נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

אחת לכמה שבועות תמר ואני עולים לירושלים כדי לבקר את אמה, שגרה במושבה הגרמנית. בשנים האחרונות ביקרתי בירושלים עשרות פעמים, אך עם זאת, את מסעדות העיר אני כמעט ולא מכיר.

ביום שבת האחרון החלטנו שאחרי הביקור המסורתי של סבתא לאה לא נחתוך ישירות לחיפה, כי אם נישאר ונסעד את ליבנו במסעדה ירושלמית איכותית. אפילו חיפאי כמוני יודע שלעיר יש לא מעט להציע בתחום. אז התחלתי להתעניין ולחקור ולשאול ושמה של מסעדה אחת עלה שוב ושוב: גבריאלה.

צבעוניות קורצת
ההתחזקות הצמחונית של תמר מצאה מענה במטבח של מסעדת גבריאלה, והמנות הראשונות שקיבלנו בהחלט עשו לא מעט כבוד לעולם הירקות. ראשונה הגיחה לשולחננו צלחת של מקלות אספרגוס חלוטים ברוטב שמנת משגע, שבו נמסו להן גבינת עזים וגבינת פקורינו (47 ₪). מהרוטב הלבן קרצו לנו קוביות של עגבנייה טרייה ונרשמו רמזים דקים לעירית קצוצה.

האספרגוס היה מעולה, והרוטב שלמרבה ההפתעה לא היה כבד אלא קליל ומלטף, פתחו לנו את התיאבון לעוד ירקות, אז הזמנו גם טרין כפרי (43 ₪). הטרין התגלה כמלאכת מחשבת של טעמים ומרקמים, שהורכבה משכבות של פלפלים וחצילים קלויים. בין השכבות זכינו לפגוש הפתעות כמו עלי חמנייה או גבינת פטה, וכל הצבעוניות הזו זכתה למגע מדויק של שמנת פסטו ולהקרמה בתנור. את האושר של המנות הראשונות חיזקנו עם חצי ליטר קרלסברג (24 ₪) לאדון ועם ירדן סוביניון בלאן (33 ₪ לכוס) לגברת.

סטייק זה לילדים
אם אתם בעניין של סטייקים מפלצתיים או המבורגרים שכדי לאכול אותם צריך לסת ענקית וקיבה אימתנית, גבריאלה היא בהחלט לא המקום בשבילכם. אבל אם אתם בעניין של עידון ואלגנטיות, אני צופה לכם ולגבריאלה עתיד מתוק ביחד.

הדניס שהזמנתי לאחר מכן היה טעים בצורה יוצאת דופן. הוא נצרב על הגריל, אך נשאר עסיסי ובשרני והרוטב שבו התערסל על גבעת הפירה הכיל שילוב נפלא של צלפים, יין לבן, שמנת וחמאה. גם תמר לא יצאה מקופחת משלב העיקריות, שכן את לבה סעדה בכל טוב הספיישל היומי – רביולי ערמונים תוצרת בית, שעטף גבינת ריקוטה והשתכשך ברוטב שמנת, קרם שקדים וכמהין (79 ₪).

רוטב השמנת של הרביולי היה ללא ספק הרוטב הלבן הכי צבעוני שיצא לי לפגוש, בזכות נגיעות הסלק, השמן הירוק, החרדל והפירורים של הפרמז'ן והפיסטוקים.



>> להזמנת שולחן במסעדת גבריאלה

סוכר לדרך
לקינוחים הגענו שתויים קלות ושטותיים לגמרי, וכך יצא שישבנו במקום קרוב לחצי שעה בעודנו מתלבטים בנוגע למנה האחרונה. המוזיקה הטובה שהתנגנה ברקע היתה בדיוק בווליום הנכון, האווירה האירופאית והמבטא הסיציליאני של מרק המלצר גרמו לנו לרצות להישאר עוד ועוד.

לבסוף הזמנו סניקרס ביתי (30 ₪) ובראוניז מסקרפונה עם שוקולד לבן (30 ₪). הוספתי גם אספרסו כפול (12 ₪) ותמר הזמינה תה עם נענע (13 ₪). לשמחתנו הקינוחים יישרו קו עם כל המנות בארוחה והיו מצוינים, כל אחד בתחומו.

חשבון בבקשה:
חצי ליטר קרלסברג מהחבית – 24 ₪
כוס ירדן סוביניון בלאן – 33 ₪
אספרגוס ברוטב שמנת, פקורינו, גבינת עזים, עירית וקונקסה עגבניות – 47 ₪
טרין כפרי – 43 ₪
רביולי ערמונים עם ריקוטה ברוטב לבן – 79 ₪
פילה דניס צרוב על הגריל ופירה תפו"א– 101 ₪
סניקרס ביתי – 30 ₪
בראוניז מסקרפונה ושוקולד לבן – 30 ₪
אספרסו כפול – 12 ₪
תה נענע – 13 ₪
סה"כ – 412 ש"ח

* כתבה פרסומית
 

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
דלידה בפלורנטין: טעמים, אווירה ו'מועבט'
הקובה של מומו
מסעדות מומלצות בעיר התחתית בחיפה
תבשילי הקדירה הכי טובים במסעדות בתל אביב
ארוחה במסעדת צ'יינה ביי
יאניביצ'י עושים קולינריה משובחת
מסעדות מומלצות בקיסריה
מסעדות מומלצות בפתח תקווה
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר