נגישות
נגישות

אירוויזיון נוסח איטליה: כל סודות המאכלים האיטלקיים

האירוויזיון שבאיטליה מעניק לנו סיבה לחגיגת פופ קולינרית. מאכלים איטלקיים נוכסו מזמן, אל התפריט הישראלי ומיכאל יעקבי, השף של 'סרפינה' המעולה הסכים לזרום אתנו

המלצות קולינריות חדשות מהצלחת
אורלי בויום
תאריך פרסום: 08/05/2022, 14:25
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

האירוויזיון כבר מזמן הפך לחלק ממדורת השבט הישראלי – והוא מכניס את כולנו לחגיגה אירופאית מלאה בפופ ושיק. התחרות תצא לדרך עם שני חלקים - חלקה הראשון יתקיים ביום שלישי הקרוב, ה-10 במאי, ואילו חלקה השני יתקיים ב-12 במאי. באירוויזיון יתחרו השנה 40 מדינות, ביניהן גם ישראל, שתיוצג השנה על ידי מיכאל בן-דוד ושירו " M.I". כולנו מחזיקים לך אצבעות, מיכאל! אז קצת לפני שהאירוויזיון נוחת בארץ המגף, הכנו לכם את המדריך המושלם לאוכל האיטלקי, שיסייע לכם להצטייד בארוחה האיטלקית המדויקת והטעימה ביותר עבור המאורע החגיגי. כי אין יותר כיף מלצפות באירוויזיון תוך זלילה של פסטה ופיצה.

'סרפינה', היא מותג בינלאומי שעשה עלייה לארץ. למעשה 'סרפינה' היא אחת מרשתות המזון המוערכות בעולם, והרוויחה מעמד נחשק ביותר בתחום האוכל האיטלקי. הסיפור שמאחוריה הוא לא פחות ממדהים. שני חברים, שבין חיים ומוות בסערה אליה נקלעו בלב ים, נדרו כי אם יצאו בשלום מהתסבוכת, יקימו מסעדה איטלקית. כמה שנים אחר כך, והחלום שלהם כבר עומד איתן עם עשרות סניפים בעולם וגם אצלנו בארץ. עכשיו, היא גם פתוחה לעסקיות צהריים. מיכאל יעקבי, השף של מסעדת הגורמה האיטלקית, סרפינה חולק אתנו סודות כמוסים מתוך המטבח האיטלקי.

צילום: סרפינה

סודות הארוחה האיטלקית המושלמת!

אז איך תבנו את הארוחה האיטלקית הכי שווה ונכונה ביום של אירוויזיון?

נפגשנו לשיחה עם מיכאל יעקבי, השף של מסעדת סרפינה המשובחת, שכבשה את העולם עם 33 סניפים ברחבי הגלובוס, כדי שייספר לנו על הארוחה האיטלקית המושלמת! יעקבי מבשל כבר מגיל 14, כאשר אוכל איטלקי הוא חלק מהחינוך הקולינרי שלו. "יש בי אהבה אדירה לפיצות ופסטות, וזה החיבור הטבעי שלי לאוכל הטעים הזה, פשוט וקליל". אומר יעקבי. "זה מה שרציתי להביא גם לסרפינה - אוכל איטלקי המותאם לקהל הישראלי, קליל, טעים יותר וים-תיכוני באופיו".

מהי הארוחה איטלקית מושלמת עבורך?

"ארוחה איטלקית מושלמת בסרפינה כוללת במנות הראשונות - מנה של בשרים קרים, דגים נאים או פירות ים קרים, כמו למשל: ברוסקטה קרודו טונה. בפסטות, כדאי לקחת את אחת ממנות הפסטה, כמו למשל: פסטת לינגוויני אולי-אוליו עם צנוברים, ארטישוק ופרמז'ן. בפיצות - מומלץ לקחת את פיצת ה- קמפו די פיורי – פיצה עם זיתים, עגבניות שרי, ארטישוק וגבינה מלוחה", מסביר יעקבי. "אני חייב לציין שהפסטות והפיצות באיטליה לא באות בתור מנה עיקרית, אלא כעוד מנה בארוחה, וזה מה שהייתי ממליץ גם לישראלים לנסות. בעיקריות- כדאי לבחור במנת בשר, סטייק, פלטת פירות ים או דגים שלמים, ולא לשכוח לקנח באחד מהקינוחים הנפלאים שלנו. לאורך הארוחה, רצוי לקחת יין טוב שילווה את הארוחה ויתאים למנות שהזמנתם, כמו למשל: יין לבן מקומי שירקוד עם האוכל ולא יאפיל עליו, וגם פוקאצ'ה טובה. כל איטלקי שמכבד עצמו - חייב פוקאצ'ה משובחת כחלק מהארוחה".

צילום: סרפינה

שורה תחתונה

על מנת שיהיו לכם מאכלים איטלקיים מנצחים, כאלה שהחברים שלכם יאהבו, ואת הבופה הכי שווה שיש לקראת שידורי האירוויזיון, חובה שיהיו לכם מנת פתיחה, מנות פיצה, מנות פסטה, מנה עיקרית וכמובן קינוח ויין טוב; זו הדרך הכי שווה ונכונה לצלוח וליהנות מערב אירוויזיון ארוך.

המתכון של שף מיכאל יעקבי לברוסקטה טרטר טונה ואיולי שום ואורוגולה

המצרכים:

טרטר טונה

100 גרם טונה בלו פין חתוכה לקוביות קטנות

50 גרם רוטב פפרונציני (מתכון מלא לרוטב בהמשך)

10 גרם בצלצלי שאלוט קצוצים

מיקס עשבי תיבול קצוצים דק (פטרוזיליה, עירית, בזיליקום טרגון)

מיץ מחצי לימון

30 מ"ל שמן זית

מלח ים אטלנטי

פלפל שחור גרוס טרי

רוטב איולי:

1 חלמון

כפית חרדל

שן שום כתוש

כפית חומץ

כפית יין אדום

חופן עלי אורוגולה

הוראות הכנה

  1. קולים את הלחם בתנור או על גריל עם שמן זית עד להשחמה עדינה. אפשר להשתמש גם בבגט או בכל לחם מחמצת טוב שיש. העיקר הוא שיהיה קלוי היטב עד לפריכות מקסימלית
  2. מערבבים את כל המרכיבים של הטרטר
  3. מערבבים את המרכיבים של האיולי בקערה ומזלפים תוך כדי ערבוב נמרץ במטריפה - שמן זית, עד לקבלת מרקם סמיך ועשיר
  4. מורחים את האיולי על הברוסקטה ומעליו מניחים את תערובת הטרטר
  5. אפשר להגיש עם ביצה רכה ושבבי בוטרגו

רעיונות לרטבים וקינוחים איטלקיים מושלמים!

הרטבים האיטלקיים שאתם הכי אוהבים

הרוטב הוא הבוס של המטבח האיטלקי, או אם תרצו, הסנדק שלו. הוא זה שמאחד את כל הצלחת בטעמו, מאגד את הפסטה ומחליט מה יהיה הטעם שלה. זו הסיבה שהופכת אותו לכל כך חשוב לאיטלקים ולנו. בלעדיו, תיוותר הפסטה חסרת אופי ומפוהקת. בגדול, ישנם מספר סוגי רטבים המתאימים לצבעי הדגל האיטלקי: רוטב עגבניות אדום, רוטב לבן העשוי מאלפרדו - שמנת או חמאה, וכן רוטב ירוק העשוי מפסטו ומתרד. מתוך עשרות סוגי הרטבים הקיימים, האהובים ביותר בארצנו הם:

פומודורו – רוטב העגבניות הקלאסי, שמלווה באורגנו ובתבלינים שונים מהמטבח האיטלקי. נפוליטנה – בן הדוד של הפומודורו, עשיר יותר ממנו וכולל גם ירקות שורש.

בולונז – רוטב עגבניות ובשר טחון האהוד במיוחד בישראל. לפעמים, כולל ירקות שורש נוספים.

אלפרדו – רוטב לבן על בסיס חמאה ושמנת, שהולך למשל, עם פסטה מסוג פטוצ'יני.

פסטו – אמנם פחות אהוד משאר הרטבים, אך עדיין תופס מקום נכבד ברשימה. מורכב מבזיליקום טרי, שום, צנוברים, שמן זית ועוד וריאנטים רבים ומשתנים.

צילום: סרפינה

קינוחים איטלקיים מושלמים שיגרמו לכם לשיר באירוויזיון

בנוסף לכל הפחמימות והקלוריות של הפסטות, הפיצות והרטבים, האיטלקים גם פינקו אותנו באלפי סוגים של קינוחים נהדרים ומופלאים, שמתאימים לכל רגע פנוי בראש ובבטן, כי הרי איך אפשר לסיים ארוחה איטלקית בלי קינוח שווה ומפנק?

גלידות, טארטים, פירות מבושלים, והעיקר, כמה שיותר משמין, טעים ומנחם! הקינוחים האיטלקיים האהובים במיוחד על ישראלים הם:

טירמיסו – משמעות השם טירמיסו היא: 'תרים אותי', וכשמה כן היא; עוגה שמרימה את מצב הרוח של כל מי שטועם אותה! מעין עוגת קרם מסקרפונה בטעם קפה איטלקי, רכה, אוורירית וטעימה עד השמיים ובחזרה. משולבים בה אצבעות בצק בשם 'בישקוטים', הטבולות בקפה אספרסו חזק ומסודרות בשכבות.

פנאקוטה – קינוח של קציפת ביצים עם סוכר וג'לטין ושמנת, עם נגיעות וניל. קינוח אוורירי ומתוק, שפשוט עושה חשק לחיות! ישראלים פשוט מעריצים אותו.

קנולי – מעין צינור קטן של בצק טעים, שבתוכו מילוי של גבינה מסוגים שונים, לרוב: ריקוטה או מסקרפונה ושבבי שוקולד. הוא קטיפתי, סקסי ומפנק.

מריטוצו – לחמניות מתוקות ממולאות בקרם וניל. רכות, אווריריות ובמילוי נדיב של וניל שהופך את העולם לוורוד יותר!

אפוגטו – קינוח המשלב בין קפה אספרסו לכדור של גלידת וניל איטלקית משובחת. הוא מתאים לקיץ הישראלי, בגלל שהוא "בוסט" אנרגיה המעורר אותנו לאחר ארוחה טובה.

אז אם אתם מחפשים ניחוח אירוויזיוני שיקי במיוחד, פשוט תגיעו. אחרי הכל, אין על הרומן שבין הישראלים לאוכל האיטלקי.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
אוכל מוכן לפסח 2024 – על האוכל הכי מומלץ בלי מאמץ
איפה אוכלים בחול המועד פסח 2024? מסעדות כשרות ומומלצות
פורים 2024 – מצעד משלוחי המנות הגדול
המסעדות המומלצות לחורף 2024: מלחמה ומנות מנחמות
וולנטיין דיי 2024 – מסעדות מומלצות לדייט ראשון
דרום אדום 2024 דווקא השנה – המסעדות המומלצות
מסעדות שחוזרות לשגרה בצל הלחימה
מסעדות חדשות שנפתחו בזמן המלחמה
ביסטרו 56: הנאה מאוכל, נוף קסום ואווירה קסומה
מסעדת השף M37 - המסעדה שלא תרצו לפספס
פורטו – מטבח ים תיכוני: אווירה נעימה ואוכל משובח
סוהו: אסיאתית אמיתית ראשון לציון