נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

הדרך האמריקאית 
מעולם לא הייתי בארה"ב. עובדה זו לרוב גרומת להרמת גבה לאלו המכירים אותי. קל להבחין שאני תוצר של התרבות האמריקאית, שכן אני מלא באזכורים מההיסטוריה ההיא, שולף ציטוטים מתוכניות טלוויזיה והומור אופייני ובעיקר, לא מפסיק לדבר על האוכל שלהם. הקונספט של האוכל האמריקאי מתאים לי כמו כפפה ליד והוא פשוט ביותר - הכי גדול והכי מטוגן.

את החיבה למטוגן אני חולק עם אחותי. שנינו לא אנשים שמנים במראה אך כפי שמוכיחות תמונות האוכל מאותם טיולים משותפים לחו"ל, אנו נבחר באופציה הגדולה והמשמינה בכל הזדמנות: 'כן, אני אקח את זה עם הגבינה... ברור שצ'יפס...אפשר להגדיל?' מה לעשות, הגנים של בוקמוס אוהבים את האוכל שלהם ככה.

בלוז כנעני
ברבן סטריט הוא בר שמגדיר עצמו כפאב ספורט ומוזיקה שאת אבי הטיפוס שלו תוכלו למצוא בקלות בדרום ארצות הברית ובניו אורלינס בפרט. התיאור הקצר הזה הספיק לי כדי לצרף את אחותי, השותפה המושלמת לפשע, לטיול ספונטני להרצליה פיתוח כדי לבחון את הגרסה הישראלית שקיימת זה שנתיים.

אווירה היא דבר שלא חסר בברבן. ברגע שנכנסת, עברת אוטומטית מרחק של כמה אלפי קילומטרים לדרום ארה"ב תוך שנייה. הרבה בזכות העיצוב העצי והחם, תמונות המוזיקאים, מספרי הרישוי והדגלים הממלאים כל נקודה על הקירות, בר עמוס משקאות שניצב במרכז כשכמות לא מבוטלת של ברזי בירה מציצים מאחוריו בשורה ארוכה כמו חיילים ממושמעים ושירי בלוז ורוק עוטפים אותך, נעזרים במבטא מוכר שרוחש סביב מאמריקאים מלאי געגועים.

בירה ולעניין
מאחורי הבר במקום איזו ג'יימי לי מקבלת את פנינו נופר. היא עוברת איתנו על המבחר המרשים של הבירות מהחבית (כולל בירת הבית של המקום – לאגר ברבן סטריט) ומציינת שאנחנו עדיין ב-Happy Hour, כלומר כל הבירות בחצי מחיר. אחותי בוחרת בחצי פורטר'ס האוסטרלית - לאגר בהירה עם טעם פירותי ו- 5.2 אחוזי אלכוהול (28 ₪ בשעות רגילות) ואני מפתיע בחצי גינס מסורתית (33 ₪ בשעות רגילות).

אל הבירות מתווספים טוגני חמוצים (19 ₪) שהם פשוט מלפפונים חמוצים המטוגנים בבלילה פריכה. כמה פשוט - ככה גאוני. לטעם החמוץ של המלפפונים מתווסף רוטב שמנת נהדר בשם ראנץ' הבית שאני טועם בפעם הראשונה וכבר ברור לי שזו לא תהיה האחרונה. אנחנו עוברים לפונדו השרימפס (44 ₪) והמטבח האמריקאי לא מאכזב את הבוקמוסים. ואם כבר שרימפס - אז בשמנת וגבינות מומסות כמובן. למזלנו קיבלנו גם לחם קלוי ופריך שלא הייתי מוותר טבילתו ברוטב הפונדו גם אם הטבור שלי היה הופך כיוון.

מנות לעיניים גדולות
על אף גודלן המרשים של המנות הראשונות אנחנו מאמינים בעצמנו ומזמינים עוד שתי מנות לצד סיבוב גינס בשבילי. האחת - נקניקיות ימי הביניים (69 ₪), מנה מופלאה של חתיכות נקניקיות מעושנות ופיקנטיות מעורבבות עם פירה ספוג מיצים, כשרצועות פלפלים ובצלים מצטרפים לחגיגה. טעמי שום, כוסברה וצ'ילי שזורים בכל ביס וביס ויוצרים מנה יצרית ומשביעה.

המנה השנייה שלשמה התכנסנו הייתה ה- גורמה בורגר שיכולה להגיע בארבעה גדלים: 220 גרם, 330 גרם, 440 גרם ו-660 גרם (55, 63, 71 ו-80 ₪ בהתאמה). החלק של הגורמה מתבטא בשילוב הבייקון, הגבינה והתיבול הקייג'יני בתוך הקציצה העסיסית ואם זה לא מספיק, שומן חזה אווז משלים את החגיגה. ברגע של טירוף רגעי, אני מזמין את ה-660 גרם. ברגע של התפכחות קלה נעתרתי להצעתה של נופר וחילקתי אותו לשתי קציצות. כשהוא מגיע לבסוף אני מבין את גודל הטעות. ההמבורגר עצום ומעורר יראת כבוד השמורה בדרך כלל למונומנטים. אם הייתי בתחילת הארוחה אין לי ספק שהייתי מסיים אותו לבד אבל גם לי יש גבולות. למזלי ההמבורגר היה כל כך מעולה שכל דחפי הזלילה שלי התחדשו. לעיניה המשתאות של נופר חיסלנו אחותי ואני את פאר היצירה הזה כלא היה. ייתכן שהצ'יפס שהתווסף אליו הוא הטוב בעולם אך כבר לא יכולתי לבדוק זאת.

סוף מתוק לתחילת המסע
בחיי שרצינו לעצור כאן, אלא שנופר לא הרשתה לנו. 'רק קינוח קטן' היא אמרה ואנחנו ידענו שבברבן סטריט אין דברים קטנים, אבל היה קשה לסרב לחיוך שלה. הקינוח חסר השם היה מעטפות בצק מטוגנות שבתוכן עוגיות אוריאו (!) עם גלידת שוקולד צ'יפס בצד (26 ₪). כנראה שיש לי בבטן מגירה נפרדת למתוקים אחרת קשה להסביר את הצלחת הריקה והעונג הצרוף שהתלוו אליה. רק אסיים ואומר שעוגיות אוריאו מותכות הן דבר שאתם לא רוצים לפספס.

לתפריט הברבן סטריט יש את היכולת לעשות מה שהרבה מקומות נכשלים בו – להפתיע. הוא מפתיע במגוון, במנות הכל כך מיוחדות, בגודלן המשביע, במחיר השווה ומעל לכל - בטעמים הנהדרים שלא חשבת שתפגוש בפאב צנוע. מבחינתנו את תפקידו הוא מילא מעל ומעבר וכך כהרף עין החלטנו לתכנן רוד טריפ משותף ברחבי ארה"ב ברגע שנסיים לעכל.

חשבון בבקשה
חצי פורטר'ס  - 14 ₪ ב-Happy Hour
2 חצאי גינס  - 33 ₪ ב-Happy Hour
מנת טוגני חמוצים - 19 ₪
פונדו שרימפס - 44 ₪
נקניקיות ימי הביניים - 69 ₪
'גורמה בורגר' 660 גר' - 80 ₪
עוגיות אוראו במעטפות בצק מטוגנות עם גלידת שוקולד צ'יפס בצד - 26 ₪
סה"כ לזוג – 285 ₪

 

*כתבה פרסומית

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מנת דים סאם של פריים (צילום: באדיבות המקום)
לא תבינו עד שתגיעו אל 'רק בשר'
הניצחון של קסיס
לזלול את החיים
לעוף עד למקסיקו
על ראש שמחתי
עניין של סמנטיקה
עניין של סמנטיקה
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר