נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

"לא הבנתי", הקשתה סבתא שלי. "איך אפשר לאכול ארוחת בוקר בערב?". "זה לא קוטג' וחביתה" ניסיתי להשיב אבל היא לא התרצתה: "ארוחת ערב? עם יין? וביצים קשות? זה לא מסתדר לי". הייתי אומר לה כשתגדלי תביני, אבל בכל זאת הגברת בעשור העשירי לחייה. הנחתי שכשנגיע לבנדיקט הכל כבר יהיה ברור.

על השדרה
מסעדת בנדיקט חולשת על שלושה סניפים – אחד בהרצליה ושניים בתל אביב - ברחוב בן יהודה ובשדרות רוטשילד. כדי שסבתא תרגיש בבית, בחרנו בחלופה הרוטשילדאית – אירופה הקלאסית סטייל. הלובן הבוהק של המסעדה נשקף מכל עבר ולהבדיל ממקומות שמכריחים אותך לאכול באפלה, בבנדיקט יש אור שמש 24/7. סידורי הישיבה בבנדיקט מגוונים ובזמן שאפשר להתמקם בחלל הפנימי או במרפסות (המקורות בחורף) שצופות לשדרה, כמות לא מבוטלת של אורחים אכלסה את הבר ופתחה ערב שתייה תוך נשנוש מטעמי בוקר.

מאחורי הקלעים
מיד עם כניסתנו לבנדיקט קיבלה אותנו רעות בברכת "בוקר טוב". זה לא עזר לסבתא להתכונן לעובדה שעומדים לסעוד פה ארוחת ערב רצינית במסווה של בוקר. רעות סיפרה לנו שמכיוון שהמקום פתוח 24 שעות ביממה, הדבר יוצר ג'ט - לגים מדומים בקרב הצוות, אבל לאור החיוכים שהיו מרוחים על פניהם נראה שהם די נהנים מכל הסיפור. רעות המשיכה לספר שבשעות הערב מקבל המקום אווירה קלילה וכיפית כשקהל המסעדה המגוון והעשיר כולל חברים שחזרו מבילוי, סעודות משפחתיות, דייטים רומנטיים ואפילו פרלמנט גמלאים שעסוקים בבחירות הקרבות – כל קהל מוצא את מקומו. כמתבוננת מהצד, סיפרה לנו, היא ממש יכולה להבחין בחוויה אותה עוברים הסועדים מרגע כניסתם ועד תום הארוחה, חוויה שהיא הרבה יותר מסתם ארוחת הבוקר.

ככה לימדתי אותך?
כאמור הבטחתי לסבתא שעל אף המסווה של מסעדת ארוחות בוקר, בנדיקט מוכנים לקרב גם בערב וכך, כבר בפתיחה הוגשה לפתחנו סלסילת לחמניות מסוגים שונים לצד חמאה, שוקולד נוטלה וריבת תפוחים וקינמון. מיד כשהתחלתי לטרוף סבתא שלחה אלי מבט נוקב כאילו אומרת: "ככה לימדתי אותך? להתמלא מלחם?". מבויש משהו, הנחתי על פיסת הלחמנייה שנותרה בידי סלמון מעושן נהדר (18 ₪) שהוגש עם צלפים ובצל סגול והיה מלוח ומעודן באחת. בזמן שהמשכתי וטעמתי את פטריות הפורטבלו המצוינות שניצלו על הגריל יחד עם עיגולי גבינת עיזים ורוטב ויניגרט בלסמי עדין (24 ₪), סבתא התמוגגה מהפירות היבשים העטופים בייקון (24 ₪), קונסטרוקציה אדריכלית של משמש ושזיף מיובשים כשמסביבם כרוכה רצועת בייקון אפויה וכל אלו על מצע רוטב הולנדייז. מנעד המרקמים והטעמים, בין רך לפריך ובין מלוח למתוק, יחד עם ההולנדייז שאיחד את הכל יחד הפיק מנת פתיחה מושלמת והתפעלות נרשמה מצד סבתא.

ויהי ערב ויהי בוקר
קונסטרוקציה אדריכלית כבר הזכרנו? זה התיאור המדויק שאפשר לתת למנת האגז בנדיקט שרימפס ואספרגוס שהזמינה סבתא (73 ₪). על שתי פיסות בריוש קלוי הונחו אחר כבוד בייבי שרימפס שהוקפצו עם עגבניות, שום ושמן זית, מעליהם הוצבו שתי ביצים עלומות ומעליהן אספרגוס צרוב, כשרוטב ההולנדייז שהפך ליקיר הערב עיטר מלמעלה את יצירת המופת. הדבר היפה באגז בנדיקט הוא שמדובר במנה דינמית שרגע אחד נראית נאה ומעוצבת, אך ברגע שפוגעים בביצה העלומה מתפרץ לו הר געש של צבעים, מרקמים וטעמים. קריספיות הבריוש והאספרגוס לצד רכות הביצה והשרימפס באמת גורמים לך לעבור מסע קולינרי שלם בצלחת אחת.

אבל כאמור תחת הקונספט של ארוחות הבוקר, מסתתרות מנות הקוראות תיגר על כל מסעדות העיר, דוגמת המנה "סטייק אנד אגז" (96 ₪). למעשה מדובר אנטריקוט במשקל 200 גרם, שמעליו שתי ביצי עין ולצידו ערימת הום - פרייז מתובלת כהלכה. אמנם שילוב הביצים והסטייק הפך כבר שכיח במחוזותינו אך באמת ובתמים שמדובר באחד הסטייקים הטובים ביותר שאכלתי בעיר. היד על הגריל בבנדיקט יודעת את עבודתה והאומצה שהוכנה לדרגת מדיום - רר מושלמת ומדממת במידה הנכונה. על אף שהסטייק הוגש עם רוטב צ'ימיצ'ורי החלטתי להמשיך בקונספט הערב ולטבול אותו, איך לא, ברוטב ההולנדייז. את התור לרופא כבר אקבע מחר, אמרתי לעצמי, את החיים יש לחיות במלואם. יש לציין כי במחיר המנות העיקריות קיבלנו סבתא ואני גם סלט ירוק שהיה מרענן ותובל כהלכה וכן, קוקטייל בליני מקסים של שמפניה ואפרסקים.

הו שאנז אליזה
אז הסתיו התל אביבי אט אט הופך לחורף והשדרה על שם הברון ההוא משירה עלי שלכת. מי שמעוניין בחוויה אירופאית לכל דבר בקלאסה אמיתית, מוטב שיקפוץ לביקור במעוזו הידוע של הברון, שסביר כי לו היה חי בימינו, היה מאמץ בחום את מפעל ארוחות הבוקר שנקרא בנדיקט.

חשבון בבקשה
סלמון מעושן – 18 ₪
פטריות פורטבלו – 24 ₪
פירות יבשים עטופים בבייקון – 24 ₪
אגז בנדיקט שרימפס ואספרגוס – 73 ₪
סטייק אנד אגז – 96 ₪
סלט ירוק ושתייה – כלולים במנה העיקרית
סה"כ – 235 ₪, למסע חווייתי שבוודאות יסתיים בחיוך

 

*כתבה פרסומית

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
צ'וקה עושה אחלה של סושי
אואזיס באספרסו בר
עושה לי טוב בלב
שולה והמשפחה
חוף חלב ודבש
חלום ליל קיץ
הפתעה בירושלים
לא רק שקשוקה
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר