי זוגות חושניים כאילו נלקחו הישר מברזיל. קיץ כבר אמרנו?

אז מסתבר שמסעדת האני ביץ' קיימת כבר כעשור, וזה לא דבר של מה בכך כשמדובר בתחום המשתנה תדיר ובמקום אסטרטגי כל כך כמו חוף הים. את ההשראה למקום קיבלו הבעלים ממסעדה בשם "ניקי ביץ'", ששוכנת על גדותיו של החוף הדרומי במיאמי, כאשר המוטו המרכזי הוא אווירה - אוכל טוב - אלכוהול נעים - ים. ארבעה מרכיבים פשוטים לכאורה, אך בשילוב מוצלח במיוחד. ואם באווירה עסקינן, מסתבר שהאני ביץ' לא מסתפקת רק בסופי שבוע של סלסה, אלא עורכת גם הקרנות של אירועי ספורט חשובים, לצד ערבי קונספט מיוחדים.
קיץ על החוף
אז בריזה ואווירה קיצית קיבלנו אבל כאמור, המטרה העיקרית הייתה להשקיט את הבטן המקרקרת. כדי להצטנן ולהשלים את מצב הרוח הטוב, פתחנו עם שני קוקטיילים - גרניטה לימונענע עם וודקה, וגרניטה פסיפלורה עם טקילה (39 ₪ כל אחד). שני הקוקטיילים היו קלילים, מתוקים במידה ומכילים כמות מאוזנת של אלכוהול שלא השתלט על הטעם, אלא בעיקר תרם לאווירה.

בגזרת האוכל, החלטנו לפתוח בנישנוש של שרימפס מטוגנים שהוגשו יחד עם הום פרייז (52 ₪). מדובר במנה גדולה לכל הדעות, שיכולה להוות עיקרית בפני עצמה. השרימפס עברו טיגון לא אגרסיבי והצליחו לשמור על טעמי הים הרעננים שלהם. ההום פרייז שהוגש יחד איתם, הוא ללא ספק אחד הטובים בעיר. לא עוד תפוחי אדמה שטוגנו יתר על המידה וסבלו מעודף רוטב צ'ילי ללא הבחנה, אלא נישנוש חריף - מתוק מתובל בקפידה, עם פלפלים חריפים ומתוקים, פטרוזיליה, ומרקם נכון של תפוחי אדמה - פריכים מבחוץ ונימוחים מבפנים.
הלו ארטיק
כדברי המשורר, עם האוכל בא התיאבון ובעוד שירי הזמינה חומוס עם בשר עגל מאגף הניגובים (42 ₪), אני המשכתי בקו הים תיכוני עם כריך שרימפס קריספי וגבינת גאודה (49 ₪). מנת החומוס הייתה גדולה ומשביעה וקיימה את שהבטיחה. בשר העגל שהוקפץ בחמאה (רעיון לא רע האמת!), נמס אל תוך החומוס ושידרג אותו מסתם עוד ממרח, לחומוס עם טוויסט.

למרות השיחוק בגזרת החומוס, המנה המנצחת של אותו אחר צהריים, שלא לומר המנה המנצחת של הקיץ הקרוב, הייתה ללא ספק כריך השרימפס. אחת החוויות הכיפיות במקום בילוי היא להיות מופתע, בין אם מהסובבים, בין אם מהאווירה ובין אם מהאוכל. ואני מוכרח להודות שכריך השרימפס בהאני ביץ' פשוט גרם לי לחייך. בלחמנייה רכה ומתוקה, הוגשו שרימפסים מלוחים - מתקתקים, שעליהם הומסה גבינת אמנטל מלטפת. בצידה השני של הלחמנייה הוגשו ירקות – המבורגר סטייל, וכל אלו השתלבו ביחד למה שעתיד להפוך לכריך הרשמי של תל אביב. בינגו.
השחפים על המזח כבר עפו
השקיעה התחילה לתת אותותיה על העיר העברית הראשונה ובריזת הים שלחה אותנו אט אט לקבל את השבת. טרם נפרדנו, עוד הספקנו לתת ליבנו לגלידת הבית (32 ₪), שגם היא, ממש כמו המקום, הייתה פיוז'ן של מזרח ומערב - גלידת וניל שעליה גולפו שערות חלווה, סילאן, טחינה גולמית ופקאנים מסוכרים. אם מתרגמים את שם המקום לעברית מקבלים את הצירוף "חוף הדבש". אם תשאלו אותי, בהחלט יכלו לקרוא לו "חוף זבת חלב ודבש".

חשבון בבקשה
גרניטה לימונענע - 39 ₪
גרניטה פסיפלורה - 39 ₪
שרימפס והום-פרייז - 52 ₪
חומוס עם בשר עגל - 42 ₪
כריך קריספי שרימפס - 49 ₪
גלידת האני ביץ' - 32 ₪
סה"כ - 253 ₪, לאחר צהריים כיפי, כמעט כמו במיאמי

*כתבה פרסומית.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
פאראקאלו בתל אביב
053-9414920

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
צ'וקה עושה אחלה של סושי
אואזיס באספרסו בר
עושה לי טוב בלב
שולה והמשפחה
חלום ליל קיץ
הפתעה בירושלים
לא רק שקשוקה
ערב גבינות ויין
מרק השורבה של בני הדייג הנחמה שלנו לחורף
להתאהב כמו איטלקי
שווה לגדל בשבילה כרס
רכבת אקספרס לאיטליה