נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

ווסט סייד
במלון רויאל ביץ' החדש בתל אביב נפתחה ווסט סייד, מסעדה כשרה בראשות השף גיא מלכה ושף המלון אמיר כלפון (יערות הכרמל). קהל היעד הוא אנשים שכשרות חשובה להם אך לא מוכנים להתפשר, ואכן בביקור במקום נצפו אנשי עסקים מהארץ ומחו"ל וגם סתם סועדים ללא כיפה. התפריט מתבסס על חומרי גלם וטעמים מקומיים עם קריצה קטנה למזרח אסיה כגון קרפצ'יו בקר וארטישוק איטלקי (68 ₪) או דגים קטנים מהים ממול עם טחינה אל ארז, איולי אריסה, לימונים כבושים וקרם עגבניות שטח (72 ₪) בראשונות, וסלמון נורווגי מושחם בקרמל מירין עם ריזוטו פורצ'יני (105 ₪) ופילה דג ים בפלאנצ'ה עם חציל שרוף וירקות שוק (115 ₪) בעיקריות. המנות גדולות מספיק כדי לחלוק ולהתנסות במגוון טעמים וטכניקות, והשירות מקצועי לעילא. פוקאצ'ת הבית המוגשת בפתיחת הארוחה היא מהטובות שטעמנו לאחרונה, שחומה ופריכה היישר מטאבון אבנים לוהטות. עיצוב מאופק משלים את החוויה ומוכיח שגם מסעדה כשרה יכולה להיות טרנדית.
ווסט סייד
מלון רויאל ביץ' תל אביב, הירקון 19, תל אביב, 03-7405054
שעות פעילות: א'-ה', 19:00-23:00

לחדשות נובמבר מהצלחת
לחדשות אוקטובר מהצלחת

Restaurant 1910
במסגרת פסטיבל "טעם כנרת" המתקיים בימים אלה ממש (עד 7 בדצמבר) הושקה Restaurant 1910 של השף עודד שוורצברד-וינר. המסעדה נמצאת בדגניה א' ושמה מתייחס לשנת ייסוד הקיבוץ. מיקומה הפיזי הוא במבנה עתיק בחצר ראשונים, אתר משוחזר שכלל את חצר חקלאית היסטורית אשר בה הוקמו הרפת הקיבוצית הראשונה, מחסן התבואות-הגורן הראשון, ולול התרנגולות הראשון. ליבה של המסעדה הוא טאבון, שממנו יוצאים מאפים, פוקאצ'ות ופיצות עם בצק דק. הקו האיטלקי ממשיך לאורך כל התפריט: סינטה כבושה עם ארטישוק וצלפים (52 ₪), פיצה פרוג'ה (45 ₪) עם פרוסות סינטה ועוד. באגף העיקריות בולטת מנה מקומית, קדרת טלה (115 ₪) הכוללת צוואר טלה בבישול ארוך ותבלינים. המסעדה מיועדת בראש ובראשונה לספק אופציית בילוי לתושבי האזור, אך בזכות המיקום, האווירה והאוכל שווה להיכנס אם לא לארוחה מלאה לפחות לפיצה וכוס יין.
Restaurant 1910
חצר ראשונים, דגניה א', 04-6608565
שעות פעילות: א'- שבת' 18:30 עד אחרון הלקוחות

1910. צילום: רושן שלף

עשר
את נחי אלקין ממסעדת בטי ונחי מבשלים במושב רמות אין צורך להציג. השף שרבים עלו אליו לרגל העתיק את פעילותו לתל אביב למסעדה חדשה, בה חבר לשף שי יואלי (לשעבר מאנטה ריי) ולאייל דובינסקי, הבעלים של קפה באצ'י וברי היין ג'ונו ובל ואנטואן. מהחיבור נולדה עשר, שהתפריט שלה הוא קצת מכל דבר. יש בו קדרות וחלקי פנים שעליהם אחראי נחי, ומצד שני פירות ים וטעמים מזרח אסייתיים. לדוגמה: תבשיל זנב עגל על לחם (67 ₪), קלופס ושרימפס ברוטב סרטנים (53/90 ₪), פילה מוסר על סלט חם (88 ₪) ואוסובוקו כבש (90 ₪), המנה היקרה ביותר בתפריט. לפתיחה מוצעות מנות קטנות במחיר 19 ₪ כל אחת, ויש גם תפריט טעימות של עשר מנות למרכז השולחן במחיר 185 ₪. היין נוקט באותה שיטת תמחור הוגן שמאפשר לשתות יינות טובים בלי לקרוע את הכיס.
עשר
קרליבך 10, תל אביב, 03-5644015
שעות פעילות: ב'-שבת מ-12:00 עד לקוח אחרון, ראשון סגור

עשר. צילום: אנטולי מיכאלו

שואשוקא וגאולה
בכניסה לקריית מטלון שבפתח תקווה נפתחה לפני מספר חודשים שואשוקא וגאולה, מסעדה טריפוליטאית המסיימת בימים אלה הרצה. משפחת שואשי, הבעלים, הם טריפוליטאים גאים. על הסירים מנצחת האם גאולה ממוצא טריפוליטאי, ועוזר לה הבן אלי, שספג את סודות הבישול הטריפוליטאי הביתי עוד מילדות. שניהם מקפידים לשמר את שיטות הבישול המסורתיות ומגישים מנות נדיבות ואהובות: קוסקוס (18 ₪), מפרום (16 ₪), שקשוקה מרגז עם נקניקיות פיקנטיות שנטחנות ומיוצרות במקום (42 ₪) ותבשילי קדירה, "טבחות" בלשון המקום, מקטניות ובשר בבישול ארוך. המסעדה פועלת בשעות הצהריים בלבד, ובימי שישי מציעה אוכל מוכן לסוף השבוע (רצוי להזמין מראש). כשר למהדרין.
שואשוקא וגאולה
רחוב הסיבים 2 קריית מטלון, פתח תקווה, 052-8617613   
שעות פעילות: א'-ו', מ-11:00 עד שהסירים מתרוקנים.

שואשוקא וגאולה. צילום: יח

צילום התמונות בעמוד הבית ובראש העמוד: עודד מרום
 

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של שרון בן דוד

5 מסעדות בשר אחרות
מתחם שרונה
6 מסעדות חדשות בירושלים
הפתיחות - מסעדות חדשות בתל אביב
חמש מסעדות חדשות בתל אביב - יוני 2014
חמשת הלייט נייט המומלצים בתל אביב
 4 ביולי 2014 - לא על ההמבורגר לבדו
חדשות מרץ מהצלחת-תל אביב
ביסטרו 56: הנאה מאוכל, נוף קסום ואווירה קסומה
איפה אוכלים בחול המועד פסח 2024? מסעדות כשרות ומומלצות
מסעדת השף M37 - המסעדה שלא תרצו לפספס
פורטו – מטבח ים תיכוני: אווירה נעימה ואוכל משובח