נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

הדרך לעבודה בחודשים יולי - אוגוסט תמיד קלה יותר. רבבות בית ישראל עושים דרכם לשלל האטרקציות התיירותיות שיש לגלובוס להציע, מותירים את הכבישים מאוכלסים באלה שלא שפר עליהם מזלם ובמקום להתנייד בין שופינג למוזיאון מוצאים את עצמם מאזינים לדיווחי התנועה בגלגל"צ. לכן, מלא ברחמים עצמיים ובתחושת "מגיע לי!", אספתי את בן - דודי יקיר ולקחנו את עצמו לגיחה קצרה בתורכיה, במסעדת פאשה שברחוב הארבעה בתל אביב.

לא קלאב – בזאר!
כבר בכניסה לפאשה קיימת תחושה של התנתקות מההוויה התל אביבית שבאזור היכל התרבות והסינמטק וכניסה לעולם שלם של צלילים, צבעים וטעמים. בר רחב ידיים עם עיטורים אוריינטליים למי שמחפש להתרענן עם קוקטייל, שולחנות גבוהים למפגש של חברות משכבר הימים, או מתחם ישיבה קלאסי לסעודות משפחתיות. לצד השילוב האקלקטי הקיים בפאשה בין רוחות המזרח לארוחה מוקפדת, גונב את ההצגה הטאבון התורכי האותנטי שמהווה את לב ליבה של המסעדה ויורה בקצב אש מנות מבית אמא תורכיה. המוזיקה התורכית המשמחת תורמת אף היא להענקת חוויה שמוצאת מקום מופלא על הציר שבין ארוחה חגיגית לבין המולת השווקים.

הסולטנית
אם חשקה נפשנו להרגיש בחו"ל אכן השגנו את המטרה, שכן התפריט בפאשה מדבר בשפת יודעי ח"ן בלי להסביר את עצמו יתר על המידה. למזלנו, קיבלנו מתורגמנית צמודה – דפנה. היא עובדת בפאשה כבר שנתיים ואומרת שעל אף שהקהל מגוון יש מכנה משותף מאוד ברור: "אנשים שאוהבים אוכל טוב, טעים וביתי". אמנם המילה אוכל ביתי הפכה למעין מטבע עובר לסוחר, אבל בפאשה יודעים לעשות למנות את אותו טוויסט מיוחד שניתן לקבל רק שם ורק במקום שיודע את מלאכתו נאמנה. דפנה המשיכה וסיפרה כי בצהרי היום מתמלא המקום באנשי עסקים מבנייני המשרדים הסמוכים, בעוד בערב פוקדות את המסעדה משפחות, מפגשי חברים, או תיירים המחפשים ארוחה אותנטית ואיכותית. בימי שישי, הופך חלק מהמסעדה ליריד אוכל אמיתי, במסגרתו ניתן לרכוש את כל מנות המסעדה הביתה לסעודת השבת.

טעמים
פתחנו את מסענו הקולינרי בצמד קוקטיילים. הראשון, פאשה (42 ₪) – קמפארי, מרטיני, פסיפלורה ונגיעות עראק – שהיה טוב ומרענן, שילוב נכון בין קוקטייל לטיני לנגיעות העראק התורכיות. הקוקטייל השני – איסטנבול שקדים (43 ₪) – היה בהחלט מיוחד ומפתיע והכיל עראק, מונין שקדים, מיץ גויאבה ונענע. לטעמי הקוקטייל היה מדי "מרציפן" בטעמו, אבל אין ספק שהוא חגיגה אמיתית לחובבי הז'אנר.

המשכנו בקו השקדים במנות הראשונות כשהזמנו סלט שקדים וכוסברה (40 ₪) שהכיל כוסברה ופטרוזיליה קצוצים דק-דק יחד עם שקדים, בצל סגול וסומאק. הסלט, שקיפץ בין טעמי המתוק-מלוח, היה קליל, ממזרי ומקפיץ חיך והשתלב נהדר עם הלחמעג'ון (26 ₪) שהן למעשה שתי פיצות טורקיות דקות שנאפו בטאבון ועליהן נמרחו עגבניות, בשר טחון ופטרוזיליה – אולי מנת המתאבן האולטימטיבית. עוד הונחה לפתחנו קובה חמוסטה (28 ₪) קציצת סולת שמולאה בבשר טחון ובצל מטוגן והוגשה על גבי רוטב חמצמץ ועדין של סלרי ועלי מנגולד. אמנם כבר שנים נותר הוויכוח בין התורכים לעיראקים בדבר הבעלות על המנה המופלאה אבל כידוע בזמן ששניים רבים – עבדכם הנאמן והאשכנזי אוכל. כדי לנגב את כל הטוב הזה קיבלנו גם פיתות חמות שנמשו הישר מהטאבון, כאשר את תפקידו של הבלסאמי בשמן הזית החליף רכז רימונים לשילוב חדשני ומתקתק.

ועכשיו ברצינות
הראשונות הנהדרות בפאשה רק הכינו את הקרקע לבאות. מנת ספיישל של קבב בקר על הגריל (74 ₪) הוגשה על מצע של לאפה עם עגבניות שרי וסלרי לצד טחינה גולמית. ללא ספק אחת ממנות הקבב הטובות שטעמנו - סטנדרט אחר, שונה מהקציצה היבשושית בה עלולים להיתקל במקומות שונים. בפאשה מגישים קבבים שמנמנים שנוטפים עסיס המזכירים מסעדת שוק באיסטנבול. לצד הקבבים הגיעו גם ירקות טריים שנצלו בטאבון (38 ₪) – עגבניה, בצל, תפוח אדמה, פטריות וקישוא, שרק העשירו את טעמי הבשר הנהדר. אבל אם חשקה נפשכם במנה שכמוה לא טעמתם עדיין, המנה המנצחת בפאשה היא ללא ספק פרגית במילוי פיסטוק וקשיו עם בצל מטוגן (84 ₪). אפשר לומר שזוהי בעיני המנה שמייצגת את הלך הרוח בפאשה - שילוב של טעמים ומרקמים לכדי חוויה תורכית אורגינלית ועשירה שגורמת לך להרגיש כמו כמו ילד בחנות ממתקים, או ליתר דיוק – חנות תבלינים. הרכות של הפרגית יחד עם הקראנצ'יות והמתיקות של המילוי הייתה חגיגה אמיתית – לאכול ולרוץ לספר לחבר'ה.

טורקיש דילייט
לא במקום כמו פאשה ייתנו לך לסיים את הארוחה בלי משהו מתוק לסיום. שתי כוסות תה אסליות (10 ₪) שלצידן הוגשו – שומו שמיים – קוביות סוכר, חיממו את הגרון לקראת גלידת וניל עם שערות חלבה וסילאן (36 ₪). המנה הייתה מאוד עשירה, מתוקה ו"דחוסה" במובן הטוב של המילה כשגם כאן, שילוב הגלידה הרכה ושערות החלווה המתפצחות בפה גרם לנו להפליג במחשבות ודמיונות על חופשה עד שנאלצנו בסופו של דבר לצאת ולהיווכח שאנו עדיין מול הסינמטק.

חשבון בבקשה
קוקטייל פאשה – 42 ₪
קוקטייל איסטנבול שקדים – 43 ₪
סלט שקדים וכוסברה – 40 ₪
לחמה ג'ון – 26 ₪
קובה חמוסטה – 28 ₪
קבב בגריל על לאפה – 74 ₪
פרגית עם פיסטוק וקשיו – 84 ₪
ירקות בטאבון – 38 ₪
תה – 10 ₪ x 2
גלידת וניל עם חלווה וסילאן – 36 ₪
סה"כ – 431 ₪ לחגיגת טעמים ובריחה מהשגרה.

 

*כתבה פרסומית

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
צ'וקה עושה אחלה של סושי
אואזיס באספרסו בר
עושה לי טוב בלב
שולה והמשפחה
חוף חלב ודבש
חלום ליל קיץ
הפתעה בירושלים
לא רק שקשוקה
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר