נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

חיכאיה, או "סיפור" בעברית הוא השם הכי קולע עבור היכל הבילויים ומסעדת הפיוז'ן בכפר קרע. החוויה מתחילה בנסיעה בין גבעות ועמקים באזור וואדי קרע (דלעת בעברית), שם נאה ביותר לעמק בו ממוקמת מסעדה שורשית וממשיכה בין בתי אבן גדולים, אווירה ידידותית, אוויר צלול ונוף טוסקני שנותנים תחושת חו"ל נעימה. חיכאיה מחולקת לכמה מתחמים תחת קורת גג אחת כשבכניסה בית קפה משוחרר בו מותר לעשן אותו אכלסו צעירים שלגמו קפה ועשנו נרגילות בניחוח מתקתק.

בחלל המסעדה המרכזי האווירה משתנה באחת; יוקרה ואלגנטיות מחליפות את הקלילות שבמבואה ובין הפריטים מסביב תבחינו ברהיטים מודרניים בצבעים עליזים, קירות עטורי מוטיבים מזרח-תיכוניים ומסכי פלזמה עליהם מוצגים וידאו – קליפים ללא הפסקה. אם תרצו לערוך אירוע במקום גם זו אפשרות כאשר ניתן לתחום אזור בגודל המתאים למספר המשתתפים או ליהנות מחדרVIP  מפנק בו שולחן סנוקר מקצועי. לצד המזון עליו נרחיב מיד את הדיבור, גולת הכותרת של המקום היא ללא ספק אולם הקולנוע המתקדם והיחיד מסוגו בארץ, בו מוקרנים סרטים בתלת ממד על כסאות המגיבים להתרחשות הסרט. הצפייה בסרט יוצרת מציאות מדומה משכנעת בזכות השפעתה על כל חמשת החושים כשהתוצאה - מעורבות אמתית להחריד במתרחש על המסך השואבת מהקהל שאגות התפעמות והתרגשות.

השף
לצד הבלויים והאטרקציות ההופכות את הביקור בחיכאיה לחוויה לכל המשפחה ומקום נפלא לעריכת אירועים מוצע מטבח ים-תיכוני מופתי, בניצוחו של השף שרף. כפר קרע ידוע באוכלוסייתו המשכילה ובאוריינטציה הבין - לאומית של תושביו, כשהיישוב מחזיק בשיא הארצי ביחס הרופאים למספר התושבים ואף מתהדר בבית הספר הערבי - יהודי הראשון בארץ. רק טבעית הייתה הבחירה בשף מנוסה שנחשף לאוצרות קולינאריים מעבר לים כך שיוכל להתאים תפריט מדויק לציפיות הסועדים.

שרף התמחה באיים הקנאריים, עבד בספרד, אטליה וברוסיה עד שהחליט לשוב למקורות. מאז הוקמה חיכאיה הוא הדמות החשובה ביותר במתחם הבילויים ותחת שרביטו נרקחים הפלאים שתיכף יסופר עליהם בקצרה. אהבתו העצומה והידע הרחב שצבר ניכרים במטבחו כשתשוקה אמיתית מלווה את הסבריו על כל אחת מהמנות. בהמלצתו, בחרנו במנות טעימות וייחודיות, כולן שילוב מפעים של מסורת לצד חדשנות המבוסס על הבנה מעמיקה של הרכיבים.

מתחילים
סלט טבולה (18 ₪), חציל בטאבון (25 ₪) ומנה עונתית של שרימפס בגאוקמולי (35 ₪). גם אם די בשמות להגיר ריר הרי רק כשהגיעו המנות היפות נתגלו בהן סודות שהופכים מנות סטנדרטיות לאומנות ללא מתחרים. כך למשל עובר  החציל הצלוי קילוף מהיר והשרייה במיץ לימון קר עם עשבים להפגת טעמי לוואי מרים ולהעמקת טעם הגריל. עם ההגשה מעטרים את החציל באופן נכבד טחינה לבנונית, סלסה טרייה ושמן עשבים ארומאטי, שעל הכנתו קבלנו הסבר מפורט וצבעוני. בסלט הטבולה התגלה קסם אחר הנובע מהחלפת גרגירי הבורגול בתערובת אגוזים קצוצים כשתוספת גרגירי הרימון משלימה את התמונה בצבע ובטעם. אך מבין השלושה מנת השרימפס הייתה המופלאה ביותר. מטבל גאוקמולי ענברי הוכן מאבוקדו, פלפלים אדומים צרובים ומוחמצים, בצל וכוסברה כששמן פפריקה מעושנת חיבר בין הרכיבים והוסיף ארומה ממכרת. טבילת השרימפס וקרוסטיני בחמאת עשבים במטבל וזלילתם הייתה לא פחות מאשר חוויית התגלות.

מנה מנצחת
התחרות על תואר המנה המועדפת תמיד קשה אך על אחת כמה וכמה במקרה הזה. על התואר הנכסף התמודדו ג'רקוייה (45 ₪) - תבשיל גרוזיני של עוף ובצל בבשמל מחלב עיזים, כשחמצמצות וניחוח הצאן מחלב העיזים בשילוב נגיעות זעפרן והקרמת הפרמזן (תוספות מקוריות של השף), יצרו מנה עם טעמים בלתי רגילים. המתמודדת השנייה הייתה קבב חלבי (59 ₪) שהורכב מבשר כבש, צנוברים וירקות ברוטב אדום בסגנון איטלקי, תוצרם של שכבות הבצל והעגבניות שסודרו למשעי בסיר כבד ומדושן בשמן זית. בישול של כ-4 שעות איחד את הרכיבים לרוטב סמיך בעל גווני טעם וצבע עמוקים אליו הוכנסו קבבוני הטלה ונאפו בטאבון מחופה בצק טרי ממעל הלוכד את האדים הריחניים. בצענו את המאפה וטבלנו אותו במרקחת המהבילה, מתענגים על כל ביס. כמו בקולנוע הייחודי כך גם אכילת המנה היא רב חושית כשקול הנפיצה העדין של בציעת הפיתה מגרה את החיך, הנינוחות הבוקעים מהקערה פותחים את דרכי הנשימה והטעם... אלוהי. אם טרם הבנתם זוהי המנה המנצחת. 

חשבון בבקשה
על קפה חזק וטוב וקינוח שוויצרי (32 ₪) שהיה שילוב חלומי בין מוס שוקולד לבן למרנג על בסיס עוגיית בראוני דקיקה עם שקדים וקצפת, שערורייתי כפי שזה נשמע, ערכנו את החשבון. כמה הופתענו לגלות לשמחתנו כי הארוחה המפנקת ויוצאת הדופן הסתכמה רק ב- 214 ₪, תמורה נפלאה למסע אליו נסחפנו בזכות כישרונו הבולט של שף שרף.

 

*כתבה פרסומית

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
אוכלים בג'פניקה בנמל
עסקיות שוות ב-206 דגים
נאו אפטר דארק
כשרוצים ערב אחר. שפילד
אוכלים במסעדת אפרטו בקיסריה
פו-מו ברמת החייל עושה את זה בגדול
נרגעים באיטלקית במסעדת קמפנלו
ארמיס: המנצחת של חוף אשדוד
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר