נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

בשנת 1993 הקימו חיים כהן ואירית שנקר את מסעדת 'דיקסי', ונתנו למטבח הבשרי-אמריקני במה מרכזית בלב העיר תל אביב. כיום, קצת יותר מ-16 שנים אחרי הפתיחה וקצת יותר משנה וחצי לאחר שכהן קנה משנקר את חלקה במסעדה, דיקסי הינה מוסד קולינרי מפורסם ומשובח, הנותן לקהל הישראלי הרעב אוכל טוב וטעים בכל מצב וזמן. מסעדה הפתוחה 24 שעות ביממה איננה דבר רגיל, אך כנראה דיקסי דבקה בעקשנות להיות מסעדה לא רגילה.

בשנות ה-80, לפני שפתחו את דיקסי, עבדו כהן ושנקר בסניף 'אפרופו' שבהיכל התרבות. בשנת 1985 רכשו השניים את מסעדת 'קרן' האבן גבירולית והעתיקו את מיקומה למבנה עתיק ומרהיב ביופיו ברחוב אילת שבדרום העיר. מסעדת קרן הפכה לאחת ממסעדות הגורמה הצרפתיות הידועות ביותר בישראל, כשמיטב אכלני הארץ והעולם מצאו בה בית המציע אוכל ושירות ברמה הגבוהה ביותר שיש.

בתחילת דרכה ייבאה דיקסי בשר מנברסקה שבארה"ב ותפקדה כסטייק האוס מנהטני לכל דבר. כשמחוקקינו היקרים העבירו בכנסת, בשנת 1994, את 'חוק הבשר ומוצריו', שקבע עבור גריליהן של מסעדות ארצנו כי אין לייבא בשר לישראל אלא אם ניתנה לו תעודת הכשר, עברו בדיקסי לבשר מקומי ובחלוף כמה שנים אף הקימו מפעל לבשר ממש מול המסעדה. וזו הייתה רק ההתחלה.

כהן ושנקר לא הסתפקו רק באומצות עסיסיות להשבעת הרעב של הלקוחות, וזיהו (בחוכמה רבה) את הפוטנציאל הטמון בארוחת בוקר שאינה טומנת בחובה רק סלט, חביתה וגבינות. ארוחות בוקר שונות, המכילות גם בשרים (כגון 'אומלט ניו יורק' המכיל פרוסות אנטרקוט וגבינה או 'ביפבורגר פרנץ' טוסט' המשלב בין הטוסט הצרפתי להמבורגר האמריקני) עמדו לרשות הלקוחות, ואלה התנפלו על האופציות החדשות עם סכו"ם שלוף.

עם השנים הגיעה המסעדה למעמד הנוכחי, כשעשרות אלפי סועדים פוקדים אותה מדי חודש, יום ולילה, והופכים אותה לאחד המקומות הכי לוהטים בעיר. התור בכניסה ארוך לעיתים, אך שווה את ההמתנה. לכבוד אלו שממהרים ו/ או לא מעוניינים לחכות, נפתחה 'פילדלפיה', אחותה הקטנטנה של הדיקסי השוכנת דלת ליד. המסעדה מכונה 'זריזה' ואינה מכילה את הגינונים המחייבים של מסעדה בסגנון הדיקסי, אלא שולטת יותר בהכנת כריך פילדלפיה (אחת ממנות הבית בדיקסי) על צורותיו השונים, כנפיים והום פרייז של הדיקסי, פילבורגר, פהיטס ועוד. אוכל טעים וזריז.

לצד מנות הדגל הקבועות של 'דיקסי' - כנפיים, הום פרייז, ביפבורגר, סטייקים וארוחות בוקר - נרקחות במטבח המסעדה גם מנות נועזות יותר והתפריט עובר רענון מאסיבי שלוש פעמים בשנה. כדי לחגוג את 16 (פלוס) השנים הלא מובנות מאליהן, ערכו בדיקסי לפני כשבועיים מסיבה דחוסה ולוהטת. אולי לוהטת כמו מאות הכנפיים שחולקו שם באריזות טייק אווי של אוכל סיני וכורסמו בתאווה, תוך ליקוקי אצבעות לרוב. לצלילי מוסיקה משובחת, בדגש על אייטיז, התחככו הסועדים הקבועים ברחבה הפנימית של המסעדה והעלו באוב כמה מארוחות הלילה המיתולוגיות שסיפקה לנו דיקסי.

ופעם - שוב, הרבה לפני כולם - הייתה דיקסי היחידה שידענו שאפשר לצנוח עליה בסוף לילה אלכוהולי, לקוות לקבל בוט', לשתות עוד קצת ולפרום אחד מהמבורגרים האגדיים. לא נשכח לך חסד נעורים, דיקסי. שתזכי לשנה הבאה, עד 120 שנה.

מסעדת דיקסי מבצעת משלוחים ברמת גן, תל אביב וגבעתיים.
ניתן להזמין גם טייקאווי.

למסעדת דיקסי אחות קטנה ומאד מאד מומלצת - בקרו בתפריט של פילדלפיה.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
דיקסי גריל בר בתל אביב
053-9443543

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
ביסטרו 56: הנאה מאוכל, נוף קסום ואווירה קסומה
מסעדת השף M37 - המסעדה שלא תרצו לפספס
פורטו – מטבח ים תיכוני: אווירה נעימה ואוכל משובח
סוהו: אסיאתית אמיתית ראשון לציון
חדש ומלוח: אנין  המסעדה החמה של ים המלח נפתחה
מה נשים אוהבות לאכול? המסעדות המושלמות לערב נשים
קינוחי שוקולד מומלצים בעוטף ובצפון
מונא - ביסטרו ירושלמי אלגנטי
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר