נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

הסימנים המבשרים על בואן של עונות השנה תמיד מצטיירים כסימפטיים משהו. לחורף יש את היורה, החצב מודיע על בואו של הסתיו והשקדייה מסמלת את הגעת האביב. אבל הקיץ, הו הקיץ. בהגעת הקיץ אין שום דבר אלגנטי. מכת חום אינטנסיבית, לחות חונקת וטיפת הזיעה הארורה שגולשת במורד הגב, המלמדת שהגיע הזמן לסגור חלונות ולהפעיל מזגנים. זה לא אומר כמובן שאין דברים חיוביים בקיץ – החל ממשמש ואפרסק ועד לשמלות תל אביביות על אופניים – אבל הלחות, הלחות היא בלתי נסבלת. בשבוע שעבר דפק הקיץ התל אביבי על החלון במלוא עוזו, מה ששלח אותי ואת ידידי אוהד לנסות לחפש מפלט באזור השרון, או ליתר דיוק במסעדת אדיסון ברעננה.

פיוז'ן
עושה רושם שאנו משתמשים במונח פיוז'ן מבלי לעמוד מספיק על משמעותו. למעשה, מדובר בשילובם של מספר גורמים לישות חדשה אחת. בפועל, ליד המילה פיוז'ן במילון אפשר לשים תמונה של מסעדת אדיסון. כבר בכניסה למסעדה מרגישים בשילוב שבין קלאסיקה לחדשנות, כשמצד אחד כורסאות העור והעיצוב החם ומצדה השני קיר אורות צבעוני שמאחורי הבר המושקע הנותן את הקונטרה עם מסכי הפלזמה. האווירה באדיסון לא מעונבת, והפיוז'ן מורגש גם בקהל הלקוחות המגוון, מפגישות עסקיות, משפחות החוגגות ימי הולדת, ודייטים על הבר. ככל שעוברות השעות והערב הופך ללילה, מתמלא לו הבר בסועדים שלצד המשקאות זוכים גם במנות נשנוש מיוחדות.

המלאכיות של צ'רלי
אבל עם כל הכבוד לפיוז'ן, את האווירה החיובית באדיסון מתחזק הצוות המיומן של המסעדה. בכלל עושה רושם שמדובר בחברים טובים שבמקרה גם עובדים באותו מקום. קחו לדוגמא את הטריו שני-ליאת - נטע. מעבר לעובדה ששלושתן שורקות את התפריט ודואגות לתזז בין השולחנות, מסתבר שהן חברות גם כשמסירים את הסינרים ואף חלקו לא מזמן מלון בחופשה משותפת באיביזה. שני ידעה לספר שהרבה מהלקוחות הם קבועים, כך שנוצר קשר מיוחד בין המקום לאורחיו. אווירת החברות הזו, יחד עם החן והדיוק בשירות של אדיסון, משתלב לכדי חוויית אירוח יוצאת דופן, וזה עוד לפני שהתחלנו לאכול.

מטבח ההפתעות
כדי להשיל סופית את הכבשן שבחוץ, התרעננו עם קוקטייל קמפרימון (39 ₪) – טוויסט מעניין של קמפרי, הדרים ורימונים, שהיה אפריטיף צונן מריר ומתוק. הלכנו בעקבות המלצותיה של ליאת והזמנו מנה ראשונה של קרפצ'יו בקר (48 ₪) וסביצ'ה בורי (46 ₪). אני באופן אישי מאוד אוהב אוכל נא, הוא קליל קיצי וטוב ומתאים מאוד לאווירה המחויכת באדיסון. הקרפצ'יו היה נדיב ובשרני, כשמעליו הותזו שבבי פרמזן. עושה רושם שמדובר בבשר איכותי ביותר ולכן קצת חבל שיותר מדי בלסמי כיסה על טעמו. הסביצ'ה הטרי היה חגיגה לחיך, כששילובו עם עגבניות, פטרוזיליה בצל ולימון העניק ניחוחות של רעננות וטברנה יוונית. שתי המנות הוגשו בליווי לחם הבית שהיה מעין פיתה דקיקה ומטבל "שום ירוק" נהדר המורכב ממיני עשבים – כוסברה, פטרוזיליה, נענע – בצל סגול והרבה שום.

אקלקטיות המטבח באדיסון המשיכה גם בעיקריות כשלשולחננו הוגשו אנריקוט בליווי מח עצם (126 ₪) ומנה מיוחדת של פילה בורי בליווי רביולי במילוי חצילים וגבינה (108 ₪). הדג הוכן בדייקנות על הפלנצ'ה והדגיש מאוד את טעמי הים שבו. המצוינות של הדג רק קיבלה תמיכה מריבועי הרביולי שמולאו בחצילים וגבינה והוגשו ברוטב של שמנת, חצילים מטוגנים ועגבניות שרי. על אף שניתן להתפזר בקלות במנה שכזו, מצליחים האנשים במטבח של אדיסון ליצור צלחת מקורית, מעניינת וטעימה. ואולם עם כל הכבוד למנות המקוריות, הקלאסיקה המנצחת של הערב הייתה ללא ספק האנטריקוט שהגיע במידה עשייה מדיום - רר ומדמם קלות שנכנע ללא כל קושי לסכין. להבדיל ממנות סטייק אחרות המוגשות במחוזותינו עם רוטב זה או אחר, הסטייק באדיסון נותן כבוד ויקר לבשר וזה עוד מבלי לדבר על מח העצם השמנוני והכיפי שהוגש לצדו, והיווה חותם לאהבת בשר אמיתית. למעשה, מנה שכזו יכולה להיות מוגשת רק במקום שבטוח בחומרי הגלם שלו, ללא כל צורך להסוות או לרכך אותם. בשר איכותי, טוב ובעיקר טעים. כמובן שכדי להרטיב קצת את הגרון, נעזרנו בכוס יראון של הרי גליל (42 ₪) - יין עמוק, מלא ועשיר וסן-פלגרינו (12 ₪).

מה, כבר נגמר?
נורא קל לפספס במטבח שמשלב הרבה סגנונות, מעין תפסת מרובה לא תפסת, אך לא רק שהאמרה הזו לא תופסת באדיסון, הרי שגם שלב הקינוחים חיזק את המסקנה שהבוס במטבח לא מתפשר על איכות בשום נקודה. ממתק אדיסון (36 ₪) שמורכב מטריו שוקולדי של קראנץ' נוגט, שוקולד חלב ושוקולד לבן היה חגיגה לחובבי הז'אנר. אצבעות שוקולדיות אינטנסיביות ומרוכזות בטעמן, הוכיחו שוב שגם בגזרת הקינוחים אדיסון לא מפסיקים להפתיע ולחדש.

קשה היה לצאת החוצה ולחזור לתל אביב המיוזעת והלחה. קשה שבעתיים היה הצורך להיפרד מאווירת החגיגה באדיסון, אבל הבטחנו שנחזור.

חשבון בבקשה
קמפרימון – 39 ₪
קרפצ'יו בקר – 48 ₪
סביצ'ה בורי – 46 ₪
פילה בורי על רביולי חצילים – 108 ₪
סטייק אנטריקוט ומח עצם – 126 ₪
יראון הרי גליל – 42 ₪
סן פלגרינו קטן – 12 ₪
ממתק אדיסון – 36 ₪
סה"כ – 457 ₪ לארוחה באווירה כיפית וחברית במיוחד

 

 

*כתבה פרסומית

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
צ'וקה עושה אחלה של סושי
אואזיס באספרסו בר
עושה לי טוב בלב
שולה והמשפחה
חוף חלב ודבש
חלום ליל קיץ
הפתעה בירושלים
לא רק שקשוקה
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר