נגישות
נגישות

מחפשות רעיונות ליום האישה 2023? קולינריה נשית!

יום האישה הגיע ואנחנו כבר מתרגשות! זו הזדמנות נפלאה לחגוג את היום הזה בארוחה שכולה בניחוח נשי. ליקטנו לכם מסעדות שוות של שפיות שהן השראה

חדשות האוכל חדשות מהצלחת
אורלי בויום
תאריך פרסום: 06/03/2023, 15:10
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

יום האישה הוא הזדמנות נהדרת לחגוג את הנשיות המתפרצת של כולנו. כי אחרי הכל, גם אתה גבר מסוקס שקורא את השורות האלה, כנראה שיש בך צד נשי - אז אין סיבה שתשב בבית ותבכה על כך שעוד לא המציאו את "יום הגבר". ובאשר לכן, הנשים - מגיע לכן לחגוג כל יום את היותכן נשים חכמות, מוצלחות, נהדרות, אמהות טובות ועוד שלל מעלות. אז אם ביום האישה בכל זאת בא לכן להתפנק, ולפרגן לנשים אחרות, צאו לפקוד מסעדות המתהדרות בקולינריה נשית, בהובלת השפיות המובילות של ארצנו.

בשנים האחרונות, אנחנו עדים לפריחה נשית של שפיות שיוצרות קולינריה מרעננת, מסקרנת ומגוונת, וגם סקסית ושובבה. בעבר, מציאות הקולינריה הנשית היתה שונה לגמרי. בסוף שנות ה- 90 הייתה שפית מרכזית אחת שסובבה אחריה תשומת לב ומבטים - מיקה שרון, שהגיעה היישר מניו יורק והקימה את 'מסעדת מיקה'. בתחילת המילניום היו מספר נשים שהצליחו לחדור ללב הקונצנזוס הקולינרי הישראלי כמו למשל: דיטה בורנשטיין שהתמחתה בבשר והקימה את 'דיטה', תמר בליי - שהקימה את ארקדיה המוצלחת ואת 'אורנה ואלה'  - אלה שיין ואורנה אגמון שהקימו מסעדה שהפכה לשם דבר כביסטרו מנצח בשינקין. מאז השפיות למדו 'לתת פייט' לקולינריה הגברית ושברו כל תקרת זכוכית אפשרית והפכו למובילות בתחום, תוך שהן מג'נגלות בין קריירה, אימהות, זוגיות וזמן איכות. לכבוד יום האישה, ליקטנו עבורכם את המסעדות שהכי שווה לבקר בהן ביום האישה - אותן הקימו נשים חזקות ומעוררות השראה.

מסעדות של נשים בישראל – שמחים שהגעתן ואיזה כיף שאתן כאן להישאר!

נור של בסמה - האישה והאגדה שהפכה שברון לב לקולינריה מנצחת

נור היא מסעדה דרוזית משובחת שהוקמה בכפר ג'וליס ע"י בסמה הנו על שם בנה נור.

מי את בסמה? בסמה היא דוגמה לאישה חזקה שנלחמה בכל תקרות הזכוכית כדי להתגבר על הכאב והשכול כדי לפתוח מסעדה שעושה שמח לסועדים ולבסמה עצמה. לפני שנים רבות, כשהייתה נערה בת – 20 נישאה בסמה לאהוב ליבה: במורסל חי'ר. שנה לאחר הנישואין, בזמן שהייתה בהריון מתקדם עם נור, הג'יפ של חי'ר עלה על מטען צד והוא נפצע קשה. לאחר 13 שנים ארוכות, בהן סעדה את בעלה, נפטר חיר ובסמה החליטה לשקם את חייה ולהגשים את ייעודה - בישול אוכל מדהים, מלא עומק, טעמים ורגש.

מה אוכלות? בבסמה הכי כיף לחלוק! ממליצה על ארוחת טעימות ממיטב תבשילי המטבח הדרוזי של בסמה; פלטת ממולאים מעורבת הכוללת: עלי גפן, מלפוף, קישוא, פטאייר גבינות וזעתר, מחמר עוף (קדירה לוהטת של פרגית מבושלת עם המון בצל קצוץ ופלפלים שנמסו בבישול הארוך) מנסף טלה מעולה וכמובן סלט טבולה טרי טרי, הפיתות והכנאפה שנאפות יגרמו לכם לבכות מרב אהבה ומתיקות.

צילום: נור

נור של בסמה. ג'וליס, 053-9425565

אוזריה - פריאל והמנות שיעיפו אותך

השפית אביבית פריאל, הקימה את אוזריה כמסעדת אוכל ים תיכוני עם נגיעות בלקניות שמגישה לכם את מיטב המנות באווירת טברנה - מוזיקה בווליום והמון ימאס באוויר.

פריאל חתומה על לא מעט מנות בלתי נשכחות: פסטה שחורה עם סרדינים, עלי גפן מושלמים וסופלאקי שמחזיר את החשק לחיות ועוד.

מי את פריאל? ילדת שנות ה- 90 שאת ילדותה בילתה בקריית מוצקין, עם אהבה ענקית לים - וכמובן את המראות, הניחוחות והטעמים שיוצאים ממנו. את אהבתה תרגמה ללימודי קונדיטוריה בתדמור וב- 2012 פתחה את 'אוזריה' יחד עם לימור אופיר לאמי. נגלה לכם שהיא מג'נגלת בין עבודתה כשפית מדהימה שיוצרת אוכל אגרסיבי ועמוס באמוציות, לאמא רכה ואוהבת.

מה אוכלות? עלי גפן ולחם עם מטבלים - פשוט חובה, דטיל קון בייקון וצ'יפס אנשובי קטנים ומטוגנים, אל תוותרו על הפסטה השחורה עם קונפי עגבניות שרי צהובות, סרדינים, ריקוטה ביתית ואריסה וקלמרי סגול. בגזרת הקינוחים ברולה שקדים וטארט שוקולד מושחת ומושלם.

אוזריה. מטלון 44, פלורנטין, תל אביב, 053-8094251

אואזיס – נווה מדבר נשי והסקסי

השפית המוכשרת של מסעדת אואזיס, רימה אוליברה, יוצרת תפריט דינמי, המשתנה לפי העונות ומצב הרוח של השפית והוא מאופיין במנות סקסיות ומיוחדות שתוכלו לאכול רק במסעדה שלה. התפריט אקלקטי עם מנות מכל העולם, עשירות ומגוונות שיטיסו אתכם ברחבי העולם, ללא צורך בכרטיס.

מי את רימה? רימה היא אישיות. אישה מיוחדת במינה. מיוחדת, נולדה להורים יהודים והיפים בארה"ב ולמטבח נכנסה רק כי אמא שלה הייתה בשלנית גרועה. המסעדה הראשונה בה עבדה נקראה 'בוז'ולה במנדוסינו' הממוקמת סמוך לסן פרנסיסקו.  

מה אוכלות? היופי באואזיס הוא שבכל פעם תקבלו תפריט שונה לגמרי למשל: ריזוטו עם גורגונזולה, אנדיב ודומדמניות, ניוקי עם קונפי מוסר ים, טרטר פילה בקר, טאקו דג פריך, קינוחים מעולים, וכוס יין איכותית ליד.

אואזיס. מונטפיורי 17, תל אביב, 03-620-6022

גוסטו האיטלקית הבלתי נשכחת עם מאהב איטלקי בלב ובצלחת

מאיה לביא, הביאה את איטליה לארץ ופתחה מסעדה בשם: גוסטו – טריות, עונתיות ופשוטות אשר מביאה ניחוחות איטלקים של פסטות עבודת יד ושפע של מאפים הנעשים בטאבון המקומי - כאלה שלא היו מביישים גם את החתיך האיטלקי ב'פיאצה ברבריני' ברומא.

מי את מאיה? מאיה התחילה את דרכה בעולם הקולינריה הישראלי, לאחר שירותה הצבאי כשעבדה במסעדות  המובילות טורקיז, 'כרמלה בנחלה', 'בריו דה קובה' ו'קיוטו', עד שלבסוף החליטה לעשות לביתה ופתחה את גוסטו. מאז ומעולם אהבה לבשל, ולכן נאבקה כדי להוכיח את עצמה ומקומה בעולם הבישול הגברי, בדרך התאהבה באוכל האיטלקי, ממנו היא שואבת השראה.

מה אוכלות? ארנצ'יני גבינות - כי זה קטן וחמוד, קנלוני במילוי ריקוטה ותרד אפוי ברוטב עגבניות, בזיליקום ופרמז'ן, אינבוֹלטיני - גלילי חצילים במילוי גבינת עיזים אפוי ברוטב, בפסטות לא לוותר על פפרדלה א-לה מטריציאנה – עגבניות פיקנטיות, בייקון צרוב, יין לבן וטורטליני דלעת ומסקרפונה בעבודת יד, בפיצות לכו על פיצת אווז בטטה - אווז מעושן, בטטה אפויה וארטישוק א-לה רומנה ואם עוד נשאר לכן מקום או שהחלטתן לאכול כאילו אין מחר קחו גם את 'ג'מבוֹן קוּוי' – פיצה עם שינקן, ארטישוק א-לה רומנה, זיתי קלמטה, חלמון ביצה ופרמזן.

צילום: גוסטו

גוסטו. פרישמן 90, תל אביב, 053-9367725

המטבח של רמה – שאוכל טוב נפגש עם נוף מרהיב

בדיון על קולינריה נשית אי אפשר שלא לספר גם על המטבח של רמה - עם מנות מעולות ומיוחדות, אשר מחברות אוכל, חקלאות ונוף. ב- 1994 הקימה השפית, רמה בן צבי, את המסעדה המיוחדת הזו - כמה שולחנות מוצלים ותקווה לעתיד וורוד. לאט לאט הפכה לאימפריה עם עומס סועדים בסופי שבוע עם תפריטים מגוונים ומפתיעים: תמצאו כאן אוכל טרי, עונתי המשתנה בהתאם לעונות, לנופים ולחשק של רמה.

מי את רמה? שרמה החליטה לפתוח מסעדה, לא היה לה ספק שהיא תעשה את זה במקום האהוב עליה ביותר בעולם – הרי ירושלים. המסעדה צברה תאוצה והפכה להצלחה גדולה בין היתר בגלל אישיותה של רמה והמנות המצוינות. ב-2016  הכה הגורל כששריפת יער ענקית כילתה את המסעדה ורמה ראתה את מפעל חייה עולה בלהבות.

מה אוכלות? אם הגעתן בערב אל תפסידו את תפריט הערב המושלם הכולל: לחם ומאפה יד המוגש עם מטבלים, רוסט כף בקר עם קרם פטרוזיליה, סלט חורף עם עלי גרגר, חרדל, מיונז ותפוז דם, פטריית יער צלויה עם קציפת בצל ויין לבן, פילה לוקוס ברוטב חמוסטה, תרד, שומר, צלע טלה עם אניולוטי של ארטישוק ירושלמי ולקינוח קחו את לילות בירייה – קצפת לאבנה, פיסטוקים, סירופ למון גראס וקונפיטורת הדרים – תודו לי על זה.

המטבח של רמה. נטף, 050-3700954

הבית של סלווה עם אוכל של בית שחוגג נשיות ועונג

מסעדה אותנטית מעולה המגישה את מיטב המאכלים של המטבח הערבי, בניצוחה של סלווה עוודאללה, אשר חיה ונושמת בישול מילדות. מעבר למיקום המושלם, תוכלו למצוא אוכל טעים במיוחד, שישאיר אתכם בדילמה לא פשוטה - מה אוכלים קודם, כי הכל פשוט כל כך טעים.

מי את סלווה? סלווה מבשלת מאז שהיא זוכרת את עצמה, כשאת הדחיפה הראשונה לפתוח מסעדה קיבלה דווקא דרך מועצת הנשים של עין נקוב. בכל מפגש היא הייתה מביאה סירים עמוסי מטעמים שגרמו לכולם להתגעגע למפגש הבא והן דחפו ודיברנו אותה לפתוח עסק ולהרוויח מכישרונה. סלווה חיברה את כל כישוריה הקולינריים וכל הניסיון שצברה במהלך חייה והקימה את המסעדה הזו שהפכה למקום אהוב ופופולרי בכל ימות השנה.

מה אוכלות? עשו לעצמכן טובה ואל תפספסו את המקלובה המהוללת – לא סתם היא מפורסמת, פלטת ממולאים מנצחת, מנסף, סינייה, סלט טבולה ופתוש, דקרה של אורז עם גרגרי חומוס, שום ומסנה בלדיה עם עוף / בשר טלה בבישול ארוך ואיטי באש גלויה בטאבון ולא לוותר על קינוח של כנאפה אישי מתקתק עם נגיעות מלוחות שעושות אותו אלוהי.

צילום: הבית של סלווה

הבית של סלווה. עין נקובא, 053-7103307

מסעדת "אמא" - המלכה האם של המאכלים המסורתיים

מסעדת אמא היא מוסד קולינרי ותיק ואהוב בירושלים אשר מאכיל כבר שנים ארוכות את תושבי ירושלים ותיירים משאר רחבי הארץ ומהעולם. המנצחת על כל הטוב הזה היא: מרים בנימין, שהקימה את המסעדה ב-1981 כדי להאכיל כמה שיותר אנשים באוכל ביתי, מנחם ומשובח.

מי את מרים? מרים למדה לבשל בביה"ס של החיים, גדלה על ברכי האוכל המזרחי הירושלמי, הפשוט והטעים - כזה שעושה טוב לנשמה וזו גם גדולתה של המסעדה. מרים מבשלת את האוכל במסעדה, בודקת, טועמת, מתבלת ומשפרת והכל כדי שתטעמו את מיטב התבשילים שיש במקום ותצאו שבעים ומרוצים. במשך השנים חברו למרים נשים מקומיות שעוזרות לה לבשל, החברותא שנוצרה במסעדה מייצרת אוכל אותנטי וטעים, שהפך למצרך נדיר בעולמנו.

מה אוכלות?  אין ספק שזה המקום לבוא רעבות ולא לדפוק חשבון לאיש. קחו את מבחר סלטי הבית הטריים והמגוונים, פלטת ממולאים בלתי נשכחת ובלתי נסלחת מרב שהם טעימים, קציצות בשר ברוטב עגבניות ומיקס גריל זוגי – כי חיים רק פעם אחת.

אמא. שמואל ברוך 55, ירושלים, 053-8096388

אופא – שיראל ברגר – מהגג לצלחת

יש לא מעט מסעדות שמציעות מנות טבעוניות וצמחוניות, אבל אין כמעט כאלה שמגדלות לעצמן את חומרי הגלם האיכותיים בלב תל אביב - אופא, של השפית שיראל ברגר, היא בדיוק כזו. המסעדה מציעה תפריט של 11 מנות, כשכוכב המנה הוא פרי או ירק. רק השנה זכתה המסעדה  בפרס נחשב בתחרות: "אחת שיש לשים לב אליה", בדירוג 50 המסעדות הטובות ביותר במזרח התיכון וצפון אפריקה. 

מי את שיראל ברגר? עוד כילדה התאהבה בבישול ונחשפה לסודותיו המרגשים של המטבח הצפון אפריקאי. בהמשך למדה במכון הקולינרי של אמריקה ועבדה כטבחית במסעדות המובילות בניו-יורק. כשחזרה לארץ החלה לעבוד עם פירות וירקות, הגילוי היה מרענן. זה מה שגרם לה בהמשך הדרך לרצות לפתוח מסעדה שגולת הכותרת שלה היא פירות וירקות.

מה אוכלות? התפריט מורכב מ – 11 מנות ומוגש כארוחת טעימות, כך שתטעמו מהכל. תוכלו למצוא מנות כמו: קולורבי – כמין, אלסר, חרדל, קולורבי שחור ועלי קולורבי או מנת תפוחי אדמה – קציצת תפוח אדמה, גבינה מתפוח אדמה שרוף ומחמצת תפוחי אדמה. אל תופתעו לגלות כשתגיעו לקינוחים שגם הם עשויים ירקות ופירות: גלידה וטופי מארטישוק ירושלמי עם טוויל.

אופא. החלוצים 8 פלורנטין תל אביב, 052-583-8245

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
נור מסעדה כשרה בג'וליס
053-9425565
אוזריה  בתל אביב
הזמנת שולחן
053-8094251
גוסטו  בתל אביב
053-9367725

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
אוכל מוכן לפסח 2024 – על האוכל הכי מומלץ בלי מאמץ
איפה אוכלים בחול המועד פסח 2024? מסעדות כשרות ומומלצות
פורים 2024 – מצעד משלוחי המנות הגדול
המסעדות המומלצות לחורף 2024: מלחמה ומנות מנחמות
וולנטיין דיי 2024 – מסעדות מומלצות לדייט ראשון
דרום אדום 2024 דווקא השנה – המסעדות המומלצות
מסעדות שחוזרות לשגרה בצל הלחימה
מסעדות חדשות שנפתחו בזמן המלחמה
קפה עוטף באהבה – הפרויקט למען מפוני העוטף
העונה ה-11 של מאסטר שף סוגרת נבחרת והבוחשת מלרלרת
ארוחת ליל סדר במסעדה 2024 – סעודות פסח הכי שוות!
חג ״לפני המצות״ שמח!