נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

לפני כמה ימים חזינו ביום הארוך ביותר בשנה. הקיץ נפתח רשמית עם הרבה שמש, ים, קרטיבים ומשמשים. הכל כבר כאן ואולם, לצד כל הדברים החיוביים שמביא עימו הקיץ, ניתן למנות כמה מגרעות לא מבוטלות ובראשן החום והלחות. כמובן שאי אפשר להתעלם מהעובדה שהילדים יצאו לחופש ועכשיו דורשים תוכניות בילוי על בסיס שעתי. בשל הקושי המובן, החלטתי לעשות חסד עם אחותי הגדולה ולקחתי את שני האחיינים שלי - עומר ונויה - לבילוי קולינרי במסעדת שולה ברעננה.

שלושה חברים יצאו לדרך
הגיוני שהמושג "מסעדת שולה" אינו זר לאניני הקולינריה הישראלית. מזה שנים מספר שוכנת בקיסריה מסעדת האם, שממלאה בעקביות את פיותיהם של תושבי האזור בדגים, בשר ופירות ים. לפני כשבועיים נפתח סניף הבת באזור התעשייה ברעננה, כשברקע שני חבר'ה צעירים - עידן ושחר - שהחליטו להדרים עם הבשורה לאזור השרון. השניים חברו יחד לשף אמיר אוסידון, שמגיע עם רקורד מרשים משלו ויחד, מציעים השלושה עם צוות העובדים המקצועי, חוויה קולינרית עם אופי אחר.

על הסיפון
כבר בכניסה לשולה ניתן להבחין בהשקעה העצומה ובירידה לפרטים. המקום מעוצב באופן בהיר ונקי עם מספר חללי ישיבה מרווחים, המאפשרים לכל קבוצת סועדים את המרחב הפרטי שלה. על אף שהגענו בערבו של יום שני ולמרות שהמסעדה פתוחה בסך הכל כשבועיים, חלקנו את חוויית האכילה בשולה עם כמות לא מבוטלת של סועדים - משפחות שחוגגות אירוע, מפגש בנות חברתי וגם צמד אוהבים על הבר. יחד עם הפלייליסט המרגיע שהתנגן והאווירה המזמינה, נדמה שכל אחד יכול היה למצוא לעצמו פינת שולה משלו. אגב, כיוון שהמסעדה ממוקמת בטבורו של מרכז עסקי שוקק, במהלך היום מוגשות בה ארוחות עסקיות משתלמות ביותר החל מ-56 ₪ וכוללים סלטי פתיחה, מנה עיקרית ושתייה קלה. כפי שאנחנו הבנו תוך דקות מספר, מדובר בגיל יוצא מן הכלל.

פתח דבר
אל תתנו לאווירה הרגועה והנעימה להטעות. כזכור, הגעתי לשולה עם שני זאטוטים חסרי סבלנות, שלא כל בחירה קולינרית מניחה את דעתם. ואולם, נדמה שגם הם לא יכלו לעמוד בפני מה שנפרס על השולחן. מיני סלטים טריים, מרעננים וכיפיים של פלפלים קלויים ומעט מוחמצים; סלט ירקות שורש צבעוני עם נגיעות מפתיעות של שמן סומסום; רצועות שומר ברוטב לימוני; טחינה קרירה ומתקתקה; סלט טאבולה ירוק קראנצ'י וטעים ועוד סלטים המוכנים בעמדה הייחודית במטבח של שולה.

גולת הכותרת של מנות הפתיחה היו חצילים שטוגנו והונחו בקערית טחינה עם שבבי ביצה; איקרא לבנה ונהדרת שהוגשה עם בצל טרי וחוסלה כהרף עין וכמובן – הרינג כבוש ועסיסי, מלא טעמי ים ומליחות. אופציה נהדרת לחובבי הז'אנר. לצד הסלטים (שניתן לחדש בכל עת), מוגשת סלסלת לחם טרי וטעים ממנו יש להיזהר כדי לא להתמלא בטרם עת. יחד עם הסלטים, הזמנו שתייה, כשעומר ונויה שתו קולה זירו (12 ₪), והדוד האחראי הסתפק בסודה (10 ₪).

ים – יבשה – ים
חשוב להדגיש, צריך להיזהר מהפתיחים של שולה. הם טעימים ביותר, מגיעים בשפע, ועלולים לשבש את היכולת להתמודד עם המנות העיקריות, הגדולות לכשעצמן. שמנו את מבטחנו בהמלצותיה של לינוי, שבמקצועיותה דאגה שכל אחד ייזכה למבוקשו. בזמן שאני הלכתי באופן סולידי על דניס שלם בגריל (98 ₪), נויה הזמינה ראגו בקר על מצע פירה (86 ₪), ואילו עומר בחר בפטוצ'יני פירות ים (86 ₪).
הדג הבהיר מדוע מסעדת שולה ידועה במומחיותה בעולם המעמקים. יד מדויקת על הגריל עם תיבול מינימאלי והרבה כבוד לטעמים הטבעיים של הדג, שימרו את עסיסיותו ורכותו. ההגשה הייתה גם חיננית ביותר, ולרגעים היה נדמה כאילו השף אוסידון מנסה לקרוץ לסועדים דרך המטבח. ראגו הבקר היה הצלחה נוספת. למעשה מדובר בשדרוג גורמה לגולש המוכר, כאשר הבקר מבושל יחד עם פטריות, ירקות שורש בציר יין אדום וסילאן. הפירה שמהווה את הבסיס לכל הקונסטרוקציה הזו, סופג את כל הטעמים לתוכו כמארח מושלם.


למרות שהכל היה מעולה, ללא ספק הבינגו האמיתי של הארוחה היה הפטוצ'יני. לדאבון הלב, באופן שכיח מדי, מנות של פסטה ופירות ים הפכו למסע חיפושים מפרך אחרי שארית קלמארי או זכר שרימפס. לא בשולה. קערה גדושה בפסטה ופירות ים למכביר, עטופים ברוטב קרמי עדין ולא כבד, שנותן ביטוי ומקום לשרימפס, לקלמארי ולמולים במנה.
סיום מתוק
כמובן, בילוי עם ילדים אינו יכול להסתיים ללא גרנד פינאלה מתוק וכך בזמן שלינוי המלצרית ניסתה לדקלם את מבחר הקינוחים המוצעים, כשציינה את "שוויצריה הקטנה" הודיעו עומר ונויה – "את זה!". אולי הם ידעו משהו שאני לא, אבל תוך רגעים ספורים הונח לפתחנו מעדן מתוק המורכב ממעין עוגיות שוקולד, קרם, ומרנג שוקולד לבן. שחיתות של קיץ וסיום מדויק לבילוי נהדר.


מסעדת שולה היא אולי אחד המקומות המרעננים ביותר שנפתחו באזור בתקופה האחרונה, אז עשו לעצמכם טובה ותגיעו לרעננה.

חשבון בבקשה
סלטים – כלול במנה העיקרית
דניס שלם בגריל - 98 ₪
ראגו בקר עם ]טריות וירקות שורש - 86 ₪
פטוצ'יני  פירות ים - 86 ₪
שוויצריה הקטנה - 36 ₪
קולה זירו – 24 ₪ 
סודה- 10 ₪
סה"כ – 340 ₪ ליופי של בילוי עם המשפחה.

*כתבה פרסומית.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
צ'וקה עושה אחלה של סושי
אואזיס באספרסו בר
עושה לי טוב בלב
חוף חלב ודבש
חלום ליל קיץ
הפתעה בירושלים
לא רק שקשוקה
ערב גבינות ויין
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר