נגישות
נגישות

לכבוד יום הטמפורה קבלו מתכון מעולה וכמה המלצות שוות במיוחד!

מחפשים נואשות בגוגל – "טמפורה מתכון"? נזרום אתכם. קבלו מתכון טמפורה מעולה אבל גם שש מסעדות אסייתיות מובילות שישמרו על המטבח שלכם נקי.

המלצות קולינריות מתכונים
אורלי בויום
תאריך פרסום: 05/01/2022, 12:43
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

טמפורה היא הציפוי האולטימטיבי המקנה פריכות ואוממי לאוכל והופך אותו ללא פחות ממושלם.

מסעדות אסייתיות חייבות להבין ולהתמקצע בטמפורה - מאכל יפני המבוסס על ציפוי ירקות, דגים, פירות ים ובשר בבלילה העשויה משילוב של קמח, מים קרים וטיגון עמוק בשמן כדי להעניק להם פריכות וטעם מושלם! לקראת יום הטמפורה הבינלאומי שמתקיים ב 7/1 רקחנו במיוחד עבורכם מתכון לטמפורה בלתי נשכחת והמלצות לשש מסעדות אסייתיות המגישות את מיטב מנות הטמפורה הקיימות כיום. טמפורה שתאתגר לכם את חוש הטעם, תקפיץ את האוממי שבבלוטות ותגרום לכם להתאהב בה בכל פעם מחדש, כי אין על טמפורה נכונה, מדויקת ופריכה. מנות ראשונות ועיקריות עם טמפורה, סושי, דגים, חזה עוף, אווז או רול משובח עם טמפורה – כי העיקר טמפורה מעולה וכמה שיותר ממנה.

מתכון טמפורה - אומנות הבלילה הנכונה

טמפורה ביתית אינה מסובכת לעשייה אבל מומלץ להיצמד להוראות כדי לקבל את הבלילה המדויקת ולייצר טמפורה מושלמת שתוכלו לטבול בה ירקות, עוף, סושי, תפוחי אדמה ועוד.

המצרכים:

  • כוס קמח תופח
  • ½ כוס קורנפלור
  • כפית אבקת סודה לשתייה
  • ביצה
  • כוס סודה
  • כפית מלח + פלפל

איך מכינים?

  • מערבבים את כל המצרכים בקערה אחת גדולה בעזרת מטרפה עד לקבל בלילה אחידה ונטולת גושים.
  • השרו את מה שטבלתם במקרר לזמן של כעשר דק׳
  • מחממים שמן, דואגים לשכבת שמן עמוק, רק כשהוא מספיק חם טובלים את מה שבחרתם בבלילת הטמפורה ומטגנים.
  • משוויצים בטמפורה הביתית שיצרתם ואוכלים את כל הטוב הזה

לאסטניסטים, חולי הניקיון וה"בלתי בשלנים" שבכם שמסרבים ללכלך את המטבח, השיש והידיים מומלץ פשוט לגשת לאחת מששת המסעדות האסייתיות המובילות ולטעום את אחת ממנות הטמפורה הכי טעימות שיש.

סוהו, שרימפס בטמפורה – סיפור אהבה

אחת המנות הקלסיות של טמפורה היא שרימפס בטמפורה, אולי אחד השילובים המתבקשים ביותר כמו בראד פיט ואנג׳לינה ג׳ולי. סוהו היא מסעדה המציגה תפריט עשיר ומגוון של מנות סושי, דגים, פירות ים, נודלס ובקיצור אוכל אסייתי משובח וטעים להפליא ובין היתר כמה מנות טמפורה מעולות. אחת המומלצות היא מנת שרימפס במעטפת של טמפורה קריספית בליווי רוטב סויה פיקנטי ושומשום (69 ש״ח), מנה עם טעם של עוד.

צילום: סוהו, ראשון לציוןצילום: סוהו, ראשון לציון

סוהו, ראשון לציון 053-6111168

טאיה – מנות ראשונות עם טמפורה שמקפיצה

טאיה היא מסעדה אסיאתית שמגישה את מיטב הטעמים האסיאתיים המקוריים מהמטבחים הסיני, יפני תאילנדי בשילוב עם טאץ׳ ישראלי. התפריט כולל סושי, מנות מוקפצות ומגוונות, דגים טריים ופירות ים וגם מנות ראשונות מיוחדות המחמיאות לטמפורה וטעימות להפליא המביאות לכם את המזרח הרחוק לחיך. אחת המנות המופלאות היא קלמרי קריספי, כשמה כן היא טבעות קלמרי מוקפצות בטמפורה עם רוטב צ׳ילי מתוק ואיולי ווסאבי (44 ש״ח). מנה ראשונה נוספת ומומלצת ברוח הטמפורה היא עוף בטמפורה -  קוביות עוף בטמפורה בליווי איולי טוגראשי וצ׳ילי מתוק (38 ש״ח).

מנות הטמפורה עשויות היטב, קרנצ׳יות וטעימות ומומלצות בחום.

צילום: טאיה, קדימה.צילום: טאיה, קדימה.

טאיה, קדימה 053-6130912

אסיה מוניקה – על נודלס וטמפורה

אסיה מוניקה מציגה את השילוב המנצח הזה שבין המטבח האסיאתי עם טעמי המזרח הרחוק עם החייך והקהל הישראלי ומגישה עשרות מנות נפלאות בטעמים של תאילנד, וייטנאם, יפן העשויות מחומרי גלם טריים ואיכותיים. בין המנות תמצאו את מנת הטמפורה המנצחת של קרעי אטריות אורז עם טופו פריך בטמפורה, ירקות ירוקים, טריאקי סאקה, שמן שומשום ונגיעות ג׳ינג׳ר (62 ש״ח), מנה נפלאה נוספת אך חריפה יותר על טהרת הטמפורה היא נודלס סלומון עם אטריות ביצים עם עוף/בקר, חצילים בטמפורה, פלפלים וצ׳ילי ברוטב סצ׳ואן (70 ש״ח). שתי המנות מושלמות, פריכות ומביאות לכם את המזרח הרחוק לצלחת.

צילום: אסיה מוניקה, הוד השרוןצילום: אסיה מוניקה, הוד השרון

אסיה מוניקה, הוד השרון 053-9444164

שיאן  - מעשה בטמפורה ומתיקות

שיאן היא מסעדה סינית המתמחה באוכל המבוסס על המטבח של צפון סין ומנות ממונגוליה, הונג קונג, תאילנד ויפן ותוכלו ליהנות ממגוון מנות כמו מרקים מיוחדים, נודלס, מנות בשר ודגים נפלאות, סושי ומנות בשר מגוונות. בין המנות העיקריות של שיאן תמצאו שלוש מנות טמפורה לא פחות ממושלמות, אוהבי הבשר יוכלו לבחור בין ׳חזה עוף בטמפורה׳ ברוטב לימון (73 ש״ח) ל׳פרגיות בטמפורה׳ עם אננס ודבש (81) אוהבי הדגים יוכלו לבחור את מנת דג בס המטוגן בטמפורה על שקדים עם רוטב צי׳לי מתקתק (95 ש״ח). לא משנה באיזו מנה תבחרו, הטמפורה עשויה כהלכה, היא הופכת את המנות לפריכות, מעניינות המתפצחות בפה וגורמות לכם להתאהב בטמפורה.

צילום: Shutterstock.צילום: Shutterstock.

שיאן, ירושלים 053-9428640

תאי צ׳ין – השילוב האולטימטיבי שבין רול לטמפורה

מדובר באחת מהמסעדות האסייתיות הוותיקות ביותר הפועלת בטבעון למעלה מ-20 שנה ורק משתבחת עם השנים. המסעדה מציאה מנות ווק אותנטיות, סושי איכותי, דגים טריים, שלל מוקפצים, אטריות העשויות בעבודות וכמובן גם מנות טמפורה שיגרמו לכם להתאהב בעולם הרולים.

׳ספרינג רול ויאטנמי׳ המגיע על בסיס דפי אורז במילוי חזה עוף/טופו בטמפורה עם נענע, צ'ילי, כוסברה ושום ומוגש ברוטב חריף תוצרת בית (34) – קראנצ׳י וטעים, ׳רול השף׳ – רול של חסה רומית במילוי דג דניס טרי הטמפורה, אטריות סובה, קמח מלא ובוטנים עם ג׳ינג׳ר, שמיר וכוסברה (34) רול נפלא וטעים. תוכלו גם לטעום את ׳אוסקה׳ הפריכה הבנויה מנתחי סלמון טרי, טונה טרייה עטופה באצת נורי בטמפורה עדינה ברוטב הדרים, טריאקי וואסבי.

צילום: תאי צ'ין, קריית טבעון.צילום: תאי צ'ין, קריית טבעון.

תאי צ'ין, קריית טבעון 053-9441329

טייגר לילי – כשהטמפורה מתאהבת באווז

המסעדה כבר הפכה לשם דבר בעולם האוכל התאילנדי ומגישה מנות מצוינות ואקזוטיות שיביאו לכם את תאילנד לחייך. מנות ראשונות ומנות ביניים של תבשילי דגים, בשר ופירות ים מוקפצים בווק וכמובן מאכלי טמפורה משובחים ופריכים שכדאי לאכול כדי להבין מה זה אומר להיות טמפורה טובה! אחת המומלצות במסעדה היא ׳פאד טוד קאתייאם׳ נתחי אווז בטמפורה המוקפצים ברוטב צדפות עם שאלוט, ברוקולי, בצל ירוק, שום קריספי וכוסברה (59 ש״ח) מנה מושלמת, משביעה שעושה כבוד לטמפורה.

צילום: Shutterstock.

טייגר לילי, רמת החייל תל אביב 053-8096525| טייגר לילי, מתחם שרונה, תל אביב, 053-9380556

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
סוהו בראשון לציון
053-6375870
טאיה בקדימה
053-6130912
אסיה מוניקה בהוד השרון
053-9444164
תאי צ'ין בקריית טבעון
053-9441329
טייגר לילי בתל אביב
הזמנת שולחן
053-9380556

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
אוכל מוכן לפסח 2024 – על האוכל הכי מומלץ בלי מאמץ
איפה אוכלים בחול המועד פסח 2024? מסעדות כשרות ומומלצות
פורים 2024 – מצעד משלוחי המנות הגדול
המסעדות המומלצות לחורף 2024: מלחמה ומנות מנחמות
וולנטיין דיי 2024 – מסעדות מומלצות לדייט ראשון
דרום אדום 2024 דווקא השנה – המסעדות המומלצות
מסעדות שחוזרות לשגרה בצל הלחימה
מסעדות חדשות שנפתחו בזמן המלחמה
ביסטרו 56: הנאה מאוכל, נוף קסום ואווירה קסומה
מסעדת השף M37 - המסעדה שלא תרצו לפספס
פורטו – מטבח ים תיכוני: אווירה נעימה ואוכל משובח
סוהו: אסיאתית אמיתית ראשון לציון