נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
אז אנחנו כבר עמוק בתוך התקופה הקרויה "אחרי החגים". דד-ליינים, פגישות, השתלמויות, כנסים – הכל קורה עכשיו. אם רק לפני רגע התלוננו על עוד גפילטעפיש מתוק שהוגש לשולחן, עכשיו אנחנו רק מפללים לשינת-צהריים ראויה, ומתנחמים בסופגניות המומטרות עלינו לקראת חג האורים המנצנץ אי שם באופק.

כדי לנסות ולהירגע מעט מההמולה הבלתי פוסקת של התקופה האחרונה, לקחתי את אמא לצהריים שלווים באספרסו בר ביאליק ברמת גן, למלא מצברים בתוך שאון העבודה הבלתי פוסק.

לקחת פסק זמן
אספרסו בר ביאליק הוא אחד המקומות היותר נינוחים שביקרתי בהם בעת האחרונה. והדבר עומד באופן פרדוקסלי מול העובדה שהמקום מצוי בהצטלבותם של שניים מהרחובות הסואנים ביותר באיזור – ז'בוטינסקי וביאליק ברמת גן.

ואולם, ראו זה פלא - מעת שהתיישבנו במקום, נכנסנו למעין אואזיס שקט ורגוע. העיצוב העדין והרגוע תורם רבות לאווירה; גוון תכלת פסטלי ושלטים המבקשים באנגלית "Enjoy" – ליהנות. כמה פשוט. ברקע מתנגנת מוזיקה בווליום המתכתב היטב עם הלך הרוח, והגם שהמקום היה בתפוסה מכובדת מאוד, יכולנו לשמוע את עצמנו משוחחים, והטריטוריה הפרטית שלנו בנווה המדבר של האספרסו בר נשמרה לכל אורך הדרך.

שלא ייגמר לעולם
אבל לא על הדקורציה לבדה עומד הקסם של אספרסו בר, כי אם על האוכל והאנשים. עם כניסתנו לבית הקפה קיבל אותנו אליאל בעל החיוך הכובש, ושאל את השאלה הכל-כך פשוטה והכל-כך מתבקשת: "מה שלומכם?".

אליאל מספר שהמקום לובש צורות שונות במהלך היום. כך למשל, בשעות הבוקר עובדי האיזור מזדרזים לקחת קפה ומאפה או כריך "טו-גו", לקראת עוד יום עבודה מפרך. בשעות הבראנץ' והצהריים מגיע מנעד רחב של לקוחות - מתיכוניסטים דרך אנשי עסקים ועד פנסיונרים למפגשי צהריים נינוחים או לאנץ' זריז. בשעות הערב עוטה על עצמו האספרסו בר אווירה יותר רומנטית, כשמפות "סטייל איטליה" ונרות נפרשים על השולחן, האורות מתעמעמים, והמוזיקה מתגברת.

אואזיס
אז אווירה – יש. עיצוב – יש. אירוח אדיב – יש. אבל העיקר הוא הרעב - ממנו יש גם יש. ניתן למצוא בתפריט של אספרסו בר מגוון רחב של ארוחות בוקר, סלטים, כריכים ומיני מאפים. למעשה, התפריט כה מגוון – שקיים קושי אמיתי לבחור. סלט או סנדוויץ'? נשנושים או אוכל רציני? לא לחינם התפריט קורא בנחישות: "אוכל פשוט טעים". כי מה צריך יותר מהקביעה המשולשת הזו שבאה להכריז – אין נפילות בתפריט.

אמא ואני פתחנו את עם פטריות פורטבלו (26 ₪) שנאפו עם גבינת עיזים ומעליהם פוזרו בוטנים, וכן קרפצ'יו סלמון (28 ₪). שתי הפטריות שהוגשו היו בשרניות ועסיסיות עם ארומה מתוקה, שהשתלבה בחן עם המליחות של גבינת העיזים הנמסה. הטוויסט של הבוטנים על הפטריות הוסיף קראנץ' מדליק לכל העסק, שהוגש יחד עם סלט ירקות עם רוטב מתקתק. בול פגיעה.

הסלמון הפליא לא פחות. נתחים דקיקים דקיקים של דג מעושן, עליו הוזלפו בעדינות שמן זית ולימון שכבשו אותו קלות ומעט מלח. נחמד לפגוש עדיין מקומות שנותנים לטעם של הדג לדבר, ולא מטביעים אותו ברטבים יתר על המידה – צל"ש. הסלמון הגיע עם טוסטונים קלויים שנתנו את הפריכות המבוקשת – לפתיחה יוצאת מן הכלל.
פילה סלמון באספרסו בר ביאליק. צילום: באדיבות המסעדה

והעיקר והעיקר
עד שתגענה המנות העיקריות, ציננו את הגרון בדיאט ספרייט (12 ₪) ובסודה (9 ₪). מתוך שלל האופציות שכללו גם פסטות, קציצות דגים, וסלטים הוחלט על שקשוקה לעידו (39 ₪) וסלמון בתנור לאמא (68 ₪).

בסיס העגבניות של השקשוקה היה מאוזן ולא חמוץ, מתובל היטב עם שום, ובתוכו נחו שתי ביצים חמימות. שקשוקה קלאסית. ליד השקשוקה הוגשה פוקאצ'ה חמה ונהדרת, יחד עם טחינה קרירה ומאוזנת וזיתים גדולים וחמצמצים. הסלמון האפוי הגיע במנה גדולה ונדיבה, ותובל היטב בשום, טימין, ושאר תבלינים. הדג היה קריספי מבחוץ ורך ועדין בפנים. ליד הדג הוגשו ירקות קצוצים ואורז צהוב ונהדר, מלא בבצל ותבלינים, שחגגו באוריינטליות אל מול הקלאסיקה המעודנת של הדג – בינגו.

סיום מתוק
והרי אי אפשר באמת לסיים בלי משהו מתוק, נכון? טרם יצאנו חזרה לרעש ולהמיית הרחוב, התפנקנו ב"קרמבו שוקולד לבן" (36 ₪) – קרם וניל מצופה שוקולד לבן, על ביסקוויט עם פירות יער. עוד פינוק קטן בדמות אספרסו כפול (12 ₪) וקפוצ'ינו (14 ₪) – סגרו חוויית צהריים נהדרת בלב העיר.

אם אתם לא מצליחים למצוא מרגוע, ומחפשים קצת שקט בכל הטרטורים והבלאגן – אספרסו בר ביאליק הוא כראה המקום האידיאלי עבורכם.

מה אכלנו?
פטריות פורטבלו – 26 ₪
קרפצ'יו סלמון –  28 ₪
סודה – 9 ₪
דיאט ספרייט – 12 ₪
שקשוקה – 39 ₪
סלמון בתנור – 68 ₪
אספרסו כפול – 12 ₪
קפוצ'ינו – 14 ₪
סיכום חשבון: 208 ₪ לשעה וחצי של בריחה מהמציאות

אספרסו בר ביאליק, ביאליק 77, רמת גן. 053-9426909

* כתבה פרסומית

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
צ'וקה עושה אחלה של סושי
עושה לי טוב בלב
שולה והמשפחה
חוף חלב ודבש
חלום ליל קיץ
הפתעה בירושלים
לא רק שקשוקה
ערב גבינות ויין
בילוי לילי בג'מס – הבחירה הנכונה של רחובות
ג'מס כובשת את הארץ – הבירה המנצחת במודיעין
בירה ואוכל טוב – החזון הציוני של ג'מס כפר סבא