נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

בואו להכיר את הזוכים הגדולים בתחרות בסט אוף רסט!

אז, שומעים? אחרי שבועות של תחרות קשה ואכזרית בין מיטב מסעדות ארצנו, יש לנו תוצאות. אכן כן, יש מסעדות שקיבלו מכם דוז פואה, ויש כאלה שפחות, אבל עם ישראל התגייס בהמוניו, ואחרי עשרות אלפי הצבעות (שיחקתם אותה) יש לנו את התוצאות של הגראנד ג'ורי.

אז מה בעצם חיפשנו, ובעזרת מי? לכבוד יום העצמאות חיפשנו להבין מה מאחד בינינו (אוכל), ומה אנחנו אוהבים (אוכל). רצינו לזקק את תחושת הישראליות, והקולינריה הישראלית כפי שהיא משתקפת בעיניים שלנו, הלקוחות, אלה שבוחרים לחזור למסעדות אהובות, לנסות מסעדות חדשות ששמענו עליהן ביקורות טובות, ובאופן כללי לתרום להעלאת רמת המסעדנות המצוינת של מדינתנו הקטנה, אך עשירה בחומרי גלם מצוינים, שהותאמו ככל הניתן, לחיך הישראלי המפונק.

מבקר המסעדות ניב גלבוע עזר לנו לבחור 75 מסעדות – כ 75 שנות עצמאותינו, שאותן חילקנו ל15 קטגוריות.

אז מי ומה בתחרות? בכוונה בחרנו מסעדות מומלצות מחוץ לתל אביב (לתת קונטרה לדיעה הקדומה והשגויה מאוד, שרק במרכז יש אוכל טעים ומושקע), מסעדות שמתמחות בארוחת בוקר ישראלית שידועה כהכי טובה בכל העולם, אוכל אסיאתי (כי אנחנו אוהבים, וכי המסעדות האלו עשו דרך מפותלת מאד אל החיך הישראלי חובב הטעמים העזים וה... מתוקים), אוכל איטלקי כי בואו, פיצה זה הכי השכנים שלכם בדירה ממול וכל יומולדת אי פעם, בשרים, אוכל ביתי ואוכל כשר. אז מוכנים? קבלו את 15 הגדולות!

האסיאתית – נאם

למען האמת, אף אחד במערכת לא נפל מתדהמה כשנאם זכתה בתור האסיאתית הטובה. נאם מגישה בעקביות אוכל תאילנדי אמיתי טעים להפליא, מחומרי גלם שהשפים התאילנדים מגדלים לבד, כך שאתם מקבלים הכל סופר טרי, סופר טעים.

נאם דיזנגוף 275, תל אביב 053-9373384

 תמיד טובה. צילום: מסעדת נאם

 

הטובה בשרון – מריפוסה

קשה להישאר אדישים למסעדה האלגנטית והיפה הזו, שמוקמת באליטה הישראלית, הלא היא קיסריה, ומשקיפה על מגרשי הגולף בנינוחות השמורה לאנשים שהבינו את החיים, ושיש מספיק זמן פנוי כדי ליהנות ממשחק גולף מלכותי, ואחריו קוקטייל גרין ואלי ולידו קוביות טונה אדומה טרייה. בקיצור, החיים הטובים, ובמקרה של מריפוסה, גם הטעימים והיפים להפליא.

מריפוסה, קיסריה, 053-4276666

 החיים הטובים. צילום: מסעדת מריפוסה.

הטובה באילת – לה קוצ'ינה

עשרות אלפי ישראלים נוהרים למסעדה האיטלקית האילתית, שנשענת על יסודות המטבח הטוסקני, וגם נותנת תחושה איטלקית כייפית כזו, כאילו אתם יושבים במטבח של הסבתא האיטלקית שלכם, ומחכים שהיא תאכיל אותה במיטב המנות המסורתיות של הכפרים הקטנים, הירוקים והציוריים של איטליה. אם אתם באיטליה, סליחה באילת, אל תחשבו פעמיים – תיכנסו לאכול בלה קוצ'ינה, אבל אל תשכחו להזמין מקום מראש.

לה קוצי'נה. טיילת רויאל אילת, 053-9442736

 מטבח טוסקני אותנטי. צילום: מסעדת לה קוצי'נה.

הטובה בצפון – ביסטרו מיכאל

ככל הנראה מי שהצביע לביסטרו המופלא הזה היו בעיקר זוגות מאוהבים, שכן מדובר במסעדה אינטימית ויפהפייה, המגישה אוכל משגע וממוקמת באחד המקומות הכי יפים בארץ – מושב לימן בגליל המערבי. השף מיכאל גרטופסקי השכיל להעניק תחושת כישוף לביסטרו שלו, והמנות שלו מהלכות קסם על הסועדים, שרבים מהם בוחרים לחגוג שם את ימי הנישואים שלהם.

ביסטרו מיכאל. הגפן 43 מושב לימן, הגליל המערבי. 053-9443089

 רומנטית, יפה ומשובחת. צילום: ביסטרו מיכאל

 

הכשרה הטובה ביותר – המוציא

שף אבי לוי, שידע אי אלו סערות גדולות בחייו האישיים עד שהתגלה בתוכנית מאסטר שף (וגם ניצח בה), פתח את המוציא בשוק מחנה יהודה בירושלים, ומיד הפך לחביב הקהל, שמגיע לסעוד במסעדה ממקומות רבים בארץ. המסעדה, שמושפעת מהבישול הביתי של אמא של השף (שגם מבשלת שם, לצידו של אבי), ידועה במנות כמו מופלטה אנטריקוט, צלעות טלה עם קוסקוס ועוד.

המוציא. יפו 113 ירושלים.  053-7102678

 חביב הקהל, ובצדק. אבי לוי. צילום: עוז אוחיון

האוכל הביתי – עזורה

אוכל עירקי מתקדם, שמשלב בין הפשוט (והטעים להפליא, יש לציין), ובין מתכונים מסורתיים, בדיוק כמו שסבתא היתה מבשלת. האוכל בעזורה מתבשל בסירים ענקיים, כמו במשפחות ברוכות הילדים של פעם, עם ריחות שמחזירים כל אחד לילדות שלא היתה לו בשנות החמישים בעירק, במיוחד כי הוא נולד באייטיז ברמת אביב. המקום מפורסם במיוחד במנות קובה חמוסטה וסופריטו בקר, ואלה גם בין המנות הכי מבוקשות.

עזורה. מחנה יהודה ירושלים. 053-9438450

הטובה באשדוד – פסקדו

השף ערן ז'ינו מנהל באשדוד מסעדת דגים מצליחה, שמתבססת על הדגים הטריים המסופקים על ידי בני משפחתו, העוסקים בדגה שלושה דורות. פסקדו, שהמשמעות של השם היא "דגים" בספרדית, היא אחת ממסעדות הדגים הטובות והאהובות באשדוד.

פסקדו. מרטין בובר 1 אשדוד. 053-9381040

האיטלקית – אמורה מיו

Come stai? הישראלים אוהבים איטלקיות, וגם מסעדות איטלקיות (דמיינו תופים). וזה לא מפתיע בכלל, כל הבצקים המפנקים האלה, עם הרטבים העשירים השמנוניים, הבזיליקום, עשבי התיבול, העגבניות העשירות, הפסטות... אפילו הקפה טעים יותר. בעלי המסעדה שלומי וסוזאנה (האיטלקייה מבטן ומלידה) סלומון התמחו במשך שנים בבישול איטלקי באיטליה עצמה, ואז החליטו לפנק גם אותנו בפיצות הדקיקות והפריכות, הפסטות, הניוקי, הריזוטו, הרביולי וכל האוכל האיטלקי השמח, התוסס, ובעיקר טעים כל כך. אה, ועוד משהו. זו השנה השנייה ברציפות שאמורה מיו זוכה במקום הראשון. כנראה שהם יודעים שם משהו.

אמורה מיו. אבן גבירול 100 תל אביב. 053-9426944

 אוכל איטלקי שמח. צילום: מסעדת אמורה מיו

 

הטובה בירושלים – המעשנה של יואל

ל"ג בעומר אומנם מאחורינו, אבל הכמיהה של הישראלים לבשר מעושן על עץ איכותי כנראה לא הסתיימה, והאמת היא שמסעדת המעשנה של יואל היא תמיד רעיון טוב.

המסעדה עם הניחוחות הקאובויים הזו ממוקמת באופן הולם ביותר בלב מדבר יהודה, ומציעה בשרים מעושנים כמו למשל פלטת מעושנים שקיבלו את ריח עץ היין מחביות ביקב היקב, נקניקיות מעושנות ביתיות, סלטים טריים ועוד.

בשנה שעברה בתחרות, המעשנה של יואל קטפה את המקום הראשון והמפתיע בקטגוריה 'מסעדת הבשרים הטובה בישראל', מותירה מאחוריה מסעדות תל אביביות שמגיעים אליהן מכל הארץ. גם הפעם, היא ניצחה מסעדות ששמן הולך לפניהן עם קהל סועדים נאמן, שמוכן להישבע ששם, הכי טעים.

המעשנה של יואל. מדבר יהודה. 053-2437516

 בשרים מעושנים בניחוח של עץ מחבית היקב. צילום: המעשנה של יואל.

הבשרים הטובה ביותר – לימוזין

מסעדת לימוזין הממוקמת להפליא על הגבעות המוריקות של עמק יזרעאל, מציעה בשר בשיטת מהעדר לחדר:  הבעלים רמי גינת ואמיר טלמור הקימו חווה לגידול בקר, לאחר מכן הם הקימו אטליז ומאוחר יותר גם נפתחה מסעדת לימוזין, שנהנית מכך חומרי הגלם הטריים המשובחים, הבשר האיכותי, וכמובן הנוף המהמם של עמק יזרעאל.

לימוזין. חורש האלונים 1 רמת ישי. 053-9442366

ארוחת הבוקר – מאנטה ריי

מנטה ריי הוותיקה והאהובה היא אחת המסעדות שלפחות כותבת שורות אליה חוזרת אליה שוב ושוב, ותמיד מזמינה שולחן במרפסת, מול הים והשקיעה, על כוס בירה צוננת ומגוון סלטי הפתיחה שמגיעים על מגש גדול. ארוחות הבוקר של מנטה ריי מלכותיות במיוחד ומתאימות לאנשים שבאו לחגוג, ולא סתם עברו בדרך. שימו לב מה מקבלים במנטה ריי בארוחת בוקר: קוקטייל של בוקר (אבל עם אלכוהול של ערב) בשביל לפתוח את היום כמו שצריך, בייקון, אומלטים, מזטים, ציזיקי, דגים, ועוד ועוד. באים בשביל החוויה, נשארים בגלל הטעם, והולכים אחרי זה עוד צעד אחד קדימה ישר לתוך הים.

מנטה ריי, יחזקאל קויפמן 7 תל אביב. 053-4247717

מסעדת השף -  A

השף  הגאון יובל בן נריה מציג במסעדה היוקרתית שלו קונספט של מינימליזם, עיצוב שמתחבר לבראשית, לטבע. בהתאם, התפריט מחולק לפי קטגוריות של בישול: נא, צלייה על האש, טיגון, ובישול באמצעות ברזל.

כמובן שאנחנו מברכים את הגולשים שלנו, שאם בחרו בה כנראה  שהצליחו להשיג בה שולחן, הישג שבהחלט אפשר להכניס לקורות החיים תחת קטגוריות אמביציה, סבלנות וחתירה למטרה.

A דרך מנחם בגין 121, תל אביב 074-7588818

הטובה בב"ש – אווז הזהב

מסעדת אווז הזהב בבאר שבע מקבלת המון ביקורות מעולות, ולכן זה לא ממש מפתיע שהיא גם זכתה בתואר המסעדה הכי טובה בבאר שבע. המסעדה מציעה תפריט מגוון המתאים גם לצמחוניים, בשרים מעולים והמון סלטים נהדרים כמו כבד קצוץ, סלט אבוקדו ועוד. והכי כיף שכל הטוב הזה מגיע עם פיתות עיראקיות טריות, פריכות וחמות היישר מהטאבון.

אווז הזהב דרך אליהו נאוי 24, באר שבע 053-9443409

 הכי טובה בבאר שבע. צילום: מסעדת אווז הזהב

הטובה בחיפה – לוקס

מסעדת לוקס LUX היא מסעדה מהדור החדש, שמציעה אווירה שמחה וצעירה עם אוכל נפלא ומסעיר. לא מפתיע לגלות שהשף עלאא מוסא, משלב טכניקות בישול חדשניות עם מנות ערביות קלאסיות, כמו למשל סביצ'ה דג ים על לבנה שנקליש. האווירה תוססת, ממול נמל חיפה, וכל האיזור צעיר, שמח, מתאים מאוד לבילוי כייפי אחרי יום עבודה מתיש.

לוקס. הנמל 13 נמל חיפה 053-9381353

 שילוב מתוחכם של מטבחים. צילום: מסעדת לוקס

מסעדת השנה – בסטורי

אחת המסעדות הכי מיוחדות, ולא פלא שהן קיבלו את תואר מסעדת השנה של זאפ רסט. מדובר בבר שף ייחודי, עם פחות מ 30 מקומות ישיבה סביב המטבח הפתוח, שם רואים את השפים רוקחים את האוכל המיוחד. המקום פופולרי בזכות האווירה, האוכל המעולה, הצוות החם ואיך לא, הקוקטיילים המצוינים.

אז כן, מסעדה באר שבעית, קטפה את התואר הנחשק ביותר בתחרות. שאפו!

בסטורי. חיים יחיל 18, באר שבע 086908989

וכמה מילים על היועץ הקולינרי שלנו, שניצח על הכל מלמעלה כמו קוסם, או שמא עלינו לומר, כמו פיה שמפזרת את קסמי האבקה שלה והופכת הכל ורוד וקסום? אז זהו, שאת זה באמת לא נוכל להגיד על ניב גלבוע. מה שכן נגיד, זה שמדובר במבקר מסעדות ותיק, מקצועי, פופולרי וכריזמטי. קצת פרובוקטיבי לא נכחיש, קצת אוהב למשוך אש לא נהסס לומר, מעט מחבב את אווירת היאללה מלחמה יש להודות - בואו נגיד שיש כמה מסעדות שהוא לא יהיה מוזמן אליהן שנית -  אבל היי – זה כל הקטע שאנחנו מחפשים במבקר מסעדות, לא? שיגיד רק את האמת על האוכל, השירות והמסעדה, כדי שאנחנו נדע לאן באמת ללכת, ואיפה באמת האוכל הכי טעים. אז תודה ניב, על המחויבות שלך לעולם הזה.

 ניב גלבוע. צילום: יח"צ

בתיאבון

רוצים לדעת עוד על הזוכים הגדולים שלנו: היכנסו לעמוד הזוכים הגדולים בתחרות בסט אוף רסט!

צילום תמונת שער: שאטרסטוק

חלק מהמסעדות המופיעות בכתבה הינן לקוחות rest, אך נבחרו ללא שיקולים מסחריים

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
נאם בתל אביב
הזמנת שולחן
053-9373384
אמורה מיו בתל אביב
053-9426944
המעשנה של יואל בכפר אדומים
053-9414953
אווז הזהב, ביג בבאר שבע
053-9443409
לוקס בחיפה
053-9381353

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
קפה עוטף באהבה – הפרויקט למען מפוני העוטף
יום האישה עם כוכבת משחקי השף: "ידעתי שאצליח"
טעמים של ג'אז ואוכל משובח
מסעדת שף כשרה למהדרין? "פה כדי לעשות היסטוריה"
אדוני ירצה גם כרית? המסעדות שאהבנו בבתי מלון
סאנסט באשדוד: לאוהבי בשר והחיים הטובים
הירושלמית החדשה והמסקרנת מיט טיים - ביג טיים!
מסעדות כשרות בפריז לכבוד יום הבסטיליה
העונה ה-11 של מאסטר שף סוגרת נבחרת והבוחשת מלרלרת
ארוחת ליל סדר במסעדה 2024 – סעודות פסח הכי שוות!
אוכל מוכן לפסח 2024 – על האוכל הכי מומלץ בלי מאמץ
איפה אוכלים בחול המועד פסח 2024? מסעדות כשרות ומומלצות