נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

לפי כמה שבועות החלטתי להפתיע את אשתי, והזמנתי לנו חופשה בסיציליה. היא אמנם שמחה מאוד, אבל כיוון שמשלב מסוים נשים הרות לא מורשות לעלות לטיסה, נאלצנו לדחות את החופשה ואת הפנטזיה לביקור באי האיטלקי, הידוע כ"מטבח של אלוהים".

בלעתי את הרוק ודחיתי את הפנטזיה על משתה יינות קיציים, מנות דגי ים משולבות פירות וירקות וקינוחים אגדיים. במקום זה קיבלתי הצצה נדיבה למטבח המהולל במסעדת בליסימו בפרדסיה. בליסימו היא מסעדה איטלקית כשרה, המכינה את הפסטות בעצמה, נותנת מקום של כבוד לדגים, ומבססת עצמה כנדבך תרבותי-קולינארי באזור.

ברכת היין
בבליסימו יש יין מצוין שמשחק תפקיד מפתח בארוחה. כל חודש מקודם יקב בוטיק אחר, ויין מהיצע היקב מוגש במחירים אטרקטיביים. בנוסף, נערכים ערבי טעימות של יין או בירה בפטיו הפרטי של המסעדה. ערבים אלו מועברים ע"י הייננים או בשלני הבירות המציגים, מלווים בארוחה איטית ונינוחה של שש מנות. השתתפות מצריכה הרשמה מוקדמת.



נפל בחלקנו המזל לטעום מיינותיו של יקב מוני מעמק שורק. היקב הוקם על ידי משפחת ערטול, המגדלת כרמי זיתים במשך דורות, ומשנות השמונים החלה להתמחות בגידול ענבים, בהתססתם וביישונם בחביות אלון בלב האדמה, במערה אפלה וקרירה. לגמנו יין לבן זני מענבי קולומבאר (19 ₪). הענב, שמשמש לרוב לאיזון טעמים בבלנדים, יוצר יין קליל אך מורכב, עם טעם מפתיע של גויאבה אדומה וצימוקים. כוס שניה, קרירה ומרעננת של יין חצי-יבש ופירותי מענבי גוורצטרמינר (19 ₪), התאפיינה בטעם וניחוחות של ורדי בר ופירות טרופיים.

>> להזמנת שולחן במסעדת בליסימו

ברור שדייג אוהב דגים
התפריט בבליסימו מגוון, כך שכל סועד ימצא את עצמו בקלות. מבין המנות הראשונות דגתי טונה אדומה צרובה (44 ₪), ואשתי הזמינה קנלוני ריקוטה וברוקולי (34 ₪). הטונה נעטפה בשכבה פריכה של פלפל שחור וזרעוני כוסברה גרוסים, נצרבה קלות והוגשה בפרוסות, כך שפנים הנתח, אדמוני ומפתה, קורץ לסועד. לצידה, סלט עלים בוויניגרט בלסמי מצומצם, מחית ארטישוק כבוש ופלח פמלה מקולף. המנה היפה והמושקעת קבלה ציון מעולה על יצירתיות וביצוע מוקפד. הקנלוני, גלילות בצק פסטה ביתית במלית גבינת ריקוטה, פרמזן וברוקולי שלוק, הוגשו ברוטב שמנת קליל ויין לבן, לאחר שעבר בטאבון האבן המלוהט להשלמת הבישול בהשחמה קלילה ממעל. בצק נפלא, מלית עשירה ושיזוף בריא יצרו שלמות.

מנה מנצחת
עוד בטרם בחרנו את המנה העיקרית, פסע לעבר שולחננו גדי, החולם והמקים של בליסימו. הייתה זו שעת ערב של אמצע שבוע, והמסעדה הייתה מלאה. בחיוך רחב עבר גדי משולחן לשולחן, וידא שכולם מרוצים, ענה לשאלות וייעץ לגבי מנות. לאחר שיחת חולין קצרה במהלכה למד את העדפותינו, והמליץ לנו על שתי מנות ל"מתקדמים" - ניוקי פרמז'ן (52 ₪) ופיצה ביאנקה טרטופו (55 ₪).



המנות הגיעו אל השולחן במהירות מפתיעה. ראשית, עטנו על הפיצה שהפיצה כמהין לכל עבר. על בצק דקיק פוזר דוק קרם מסקרפונה עשיר, מעליו גבינת פרמז'ן, פטרוזיליה ושלל פטריות. שמן כמהין וחלמון טרי השלימו את האקספוזיציה של הפיצה המיוחדת הזו. מצוינים היו גם הניוקי, שהוכנו מתפו"א ופרמז'ן, אווריריים ועשירים בטעם. צריבה קלה על פלנצ'ה העניקה להם מעטה פריך, שהשתלב נפלא עם רוטב שמנת של רבעי ארטישוק ובצלצלי שאלוט. הפיצה זכתה בכתר, בזכות הבצק המופלא, עושר המרכיבים וייחודם, והתמורה יוצאת הדופן למחיר.

מרגישים שביליסימו הוקמה מאהבה, בצורה מתוכננת היורדת לפרטים הקטנים. במקום מרכזי אך רוגע בלב המושבה פרדסיה, בעיצוב מוקפד ויוקרתי, סביב טאבון המהווה את ליבה הפועם ועם תפריט מושכל השואב את תבונתו מניסיון רב השנים של השף עוזי נג'אתי.

קינחנו בטירמיסו במתיקות איטלקית מרומזת, עשוי ממסקרפונה סמיכה וביסקוטים טבולים באספרסו (32 ₪) לצד אספרסו קצר ומרוכז מבית ג'וליאין מליס (8 ש"ח). נפרדו בידיעה שנשוב להיפגש בקרוב.

חשבון בבקשה:
2 כוסות יין - 38 ₪
טונה אדומה צרובה - 44 ₪
קנלוני ריקוטה וברוקולי - 34 ₪
ופיצה ביאנקה טרטופו - 55 ₪
ניוקי פרמז'ן - 52 ₪
טירמיסו – 32 ₪
אספרסו קצר – 8 ₪
סה"כ: 263 ₪

* כתבה פרסומית
 

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
אוכלים בג'פניקה בנמל
עסקיות שוות ב-206 דגים
נאו אפטר דארק
כשרוצים ערב אחר. שפילד
אוכלים במסעדת אפרטו בקיסריה
פו-מו ברמת החייל עושה את זה בגדול
נרגעים באיטלקית במסעדת קמפנלו
ארמיס: המנצחת של חוף אשדוד
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר