נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

לא על החומוס לבדו
רוח חדשה מנשבת על גלי הים במפרץ עכו. משב רענן של חדשנות, גיוון ושבירת קיבעונות מגיח ומעלה את עכו למקומה הראוי כעיר תיירות מובילה בישראל. מבירת החומוס-צ'יפס-סלט התקדמה עכו לתואר העיר עם הטיילת היפה בארץ, מלונות בוטיק שטרם נראו כמותם ומסעדות פיוז'ן ים-תיכוניות השואבות השראה מהים ומההיסטוריה המפוארת של עיר הנמל.

על גלי השינוי והחידוש שטה מסעדת אלמרסא, שפירושה בערבית - מעגן. אלמרסא שוכנת בבית המכס הטורקי הישן בבניין בעל קירות עבים הבנויים אבן חול, רצפות  מצוירות, תריסי עץ ונוף עוצר נשימה. כמתבקש משמה, ממוקמת המסעדה כעוגן איתן על קו המים, צופה דרומה ממעגן הדיג לכיוון מפרץ חיפה והכרמל המוריק. המבנה עבר שיפוץ - שימור יסודי וחצרו הוסבה לחלל ישיבה ממוזג אל מול ים, כך שכל מה שנותר לנו לעשות הוא לבוא ולהתפעל. עוד בטרם נכנסנו למסעדה ערכנו סיור על המזח, כדי שהסקיפרית שאיתי, שאך זה חזרה משייט בקרואטיה, תוכל להתרשם ולאמוד בעיניה המקצועיות את התמרונים הנדרשים מכלי שיט בכניסתם למרינה, טיפסנו אל המגדלור המפורסם לצפות בשקיעה ולבסוף, משהאדימו השמיים, התיישבנו לסעוד.
ים יבשה
כמי שנוטלת את השראתה מן הים, אלמרסא מחויבת ועומדת בהתחייבותה לשפע דגים ופירות ים בתפריטה, לצד סלטי ירקות קלאסיים עם פרשנות מרגשת ומנות בשריות ממיטב הגריל הערבי. לפתיחה בחרנו בחציל בלאדי על האש עם בשר וצנוברים (29 ₪) ובסלט עשבים וקשיו (18 ₪). כן הוספנו לראשונות גם אנשובי מדגה מקומית, כבוש בשמן זית (22 ₪). המנות הראשונות הוגשו עם לחם כפרי, חמאה, זיתים ירוקים ולבנה חמצמץ וסמיך.

החציל נצרב היטב על אש חזקה, קולף והושרה בלימון לעידון המרירות, והוגש על טחינה ירוקה מקושטת בשמן פלפל אדום. בשר טלה קצוץ גס וצנוברים עטו על החציל והשלימו את המנה לחוויה של טעם ומראה. סלט העשבים, שנקצץ דק - דק רגע לפני ההגשה, הועשר בשברי קשיו קלויים, לימון והמון שמן זית. שילוב הירק הטרי והאגוזים העניק מרקם פריך ומענג וטעם עשיר. חמישה נתחי פילה אנשובי, מומלחים וכבושים בסגנון קפריסאי, הוגשו על ברוסקטה עם פלפלים צלויים לצד זיתי קלמטה והיו מתאבן מעורר תאבון. לכל החגיגה הוספנו שני חצאי בירה מהחבית, גולדסטאר ופאולנר, שהשתלבו נפלא עם מנות הפתיחה המלוחות (28 ₪ לחצי).

מנה מנצחת
לעיקרית דגנו מהתפריט שתי עיקריות-ים: דג ברמונדי על מצע חיטה ירוקה קלויה (89 ₪) – "פרייקה" בלשון המקום, ומנה מקורית ומסקרנת של חסילונים עם במיה ואריסה (89 ₪). פילה דג הברמונדי נמשח בשמן זית, נצרב על מחבת לוהטת ותובל בלימון, מלח ופלפל. הפרייקה תרמה ניחוח מעושן נפלא והשתלבה היטב עם עשבי התיבול ועם הדג. רוטב החסילונים בושל בסלסה עשויה עגבניות, פלפלים מתוקים וחריפים ולימון כבוש, כשרכיבי הרוטב נטחנו לקרם גס בו הוקפצו קלות במיה מצרית עדינה, שעועית גינה וחסילונים אדמדמים. ככל שאהבנו את הדג והתרשמנו מהכנתו, קומבינציית הצבע והטעם במנת החסילונים שבתה את ליבנו, כמו גם השילוב בין המטבח הערבי לספרדי ולכן, הוכתרה כמנה המנצחת לביקור זה.
מתוק מאוד
גם בקינוח הפתיע וחידש השף עלאא רב הניסיון, שחרף גילו הצעיר כבר צבר קילומטראז' מכובד בנוף הקולינרי בארץ ובשבדיה. בשטוקהולם למד עלאא להכיר את הים הצפוני והיצעו, לערוך שילובים מקוריים של רכיבים והתמחה בטכניקות בישול המוכרות פחות באזורינו. הקנאפה החם שהוגש לנו הגיע במחבת ברזל יצוק, עשיר בגבינה, פסטוקים ומי הוורדים, כשעיטורי זעפרן קישטו את קודקודו והעניקו יוקרה ועניין לקינוח האהוב (32 ₪).

אספרסו קצר וחזק מבית הקלייה וורו (8 ₪) חתם את הביקור המהנה שהאיר לנו באור חדש את העיר ואת הים. בדרכנו למכונית עוד צעדנו בין סמטאות העיר המתכוננת לשנת הלילה, במלאות נעימה נטולת כבדות ועם זכרוונת נפלאים מיום מיוחד וטעים בעיר המבוצרת והיפה.

חשבון בבקשה
חציל בלאדי על האש עם בשר וצנוברים - 29 ₪
סלט עשבים וקשיו - 18 ₪
אנשובי מדגה מקומית כבוש בשמן זית - 22 ₪
שני חצאי בירה מהחבית, גולדסטאר ופאולנר - 28 ₪ לחצי
דג ברמונדי על מצע חיטה ירוקה קלויה - 89 ₪
חסילונים עם במיה ואריסה - 89 ₪
קנאפה - 32 ₪
אספרסו קצר- 8 ₪
סה"כ - 343 ₪

*כתבה פרסומית.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
אוכלים בג'פניקה בנמל
עסקיות שוות ב-206 דגים
נאו אפטר דארק
כשרוצים ערב אחר. שפילד
אוכלים במסעדת אפרטו בקיסריה
פו-מו ברמת החייל עושה את זה בגדול
נרגעים באיטלקית במסעדת קמפנלו
ארמיס: המנצחת של חוף אשדוד
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר