נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

הבהלה לבשר
לפני שנתיים הגשמתי חלום ארוך שנים ומצאתי את עצמי בארגנטינה. אז הבנתי באמת מה זו תרבות בשר. הארגנטינאים קנאים לבשר שלהם לפחות כמו לנשים ולא מוכנים להתפשר על פחות ממצוין. הם מדברים בשר, נושמים בשר ובעיקר, יודעים להעריך מתי מדובר במשהו טוב. לכן כשלקחתי את הארגנטינאית שלי לאכול ב'וויטהול', אני מודה שחששתי קצת. אחרי הכל מדובר בבחורה שהמילה הראשונה שלה הייתה 'קרנה' ובכל הזדמנות היא טורחת לספר לי כמה היא מתגעגעת לבשר בארגנטינה. אה כן, גם קצת למשפחה.

גנים טובים
'וויטהול' קיימת כבר 27 שנים, שיא מכובד לכל הדעות בעיר סטוציונרית כמו תל אביב. ההערכה גדלה עוד יותר לנוכח מיקומה הנוח אך הנחבא אל הכלים, ברחוב מנדלי מו"ס הקטנטן. כנראה שכל המכשולים נעלמים כשיש מוצר מצוין ביד והמוצר הזה מוצלח עד כדי כך שדאגו אף לשכפל אותו לסניף הרצלייני נהדר. אני בקושי קולט ש'וויטהול' קטנה ממני בסך הכל בארבע שנים. לעזאזל, יצאתי עם בחורות צעירות מ'וויטהול', אבל האמת, שעם 'וויטהול' כנראה גם הייתי מתחתן.

אוויר טוב
אחת הסיבות להצלחתה מתבהרת כבר בכניסה אליה כשאנו נחשפים לאווירה הנעימה והאינטימית שאי אפשר לטעות בה. בבחינה מדוקדקת, נראה שלתחושה הזו אחראים חלוקתו של חלל המקום לאזורים קטנים והתאורה הרכה. כאן לא תמצאו צלצולים וגימיקים לפי צו האופנה האחרון אלא מינימליזם קלאסי ומוסיקה נעימה בעוצמה מדויקת שמאפשרת לדבר בלי לצעוק. הארגנטינאית ואני מוצאים לנו שולחן עם נוף לרחוב. סביבנו זוגות בדייטים, אנשי עסקים מעונבים וגם חבורת חוגגי יום הולדת. על אף שהמסעדה מלאה, אנחנו לא מרגישים שהאינטימיות בורחת ואנו שוקעים בתפריט.

משקה לנשמה
עם חיוך רחב שואלת אותנו ליאת, המלצרית שלנו, מה נרצה לשתות. מצב הרוח הארגנטינאי שקפץ עליי גורם לי להזמין בקבוק יין מלבק ברברה 2008 של יקב דאדא (168 ₪). מדובר ביין העשוי מזן ענבים סגול שנפוץ מאוד בארגנטינה והטיול שלי שם היה משופע בו. היין מגיע, הארגנטינאית טועמת ומאשרת ואז מגיע תורי. אני טועם ומרגיש שהשילוב של המלבק עם הברברה רק משביח אותו והופך אותו לאחד היינות הטובים והנעימים לחך שיצא לי לשתות לאחרונה.

מתנות מהים
ראשון מגיע הקלמארי בציפוי פריך (38 ₪) לצד רוטב מופלא של איולי, צ'ילי וכורכום. זהו רוטב מאוד דומיננטי בעיקר בגלל טעמי הכורכום, מיוחד מאוד ובלתי נשכח. פריכות הציפוי ורכות הקלמארי יוצרים מנה לספרים. מיד אחריו מביאה לנו ליאת את השרימפס בחמאה, שום ועגבניות שרי (6 יח' ב-40 ₪). למרות ש'וויטהול' מוכרת בזכות הבשרים שלה, השרימפס שלה יכלו בקלות להתחרות במסעדות בהן פירות הים הן התמחותן. בצלחתי התמתחו שרימפסים גדולים, בשרניים וטריים, ברוטב שבקושי רב לא אכלתי גם את אצבעותיי איתו. כל ארוחה מלאה ב'וויטהול' מלווה במספר צ'ופרים ומלבד הראשונות שהזמנו מגיעים גם כנפי עוף מעולים ברוטב צ'ילי ממכר, סלט ירקות גדול וטרי ולחם ביתי חם לצד מטבל סלסה שפשוט אי אפשר להפסיק לאכול.

כשנתקלים באיש מקצוע טוב (דבר די נדיר בימינו), אי אפשר שלא לפרגן. כזו היא ליאת - מקצוענית אמתית שמצליחה להשתלט על מספר שולחנות מבלי להתאמץ. תמיד מופיעה ברגע הנכון לשאול אם משהו חסר, לוקחת צלחות מיותרות, מרוקנות בלי שנשים לב ומשיאה עצה טובה בכל פעם שהתעוררה התלבטות. נכס.

אולם לבן, בשר אדום
אנחנו מנקים את החך עם בקבוק סן פלגרינו גדול (23 ₪) ועוברים ליופי האדום שמונח על הצלחות. רגע האמת הגיע - אני טועם אנטריקוט אנגוס 300 גרם (148 ₪) ומחייך. אני נותן לארגנטינאית טעימה עוד לפני שהספיקה לפנות למנה שלה. היא מסננת איזה גרסה ארגנטינאית לקולולו וכל מילה נוספת מיותרת. ממבטיה הבנתי שהיא מרגישה בבית.

בתורה פנתה הארגנטינאית לטפל בסטייק פילה הבקר המיושן שלה, 250 גרם משקלו (132 ₪) אליו מתלווים שלושה רטבים טובים אך מיותרים לטעמי של חרדל שמנת, פלפלת וצ'ימיצ'ורי (אותו הארגנטינאית אהבה עד מאוד). מזל שביקשתי לטעום מהבשר אחרת הייתה מחסלת אותו כאילו קיים בה מחסור חמור בוויטמין בי 12 וחייה תלויים בכך. הביס שאני לוקח ממלא את פי במטעמים שזורקים אותו רחוק בזמן ובמרחב. בקושי נשאר מקום לתוספות - צ'יפס טעים ופריך במידה ושעועית מאודה בשמן זית וטימין.

המכורים לשוקולד
אני מודה שיכולתי לוותר על הקינוח אבל מבטיהן של ליאת והארגנטינאית גרמו לי להבין שיש דברים שגבר חייב לעשות. אז הגבר הזה הזמין לנו מעדן קוקוס ושוקולד שחור לבן בשלוש שכבות (32 ₪). קל להבחין שמדובר בשוקולד איכותי והקוקוס מוסיף לו נגיעה מוצלחת שאינה מכבידה על הטעם. אם הייתי צריך לבחור לאכול שוקולד בצורה אחת כל חיי, כך הייתי בוחר. בזווית העין ראיתי שליאת מחייכת.

אז מה היה לנו
בקבוק מלבק ברברה 2008 של דאדא - 168 ₪
קלאמרי בציפוי פריך - 38 ₪
6 יח' של שרימפס - 40 ₪
סן פלגרינו גדול - 23 ₪
אנטריקוט אנגוס 300 גר' - 148 ₪
פילה בקר מיושן 250 גר' - 132 ₪
מעדן קוקוס ושוקולד שחור לבן - 32 ₪
סה"כ 581 ₪ לזוג מרוצה עד השמיים וחזרה (או לפחות עד ארגנטינה).
 
 
*כתבה פרסומית

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מנת דים סאם של פריים (צילום: באדיבות המקום)
לא תבינו עד שתגיעו אל 'רק בשר'
הניצחון של קסיס
לזלול את החיים
לעוף עד למקסיקו
על ראש שמחתי
עניין של סמנטיקה
עניין של סמנטיקה
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר