נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

מתחם יס-פלנט בחולות ראשון לציון העתיק את נשימתי. מבין חולות הזהב, לצד הסופרלנד ואגם שוקק חיי בר שנחפר לצדו, הוקם אתר בילוי קסום. חנייה בלתי מוגבלת מקבלת את פני המבקרים, אך רק עם הכניסה למתחם הקסם נגלה במלוא אונו. סטייל לאס-ווגאס עם מסכי ענק, עיצוב נאו-מודרני להפליא ותאורה ססגונית בספקטרום רחב, מאולטרא-סגול דרך כתום עם נגיעות צבעי הקשת ועד כחול עמוק הפנטו אותי כליל. אולי חלקכם מכירים את המקום, אך עבור צפוני שכמוני הייתה זו טבילה ראשונה. בנוסף לעשרות אולמות קולנוע מתברך המתחם בשלל מסעדות, חלקן סניפים של רשתות, אחרות ייחודיות ומבטיחות לא פחות.

לקטגוריה השנייה משתייכת המסעדה היפנית-ברזילאית טוקו, בת דודה מקרבה שנייה לרשת המסעדות הבין לאומית המקורית סושי-סמבה. ניצן רז, ההוגה והשף מאחורי הסגנון הייחודי, משלב אלמנטים מסעירי חך מעולמות קולינאריים יפניים, ברזילאים ופרואנים, שואב השראה מהמטבח שהתפתח בקרב האוכלוסייה היפנית בברזיל (הגדולה ביותר מחוץ לגבולות ליפן), שנוצרה בעקבות גלי הגירה גדולים בתחילת המאה ה-20.

סגנון מקיר לקיר
טוקו נמצאת במרכז ההתרחשות של המתחם, מושכת את העין בזכות עיצובה הנבדל. שמחה לטינית צבעונית וסוערת בשילוב עם קלאסיקה יפנית מאופקת הם בסיס העיצוב והתפריט. אל מול הקרירות המודרנית שנבטת ממתחם השעשועים והקולנוע, נבחרו חומרי חיפוי טבעיים כדוגמת פרזולי מתכת ופיתוחי עץ, שעוצבו לאלמנטים קלאסיים היוצרים חללים נבדלים, אינטימיים, במרחב המסעדה הגדול. בחוץ, בכיוון האגם, חולש דק עץ על גלי תכלת ולהקות ציפורים ותנודה גלית של גבעולי קנה מרשרשים מעניק תחושה נפלאה של ניתוק, קונטרסט אל מול שיא המודרניזציה שבפנים.

המנות שבחרנו תאמו היטב את העיצוב והאווירה שמשתלטים עליך בשנייה. מתפריט הסושי בחרנו שתי מנות צבעוניות ואקלקטיות: רול אל- טוקו חם המכיל בצל סגול, רוטב חלפיניו חרפרף, שבבי בצל פריכים, מיונז, סלמון ומוצרלה (48 ₪). ביקור בתנור לפני ההגשה התיך את שני האחרונים זה לתוך זו ויצר וריאציה מפתיעה וטעימה. רול ניו-קליפורניה נגלל בתוך אצת נורי והכיל בשר סרטנים, חסילון, צנון יפני ופטריות ברוטב מיונז ולימון יוזו יפני (42 ₪). להשלמת המנה הוגשו כמיטב המסורת גם ג'ינג'ר כבוש, וואסבי, רוטב מיונז וצ'ילי, טריאקי ורוטב סויה.

יבש לנו בגרון
שני הרולים הכילו בשר בכמות מרשימה ומעט אורז, כששילובי הטעמים הבלתי צפויים יצרו חוויה מאתגרת ומחדשת. מליחות ופיקנטיות המנות והרטבים פיתחו בקרבנו צמא בריא וסקרן. התעניינו מה יש לטוקו להציע בתחום והדר המלצר, מקצועי וחייכן, שאל כמה שאלות טריוויה קצרות כדי להיטיב ולהמליץ לנו על משקאות כלבבנו. זרמנו איתו, וכך נוספו לשולחן בירה בזלת מתקתקה ומתובלת מהחבית (28 ₪) וקוקטייל טוקולדה, גרסה פירותית ומרעננת לפינה קולדה, עשויה ליקר ואן גוך קוקוס, מיץ מאננס, תפוז ומנגו (44 ₪). בטוקו פועל בר מקצועי ומצויד ובקיץ נפתח בחוץ בר נוסף, המשמש בין היתר לאירועים והופעות חיות במרפסת העץ הרחבה המכילה עד 100 סועדים או בליינים.

מנה מנצחת
מנת הדגל בטוקו היא פילה הבקר בציפוי פטריות פורצ'יני ברוטב סוי על פירה כמהין (119 ₪). די ברכיבי המנה בכדי לעורר השראה בבלטות הטעם ולגרום להן לרקוד סמבה, והמנה אכן מתעלה על כל דמיון. נתח פילה מיושן מצופה בשבבי פטריות פריכים נצלה לבקשתנו למידת רייר סמוקה, נפרס לפרוסות והונח על גבי מחית תפוחי אדמה מועשרת בחמאה ובממרח פטריות כמהין. טעמי האדמה העמוקים שנבעו משילוב התפודים והכמהין היו רקע מופלא לבשר העדין. רכיבי הרוטב שהתבסס על סויה, דבש וציר בקר ליכדו את רכיבי המנה וחיברו בין הטעמים. סלט רענן ופריך מג'וליין גזר, כרוב ושומר ברוטב וינגרט נענע הוסיף ריגוש וצבע לפרזנטציה ושימש למירוק בלוטות הטעם, כך שבכל נגיסה עוצמת הטעם כאילו הורגשה לראשונה.

חתמנו את הארוחה בפעמיים מקיאטו, אספרסו מוכתם בקצף (10 ₪) ובקינוח שערורייתי של סופלה שוקולד ריחני, עתיר שוקולד, שנאפה ממש עם ההגשה. הסופלה הוגש על צלחת מאורכת לצד שתי קעריות חרס נוספת ובהן פאדג' שוקולד סמיך וגלידת וניל וויסקי נפלאה (28 ₪). בעודנו מתענגים על השפע והשחיתות, בפתח כבר עמדו סועדים רעבים אחרים.

חשבון בבקשה
רול אל- טוקו - 48
רול ניו-קליפורניה - 42 ₪
בירה בזלת מהחבית - 28 ₪
קוקטייל טוקולדה - 44 ₪
פילה בקר בציפוי פטריות פורצ'יני ברוטב סוי על פירה כמהין - 119 ₪
מקיאטו - 20 ₪ (10 ₪ לכוס)
סופלה שוקולד - 28 ₪
סה"כ - 329 ₪

*כתבה פרסומית.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
אוכלים בג'פניקה בנמל
עסקיות שוות ב-206 דגים
נאו אפטר דארק
כשרוצים ערב אחר. שפילד
אוכלים במסעדת אפרטו בקיסריה
פו-מו ברמת החייל עושה את זה בגדול
נרגעים באיטלקית במסעדת קמפנלו
ארמיס: המנצחת של חוף אשדוד
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר