נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

נוסעים במכונית הישנה
כאשר עוברים את חיפה צפונה, פתאום מגיעים לסוף. במיוחד כעת, לאחר שנפתח כביש עוקף-קריות והנסיעה לעכו ונהריה הפכה קצרה מתמיד, קרבת הגבול הצפוני מפתיעה. ובכל זאת, ברצועת האדמה הצרה הזו מתרחש קסם; תחושה מיסטית של אזור ספר וטבע מתפרץ חוברים יחד ומרעיפים בנדיבות שקט פסטורלי וגם תאבון בריא לחוות ולטעום.

בלב השלווה והיופי הללו, על גבעה השוכנת מעל מעניינות שופעים מהם יוצאת אמת מים רומית, שוכן קיבוץ כברי. צימרים מדהימים עם מרפסת וג'קוזי עצום הפונים אל הים התיכון ומסעדה ים תיכונית קרובה לטבע, אך גם מתוחכמת בשם אדלינה, מהווים אבן שואבת לתיירי פנים וחוץ. אל הביקור באדלינה הצטרף אליי יועץ ההשקעות שלי, שעשה את כל הדרך מהמרכז ברכבת, בכדי לתפוס אחר צהריים של נחת ולבקר במסעדה שמזמן רצה לאכול בה.
דנ"א
אדלינה היא מסעדה ים תיכונית במלוא מובן המילה. מחד, היא ממוקמת כשפניה לים ומרבית מקומות הישיבה נמצאים בפאטיו עם חלונות ענק המכניסים פנימה את הכחול הגדול ואת הירוק האינסופי. מצד שני, המנות לקוחות ממטבחים שונים ונפלאים לאורך כל הים התיכון, ואף משלבות בין המטבחים בקריצה.

התיישבנו מול הנוף כשבשולחנות לצדנו משפחות עולצות ולובשי חליפות. נינוחות, אכפתיות ויחס אישי היו המטעמים הראשונים שהוגשו לשולחננו על ידי המלצר המסור שלנו, יחד עם התפריטים. מספר המנות בתפריט אינו חורג מן הטעם הטוב והמגוון נאה ומבוזר היטב, כך שניתן לטעום מכל העולמות גם יחד. ברוח תיכונה של אחר הצהריים, בחרנו בעסקית המשודרגת (82 ₪), כשלמסע הקולינארי הקפדנו לצרף מנות מחופים שונים: קרפצ'יו איטלקי, שרימפס בגרסת טאפאס ספרדי – ערבי, ספיישל טונה ומולים ברוטב סרסואלה ספרדי ודואט פיוז'ן צרפתי של סינטה ובייקון (תוספת של 15 ₪ לעסקית).

מנה מנצחת
קרפצ'יו עסיסי מנתח פילה רודד לעובי מושלם והוגש בצלחת רבועה לצד לחם דגנים ביתי ופריך, כשמעליו נבזקו פרמז'ן מיושנת ורוטב וויניגרט לימוני שהוסיף רעננות מקורית. איכות הבשר והפרמזן וניחוחות הרוטב השתלבו לקרפצ'יו נהדר. מקורית ומסעירה אפילו יותר הייתה מנת החסילונים. לאחר שנשלקו, נעטפו בשערות קדאיף ועברו טיגון קצר בשמן עמוק שהפך אותם לפריכים ועסיסיים להפליא, סודרו החסילונים על פרוסות דקיקות של סלק חלוט סביב סלט צבעוני של כרוב אדום, נבטוטי כוסברה מלאי טעם, ופרוסות צנונית. מיץ לימון, שמן זית ויוגורט חמצמץ היו רוטב מושלם למנה, שלטעמנו הייתה המרתקת ביותר, הן מבחינת שילוב הטעמים והן מבחינת צורת הגשה והיא זכתה לציון דוז-פואה. במקביל, לגמנו וינייה של הרי גליל, יין לבן בצבע זהבהב בוהק עם ניחוחות פרחוניים - עשבוניים וארומה של משמש בשל וכוס של קברנה גליל, שאנו אוהבים בזכות צבעו הכהה והמפתה ומגוון ניחוחות של פירות היער  (26 ₪ לכוס יין).
היינות נשאו אותנו בבטחה  אל העיקריות. ראשונה להגיע הייתה ספיישל טונה אדומה ומולים ברוטב סרסואלה קליל וקטיפתי של חמאה, יין לבן, שום ועגבניות. הטונה, מוצקה ועסיסית, בושלה קצרות ברוטב כך שנותרה נאה במרכזה וכשנחתכה חשפה חיוך אדום ומגרה והשתלבה היטב עם טעם המולים. נתח הסינטה נצרב לרמת מדיום ועטה עטרה שמנמנה, כמעט קדושה, של בייקון בעישון ביתי ורוטב מתקתק של ציר עוף ומייפל. בטטה ותפוחי אדמה אפויים, ברוקולי ואספרגוס מאודים היו תוספת משלימה למנה היפה והמיוחדת, ששילוב הטעמים בה היה מעניין וטוב וההגשה שובת עין.
סיום מתוק
חתמנו את הארוחה הטעימה בקרם קטלנה, הגרסה הקטלונית לקרם ברולה (18 ₪ במסגרת ארוחת הצהריים). הקרם הוגש על בסיס אפוי, פריך וחמאתי, מתיקותו הייתה מאוזנת וגודל המנה נאה. טעמי הווניל והלימון השתלבו נפלא עם אספרסו סמיך ומריר (10 ₪). יצאנו לדרך מאושרים ודשנים, נחושים להפיץ ברבים את הבשורה על הקסם הגלילי. על האווירה, השירות, שילובי הרכיבים המקורי וההשראה הים - תיכונית העוברים כחוט השני בתפריט המוקפד, וודאי עוד תשמעו מאחרים.

חשבון בבקשה
שתי עסקיות משודרגת - 177 ₪ (82 ₪ כל אחת + תוספת 15 ₪)
שתי כוסות יין - 52 ₪ (26 ₪ לאחת)
קפה – 20 ₪
קרם ברולה – 18 ₪
סה"כ - 267 ₪.

*כתבה פרסומית.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
אוכלים בג'פניקה בנמל
עסקיות שוות ב-206 דגים
נאו אפטר דארק
כשרוצים ערב אחר. שפילד
אוכלים במסעדת אפרטו בקיסריה
פו-מו ברמת החייל עושה את זה בגדול
נרגעים באיטלקית במסעדת קמפנלו
ארמיס: המנצחת של חוף אשדוד
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר