נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

כזה יום מושלם
ולפעמים, הכול נפלא. מתמסרים לזיק אושר חולף ורואים עולם מושלם דרך משקפיים ורודים. כלום לא ממש אחרת ולמרות זאת אנחנו יוצאים מגדרנו, נזכרים בהנאות הקטנות שמביאות אושר גדול. חלקתי יום שכזה בחוף הים של ראשון לציון עם מדריכת השחייה האיטלקייה. יחד רחצנו בים גלי ומרענן, צעדנו על חול מסנוור ולוהט ולבסוף, התפנקנו על ארוחת צהריים מושקעת עם כוס יין במסעדת פרנצ'סקה שעל הטיילת. בסוף אותו יום, התנגנו לי במחזוריות מילותיו של השיר הידוע "כזה יום מושלם, אני שמח שביליתי אותו אתך..."

נפגשנו כך
מסעדת פרנצ'סקה היא תפאורה מושלמת ליום מושלם. מכל פינה ניבטים חול לבן וצחור, גלי טורקיז ושמש נפלאה. כאשר יושבים בפנים אל מול הנוף החודר, עוטה החלל אינטימיות אפלולית המתקבלת בזכות המבנה הספון, מערתי כמעה, המשובץ ריהוט אירופאי כבד ומוסיקה רגועה.

פרנצ'סקה נוסדה לפני כתריסר שנים, כ"כריסטורנטה", הקטגוריה הגבוהה ביותר של מסעדות אטלקיות. מאז ועד היום היא שומרת על תפריט מוקפד וקלאסי ושירות מופתי, בזכותם הפכה לשם דבר. תפריטה מגוון דיו כדי שכל סועד ימצא בו את מבוקשו, אך נטול התחנפות. לצד מנות שמרניות יש מנות מיוחדות, חלקן אף יוצאות דופן בנוף המקומי. היות והגענו לביקור בשישי בצהריים, חברתי האיטלקייה שמחה לגלות מנות ביתיות שסבתה נהגה להכין ואילו אני, שמחתי לגלות כי גם בשישי מוצע תפריט עסקי הכולל סלטים ומתבלים מתחלפים ללא הגבלה, פוקאצ'ה אוורירית, מנה עיקרית ושתיה קרה וחמה, בטווח מחירים שנע בין 65-95 ₪.

פרימו
כדי לדוג את המיטב מההיצע מעורר התיאבון פנינו למלצר האדיב. המלצתו לפתוח במיקס פטריות חם (48 ₪) התקבלה באהדה. שולחננו נערך ביעילות מופתית עם צלחות אישיות ואז הוגשו קעריות חרס עגלגלות נושאות כל טוב ומיקס רבעי פטריות שמפיניון, חורש וירדן ברוטב קרם גבינת-פטה, עגבניות שרי ובלסמי עם שקדים קלויים. מרקם הפטריות היה מוצק, כמעט בשרי, ועושרו של הרוטב רק העצים את טעמן.
רק כאשר סיימנו לספוג בעזרת הפוקצ'ה את שאריות הרוטב מהצלחת, פנינו לבחון את שלל הסלטים והמתבלים המרהיבים שהוגשו זה מכבר בכל צבעי הקשת. סגול ולבן של סלק ביוגורט, אדום בוהק מסלסלת עגבניות פיקנטית, ירקרק של פסטו רענן וירוק זית של ממרח קישואים. עוד נהננו מקרם חציל סמיך בטעם כבד, קונפי שום מקורמל בשמן זית, קרם פלפלים וממרח סלומון וגבינה, ערב רב מענג של טעם ומראה, מהם הוצע לנו עוד ועוד. 
מנה מנצחת
לסקונדו בחרנו בטורטליני כבדי עוף (עסקית ב- 85 ₪) ובמנה יוצאת דופן של חסילונים ופילה בקר (129 ₪). כתריסר חסילונים גדולים ואדמדמים הוקפצו עם נתחוני פילה בקר מיושן היטב ברוטב שמנת, פרמז'ן ומחית פורצ'יני עוצמתית, יחד עם בצל, עגבניות שרי ופטריות שמפיניון. שילוב פירות הים והבשר היה כה נכון וטעים, המנה היתה מרשימה וגדולה והרוטב הטיב לחבר בין המרכיבים. ליווינו את המנה בכוס שרדונה מסדרת ירדן של רמת הגולן, יין מתוחכם בגוף בינוני - מלא עם ניחוחות פריחת הדרים, ליים, ואפרסק על רקע אלון צרפתי (37 ₪ לכוס).
עם זאת, המנה שכבשה את ליבנו וזכתה בכתר היתה הטורטליני המופלא. במלאכת מחשבת וביד אומן, מולאו כיסונים בתערובת נימוחה של כבד ונחתמו במיומנות לטורטליני שמנמנים ומתוחים. בישול מדויק הקנה לבצקיות אלסטיות נדרשת אך בו בעת הותיר נוקשות קלה שהיוותה קונטרסט מושלם למילוי הרך והעשיר הכלוא בו. רוטב שמנת וציר בקר היה רקע נפלא למנה ושילוב רצועות בצל אדום, פטריות פורטובלו, עגבניות ופטרוזיליה תרמו רעננות לכל נגיסה. לטורטליני צרפנו כוס מרלו מסדרת ירדן (39 ₪) - יין בוגר עם גוף מלא, טעם דובדבנים ועלי דפנה ורקע מתקתק של עץ אלון. היצע היינות המשובחים מרשים בהחלט ואף מוצע במחירים סבירים, נקודת זכות אדירה למסעדה המשובחת.
פרידה מתוקה
קינחנו באספרסו (כלול בעסקיות) ובפחזניות מלאות גלידת וניל וקרם שוקולד מותך על מצע קרם קוקוס ושקדים (20 ₪ בצהרים). הקפה הסמיך ומלא העוצמה מבית מארו השתלב נפלא עם מגוון הטעמים המתוקים בקינוח, כאשר בכל נגיסה התבלט מרכיב אחר- פעם טעמי הוניל, פעם קוקוס, ופעם השקדים.

החשבון הסתכם בסכום מגוחך מול שפע הטעמים, השירות המסור וארוחה בלתי נשכחת מול הים. אקורד סיום מושלם ליום כזה נפלא, בחברה הנכונה, על חוף הים בראשון לציון.

חשבון בבקשה
מיקס פטריות חם - 48 ₪
טורטליני כבדי עוף - עסקית 85 ₪
חסילונים ופילה בקר – עסקית 129 ₪
כוס שרדונה מסדרת ירדן של רמת הגולן - 37 ₪
כוס מרלו מסדרת ירדן - 39 ₪
פחזניות מלאות גלידת וניל וקרם שוקולד על מצע קרם קוקוס ושקדים - 20 ₪ (בצהרים)
סה"כ – 358 ₪

*כתבה פרסומית.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
אוכלים בג'פניקה בנמל
עסקיות שוות ב-206 דגים
נאו אפטר דארק
כשרוצים ערב אחר. שפילד
אוכלים במסעדת אפרטו בקיסריה
פו-מו ברמת החייל עושה את זה בגדול
נרגעים באיטלקית במסעדת קמפנלו
ארמיס: המנצחת של חוף אשדוד
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר