נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

את דימיטרי פגשתי לפני שנה בדיוק ולקח לנו משהו כמו עשרים שניות להבין שזוהי תחילתה של ידידות מופלאה. אני הייתי באמצע פריקת הארגזים כי בדיוק עברתי לגור בקיבוץ מנרה, ודימיטרי בדיוק היה באמצע בקבוק הבירה הרביעי שלו לאותו אחר צהריים. הרגשתי שאני חייב לצאת החוצה לשאוף אוויר, אז פתחתי בקבוק של בירה בזלת ויצאתי החוצה. בחצר פגשתי את דימיטרי, יונק את הבזלת שלו בשקיקה והחיבור היה מיידי. אתם מבינים, בתור חובב גדול של מבשלת הגולן, תמיד מרגש אותי לפגוש שתיינים כמוני, שמוכנים לשלם קצת יותר בשביל איכות. השקנו בקבוקים, אמרנו לחיים וישבנו שם בלי לדבר.

שנה בדיוק עברה מהיום הזה, ובמהלך השנה הזו דימיטרי ואני פיתחנו מנהג קבוע – כל יום שלישי בצהריים אנחנו יוצאים לחצר, פותחים בקבוק בזלת קר, יושבים, שותקים ושותים. לכבוד ציון יום השנה לידידות המופלאה שלי עם דימיטרי (איתו החלפתי עד היום אולי עשרים מילים לכל היותר), החלטתי להפתיע אותו ולקחת אותו למקום שבו הבירה המושלמת הזו מיוצרת, למבשלת הגולן בקצרין.

לא הופתעתי לגלות שדימיטרי לא ידע שהבירה מיוצרת כל כך קרוב לבית שלו, והופתעתי עוד פחות לגלות שדימיטרי סירב בנימוס כי בשנים האחרונות הוא לא עזב את הקיבוץ אפילו פעם אחת. למזלו של דימיטרי אני לא מסוג הבחורים שמוותרים בקלות, ואכן אחרי לא מעט זמן של הפצרות והבטחה אחת שאני אשלם על הארוחה, מצאנו את עצמנו במכונית המתפרקת שלי, בדרך לקצרין.

בירה באוויר, בבשר ובכוסות
חמש דקות אחרי שהתיישבנו בחלל העצום של הברוהאוס, כבר עיטרו את שולחננו ארבע כוסות של 200 מ"ל האחת, מלאות בכל טוב: פילזנר, חיטה, אייל ודאבל בוק. התענוג הזה עלה 48 ₪ והנעים את זמננו למשך חמש הדקות הבאות. כשרחלי, המלצרית הזריזה שלנו, חזרה אל השולחן כדי לשאול אם הגענו רעבים, אמרנו לה שאנחנו יותר בקטע של צמאים, אבל שתשלח לנו מה שהיא חושבת שיבוא טוב עם שני חצאים של בזלת פילזנר (30 ₪ האחד), ושלא תשכח לצרף לזה גם שני חצאים של בזלת פילזנר.

אני לא יודע איזה שד טזמני עובד במטבח העמוס של הברוהאוס, אבל חרף העובדה שהמקום שקק חיים והיה למעשה מלא מפה עד לשם, תוך משהו כמו עשר דקות זכינו לקבל צלחת אנטיפסטי (34 ₪) ושני פרייצלים, שבכל אחד מהם מצאנו רוטב ברביקיו, פרוסות הגונות של קורנדביף, חסה טרייה, טבעות עגבנייה ומלפפון חמוץ (44 ₪), ולזה אני קורא אושר.

דימיטרי אמר שכזה פרייצל הוא עוד לא זכה לטעום ובכך כמעט הכפיל את מספר המילים שאי פעם אמר לי. אני חיסלתי את דלעת הערמונים מצלחת האנטיפסטי, הוא התלבש על הגזרים המתקתקים חריפים במנה והשומר הצלוי היה בן לוויה יותר ממושלם לשני הצ'ייסרים של העראק בהם פונקנו על ידי ערן, מנהל המשמרת האחראי שדאג שלא נישאר צמאים.

ניחוחות השמרים, הבירה המתבשלת והמנות בתפריט, שכמעט כולן מבושלות בנוזל המתוק מתוק הזה, פתחו לנו את התיאבון והרחיבו לנו את האישונים, אז ברגע שחיסלנו את כל היופי של המנות הראשונות, הזמנו את רחלי לשולחננו עמוס המפיות וקיסמי השיניים והפצרנו בה שתמשיך לבחור עבורנו גם את המנות העיקריות, כי עד כה היא דייקה להפליא.

קוראת המחשבות מכה שנית
מה אומר ומה אגיד? אם הייתה לי מסעדה משלי, רחלי היא בדיוק הבחורה שהייתי רוצה שתמלצר את הלקוחות שלי. התוודעתי לנקניקיית בקר ונקניקיית טלה שנצלו אחר כבוד העל הגריל והוגשו על מצע של פירה קטיפתי וכרוב שבושל כמובן בבירה (66 ₪), ודימיטרי שתק את אחת השתיקות היפות ביותר שלו עת חיסל בשקיקה את קדרת המבשלת (78 ₪) - מנה עצומה של נתחי בקר מתפרקים למגע וירקות שורש שבושלו גם הם בבירה. כל הכבודה הזו נחה על מצע של אורז שתובל בפסטו והשמחה הייתה רבה.

קינוח ולישון
אין צורך לציין שגם את הקינוחים בחרה עבורנו רחלי, ושגם הפעם הצליחה לקלוע בול. דימיטרי ואני הצלחנו לחסל בשארית כוחותינו ארבע אצבעות שוקולד "רושה" משובחות (29 ₪) שהתפצחו עם כל ביס עד שלא נודעו כי באו אל קרבנו, ובנוסף העלמנו מעל פני הצלחת גם מוס פירות יער אדיר ממדים (30 ₪) שלולא התלוו אליו שני ספלוני אספרסו כפול (12 ₪ האחת), רוב הסיכויים שהיה מפיל אותנו לקרשים.

לפני שעזבנו את הברוהאוס לקחנו נשימה עמוקה, חטפנו מבט אחרון בנוף המרהיב שנשקף מהמרפסת החיצונית, נפרדנו מרחלי לשלום והבטחנו לחזור בקרוב. בדרך חזרה הביתה שאלתי את דימיטרי אם היה כל כך נורא לעזוב את הקיבוץ. הוא ענה לי שלברוהאוס אני יכול לקחת אותו כל יום לארוחת בוקר, צהריים וערב ונרדם. עכשיו אני יודע עוד פרט מידע על דימיטרי שלא באמת חשבתי שאיחשף אליו אי פעם: הוא נוחר בקטע אחר.

חשבון בבקשה
אנטיפסטי - 34 ₪
2 יח' פרייצל קורנדביף - 42 ₪
חווית הגולן (מנת טעימות בת 4 כוסות מבירות המבשלה בליווי כרוב כבוש, וזיתים) – 48 ₪
שני חצאים של בזלת פילזנר – 60 ₪
נקניקיות המבשלת - 66 ₪
קדרת המבשלת - 78 ₪
4 אצבעות "רושה" - 30 ₪
מוס פירות יער – 29 ₪
שני ספלוני אספרסו כפול – 24 ₪
סה"כ: 411 ₪

* כתבה פרסומית

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
דלידה בפלורנטין: טעמים, אווירה ו'מועבט'
הקובה של מומו
מסעדות מומלצות בעיר התחתית בחיפה
תבשילי הקדירה הכי טובים במסעדות בתל אביב
ארוחה במסעדת צ'יינה ביי
יאניביצ'י עושים קולינריה משובחת
מסעדות מומלצות בקיסריה
מסעדות מומלצות בפתח תקווה
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר