נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

אם מדברים על עסק קולינרי משפחתי משגשג, כנראה שמדברים על מסעדת פאשה. הסיפור התחיל לפני שנים רבות בירושלים הקדושה כאשר אסתר וניסים (פאשה) גזית ז"ל הקימו את מסעדת "דקל". העסק המשפחתי התרחב גם לעיר התוססת ביותר בישראל, וכך התחיל סיפורה של מסעדת פאשה המצליחה בתל אביב. התפריט מפתה ועשיר במאכלים ים תיכוניים אותנטיים, עם שמות שלא שמעתי מעולם (מזל שהמלצריות בקיאות בחומר).

תבואו רעבים
כבר בהצצה ראשונה בתפריט, עוד טרם הגעתנו למסעדה, ידענו שהפעם באמת לא יהיה קל לבחור בין שלל המנות המגוונות שהמסעדה מציעה. מזל שפרקטיות היא עוד אחד מהמאפיינים החיוביים של המסעדה, ובתוך רגעים ספורים המלצרים הגיעה עם הצעה מפתה – תפריט טאפאס זוגי!
התפריט הוא תפריט טעימות מורכב מראש ומוצע במחיר של 350 ₪ לזוג, וכולל מספר מנות ראשונות, עיקריות ושלושה קינוחים. בנוסף לכך, התפריט הזוגי כולל שתייה חריפה, קלה ומתוקה לשני הסועדים ברי המזל.

מה בתפריט?
למנות ראשונות זכינו במגוון סלטים אותנטיים ופיתות חמות מהטאבון, לחמא בעג'ון (המכונה גם "לחמג'ון) שהיה על השולחן למשך שניות ספורות בלבד, קובה חמוסטה במילוי בשר רך ומנחם, חציל בלאדי בטחינה אסלית ועלי גפן ממולאים באורז כמו שאפשר לטעום רק בטורקיה.

בתוספת למנות המוצעות בתפריט, היינו חייבים לטעום את הטטבילה - משמע, בשר טחון מתובל ומוקפץ עם בצל מתקתק שהיה תענוג לחיך ואת המנה האהובה עליי -  קציצות אורז ותרד במילוי בשר שפשוט משאירות טעם של עוד. וכמובן, שאי אפשר בלי סלט מרענן, אז לאוהבי הירק שבינינו וכדי להתרענן בין מנה למנה, אני ממליצה על סלט "פאשה", זהו סלט הבית שמשלב הרבה ירק וחמוציות. גם בריא וגם טעים.

אחרי חיסול המנות הראשונות ומנוחה של מספר דקות, הגיעו לשולחן המנות העיקריות. את הכבוד לטעימה הראשונה קיבל תבשיל הבשר והבמיה. תענוג ביתי וחם המוגש לצד אורז ואטריות רכות במיוחד ותפוחי אדמה ובטטה בנוסח איסטנבולי. אחריו הגיעה עוד מנה אותנטית שנקראת אורפה קבב – קציצות העשויות מבשר טלה, רך ועסיסי כאין כמותו. בנוסף להכל, ישנן שתי מנות של פרגיות; האחת היא סטייק פרגית מתובל בגריל, שעשוי במידה המושלמת, והשנייה היא סטייק פרגית מתקתק, ממולא באגוזי פיסטוק שמי וקשיו – מנה שלא הצלחתי לעמוד בפניה.
 

 

אם חשבתם שנשברנו, אז נפלה בידיכם טעות. את שלושת הקינוחים הנפלאים קיבלנו לשולחן לאחר כוס קפה שחור, טורקי וחזק שעזר לפנות עוד קצת מקום לבאים בתור. לצדו של הקפה הוגש בקבוק קטנטן של מי סודה מרעננים, ממש כמו באירופה, עוד אחד מהמאפיינים החיוביים של המסעדה.

אחרי אתנחתא קלה, לשולחן הוגשו, כמו ברוח סערה, שלושה קינוחים פופולאריים במיוחד: מנה יפהפייה של גלידת וניל עשירה ברוטב סילאן ועיטורי חלבה מענגים, מלבי רך ומתוק ברוטב פטל עם נגיעות קוקוס ומנה חמה מהטאבון של שערות קדאיף קראנצ'יות במילוי של מחית אגוזים מתוקה להפליא.

עוד הפעם, עוד הפעם
מזל שלא רצינו ללכת, כי גם לא היה קל לקום מהכיסא. פאשה מתחשבת ברצון לקוחותיה ומפנקת במגוון עשיר של מנות מענגות, מקוריות וכשרות. לשמחתנו, גלינו שהמסעדה עורכת מידי יום שישי מהשעה 8:00 בבוקר שוק אוכל מוכן במשקל, כדי שכולנו נוכל ליהנות מהמטעמים גם בבית.

פאשה, שממוקמת באזור התוסס של רחוב הארבעה בת"א, מלאה מבוקר ועד ערב ומצליחה לגעת בלבבותיהם של עובדי המקום שמגיעים מדי צהריים ועד תיירים המגיעים מרחוק. אותנטיות ונדיבות מלוות את הארוחה מהטעמים הנפלאים של האוכל ועד לאדיבות והמסירות של המלצריות שאוהבות את עבודתן. אין ספק שפאשה לוקחת את לקוחותיה לטיול מסביב לעולם הקולינריה של המזרח התיכון.

חשבון בבקשה:
ארוחת טעימות זוגית – 350 ₪
טטבילה – 28 ₪
קציצות אורז תרד ובשר – 28 ₪
סלט פאשה – 38 ₪
סיכום חשבון: 444 ₪

*כתבה פרסומית

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
ערב בלי נשכח במשייה
רג'ינה מעירה את מתחם התחנה
רג'ינה מעירה את מתחם התחנה
53 שנה של אוכל משובח: ארנולד
חדשה בפתח תקווה: 206 גריל בר
עדיין לא הייתם בפאסטל?
יש לי מקום בלב
ביקור בביסטרו מלון רוטשילד
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר