נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

במרומי הר יונה, במרכז נצרת עילית מול התבור והרחק מעל עמק יזרעאל, שוכן בית הקפה - מסעדה לה - ויולה. ניסים וצלים, שני האחים שאהבתם למזון ולאסתטיקה הובילה אותם לפתוח את פנינת החן, בנו תפריט מרשים והרכיבו צוות מקצועי, עם הקפדה על הפרטים הקטנים ביותר. המטבח המאובזר היטב, בניצוחו של השף חאלד, מציע מנות מגוונות כשחלקן מעולם התוכן הקלאסי של בתי קפה בעוד אחרות, מעולמות אנינים ומיוחדים יותר.

המקום מעוצב בסגנון מודרני תוך שימוש בצבעים המעניקים קונטרסט עדין, תקרה גבוהה המציגה שילוב יפה של אלמנטים לתאורה, כשעור, עץ ואריחים מעשירים את האווירה בחמימות. מערכת סאונד ומדיה נעלמת מן העין מנגנת מוסיקה באווירה נינוחה ורומנטית, בעוד מסכי הפלזמה מציגים תמונות מפתות של מנות נבחרות מן התפריט ומעוררות סקרנות. לביקור הזמנתי את אמא, צמחונית אוכלת דגים וחובבת בתי קפה מושבעת.
מי שלא שותה
כפי הנראה, השנה החליט הקיץ להתחרות עם החורף הקר ולהפגין מחומו מוקדם מן הצפוי. ואולם, בהר יונה נראה כי עולו של זה עוד לא ירד ובערב הקיצי רוחות קרירות נשבו על פנינו. לכן, לא זו בלבד שבחרנו לוותר על ישיבה במרפסת הפונה לנוף ולהתמקם על ספות הדיינר הרחבות בפנים, אלא שאימא בקשה להתחמם על חליטת תה לבן (19 ₪ לקנקן זוגי). אני פתחתי במשקה נוסטלגי, אהובי משכבר הימים וקיצי הרבה יותר, מילקשייק שוקולד עם קצפת (19 ₪). המשקה המוקצף היה סמיך ונפלא והוגש בכוס גבוהה עם עטרה, מקושטת במשיכות סירופ שוקולד סמיך, כמו שהיו עושים פעם.

מנה מנצחת
תמיד כשאני מבקר בבתי קפה עולה ההתלבטות הנצחית האם ללכת על בטוח עם כריך סלמון מעושן או סלט חלומי, או לאתגר את המערכת ולבחור באיזו מנה רצינית ומפתיעה. הדרך היחידה לבחור כמובן היא דיבוב המלצרית, תוך הפעלת אנטנות לקליטת מסרים סמויים של מה כן ומה לא. עם מלצרית חביבה כמו רונית, זה לא היה רק פשוט ויעיל אלא גם מאוד נעים והיא עודדה אותנו להתפרע. אז השתוללנו עם שתי מנות שנשמעו טעימות ומחדשות, כמעט חצופות: סטייק סלמון וירקות (80 ₪) ומיקס פירות ים (90 ₪) ברוטב השף. לקחנו גם סלט קיסר אישי, שככל שאר הסלטים, מוצע ליחיד או לזוג (25\50 ₪).


לחם כפרי ושתי צלוחיות הגיעו לשולחן עם סלט הקיסר. האחת - סלט איטלקי של זיתים ועגבניות שרי בפסטו רענן והשנייה - עם זיתי מנזלינו מגולענים בשמן אריסה פיקנטי. סלט היחיד הפתיע בגודלו והכיל עלים מתפצחים ברוטב איולי, נתחי עוף עסיסיים צרובים, קרוטונים והמון פרמזן איכותי מגורר. היה פשוט מצוין! בתזמון מושלם, כשהיינו קרובים לסיימו, הגיחו מן המטבח העיקריות. נתח סלמון עם העור משוח בשמן זית ועטור פלפל שחור גרוס ולימון, נצרב על גריל מלוהט שהיטיב לחרוץ בו את סימניו והוגש על ירקות בפלנצ'ה בתיבול  לימון וצ'ילי מתוק. עם זאת, המנצחת על שולחננו הייתה דווקא מנת מיקס הים, שהכילה תמהיל צבעוני של שלושה סוגי צדפות, ג'מבו שרימפס וקלמארי שוחים ברוטב השף הסודי. למיטב אבחנתי היו שם חמאה, שום, יין לבן, פטרוזיליה ולימון - שילוב מנצח שהחמיא לפירות הים, ועוד נותר ממנו די כדי להספיג בו את הלחם ולהתענג על מגוון ניחוחותיו.
שלום בית
הוויתור על ההססנות בהזמנת מנות מתוחכמות הייתה נבונה והותירה אותנו שבעים ומרוצים, אך לא שכחנו להותיר מקום לקינוח. בחרנו בוופל בלגי זוגי (45 ₪). הסכנה למשבר משפחתי על רקע מוצדק של העדפת רטבים (אימא לא אוהבת שוקולד, אני לא יכול בלי) התפוגגה באחת כאשר שני הוופלים הוגשו בצלחות נפרדות בליווי שני כדורים גלידה, קצפת, נוטלה, ריבת חלב, מקופלת, וסירופ שוקולד ומייפל בבקבוקים לחיצים. ועל זה כבר אמרו חכמים, יודע צדיק נפש.

חשבון בבקשה
חליטת תה לבן - 19 ₪ לקנקן זוגי
מילקשייק שוקולד עם קצפת – 19 ₪
סטייק סלמון וירקות - 80 ₪
מיקס פירות ים - 90 ₪
סלט קיסר אישי – 25 ₪
וופל בלגי זוגי - 45 ₪
אספרסו כפול – 10 ₪
סה"כ - 288 ₪, מחיר מצוין לתמורה מעולה.

*כתבה פרסומית.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
אוכלים בג'פניקה בנמל
עסקיות שוות ב-206 דגים
נאו אפטר דארק
כשרוצים ערב אחר. שפילד
אוכלים במסעדת אפרטו בקיסריה
פו-מו ברמת החייל עושה את זה בגדול
נרגעים באיטלקית במסעדת קמפנלו
ארמיס: המנצחת של חוף אשדוד
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר