נגישות
נגישות

אוכל מהסרטים: 5 מנות שפרצו את מסכי הקולנוע

יום הקולנוע הבינלאומי גרם לנו לגעגוע לסצנות מהסרטים בהן הבטן החלה לקרקר. לכבוד החגיגה, מצאנו חמש מנות אייקוניות מהסרטים שמוגשות במסעדות ארצנו. תיהנו!

המלצות קולינריות חדשות מהצלחת
אורלי בויום
תאריך פרסום: 20/03/2022, 17:44
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

לקראת יום הקולנוע הבינלאומי שחל ב-27 במרץ, הכנו לכם חמש מנות על זמניות מתוך קלאסיקות קולנועיות, שתוכלו למצוא במסעדות ברחבי הארץ – החל מההמבורגר של טרנטינו, ועד הפסטה של היחפן. קולנוע אמנם נועד כדי לרגש, אך מי קבע שרגש בא לידי ביטוי רק בבכי, צחוק או פחד? אצלנו, כשהבטן משמיעה קולות של קרקור, סימן שהסצנה עבדה. למזלנו, הקולנוע הוא עולם עמוס בסצנות אוכל מפורסמות שזכורות לצופים מזה עשורים רבים, סצנות שליוו אותנו מימי הילדות ועד היום, סצנות אוכל שאף שינו והשפיעו על עולם הקולינריה שלנו – לפניכם מנות שחדרו את מסכי הקולנוע, והגיעו עד ארצנו הקטנטונת והחמימה.

כרמא, פסטה עם כדורי בשר של היפיפייה והיחפן

אחת הסצנות המוכרות ביותר בקולנוע שכבר הפכה לקלישאה מרב שהיא מושלמת היא סצנת הספגטי בסרט של וולט דיסני 'היפיפייה והיחפן'.  בסצנה רואים את ליידי כלבת קוקר ספיינל מדהימה שאוכלת פסטה לצידו של אהובה, כלב הרחוב טרמפ (יחפן) כשהדייט הראשון שלהם מתנהל על רקע מנה מגרה של ספגטי וכדורי בשר ומסתיים בספגטי ארוך ששניהם אוכלים יחדיו עד שהם כמעט מתנשקים, רומנטיקה במיטבה. כדי שתוכלו לשחזר את הסצנה עם בחירת ליבכם באניברסרי או ביומולדת. את המנה הזו בדיוק תוכלו למצוא במסעדת כרמא.

מה אוכלים? אסור לפספס את קדירת כדורי הבשר עם פסטה תוצרת בית ברוטב עגבניות לצד בקבוק יין טוב ולאכול יחד את אחת הפסטות עד לנשיקת חצות רומנטית במקביל לזוג המאוהב שבסרט המצויר שמולכם.

כרמא, עין כרם 74,ירושלים, 053-9439229

צילום: שאטרסטוק

איך לשחזר נכון את סצנת ההמבורגר מ'ספרות זולה' ? בלאק בר בורגר

מי לא מכיר את סצנת ההמבורגר המפורסמת מהסרט המופלא של קוונטין טרנטינו 'ספרות זולה', בה סמואל ג'קסון מתפייט על המבורגר עם ג'ון טרבולטה, אגב מי שלא מכיר אז שיכיר כי מדובר באחד הסרטים הכי טובים שנעשו אי פעם! בסצנה יש את אחד הדיאלוגים הכי מבריקים שהקולנוע ידע כשהם מנסים להבין איך לאכול המבורגר כשגו'לס (סמואל ג'קסון) אומר: "אם אתה אוהב המבורגרים אתה חייב לנסות מתישהו. אני, אני בדרך-כלל לא יכול לאכול אותם כי החברה שלי צמחונית. מה שפחות או יותר הופך אותי לצמחוני, אבל אני בהחלט אוהב את הטעם של המבורגר טוב". אז כדי שתרגישו המבורגר מושחת וטעים אתם ממש חייבים ללכת לבלאק בר בורגר עם המבורגרים מושחתים וטעימים ב- 12 טעמים שונים בניצוחו של השף צחי בוקששתר שהופך את ההבורגר לאייקוני כמעט כמו הסצנה של טרנטינו.

אז מה אוכלים? מומלץ לקחת את ה'בלאק ממבה' 220 גרם של המבורגר עם בצל מקורמל, פטריות שמפניון ושתי פרוסות חציל ברוטב ברביקיו עם בירה אהובה עליכם ולתרגל את דיאלוג ההמבורגר בין ביס לביס.

להזמנת מקום בסניפי בלאק חייגו 03-6990117

צילום: בלאק

גשם של פלאפל על סטייקים ונקניקיות - כי ככה זה בבית הפנקייק

סרט ילדים נוסף ומעורר תאבון והשראה קולינרית מושחתת הוא 'גשם של פלאפל' המספר על ילד בשם פלינט שהוא שילוב של מדען חנון ואקטיביסט שממציא מכונה התציל את הכלכלה המקומית ומורידה אוכל מהשמיים. פלינט עושה גשם של ג'אנק פוד כמו נקניקיות, פנקייקים, כדורי גלידה וסטייקים ובקיצור כל מה שעושה כייף לילדים והפרעות אכילה להורים. ואין מקום שמתאים יותר לתיאור של גשם האוכל הטעים הזה מאשר בית הפנקייק המקורי בנהריה שמציג תפריט עמוס בבשרים, המבורגרים וגלידות שנראות כאילו היוו השראה לאנימטור של הסרט.

אז מה אוכלים? מומלץ לקחת את מנת הצ'וריסו העסיסיות או את סטייק האנטרקוט לרעבים שבחבורה ולא לשכוח לקנח את הסרט עם אחד מקינוחי הגלידות שאף מופיעות בתמונות מפתות במיוחד – כמה שיותר טעמים, קצפת ותוספות ותורידו גשם של סיפוק ואושר.

צילום: בית הפנקייק המקורי

בית הפנקייק המקורי, שדרות הגעתון 43 נהריה, 053-7934437

אוכל, שתיה, גבר, אישה וקיטו קאטו

אוכל, שתיה, גבר, אישה בבימוי של הבמאי הטיוואני אנג לי מביא את סיפורו של מאסטר שף זקן שיצא לגמלאות הגר בבית גדול ביחד עם שלושת בנותיו הרווקות, כשהבת הקטנה ביותר עובדת במסעדת מזון מהיר יפנית והחיים בבית מתנהלים סביב הארוחות המפוארות שהיא מכינה. הסרט מייצר סצנות תקריב מעוררות תאבון המתמקדות בידי השף ומתארות את כל הליך הכנת האוכל שכמעט גורמים לצופה להיכנס לתך המסך ולחפש נודלס. קיטו קאטו כאילו נולדה כדי לשחזר את מנות הסרט ומי יודע אולי אנג לי אכל שם אי פעם ולו רק לשם ההשראה. מדובר במסעדה אסייתית נפלאה עם כל המנות שרק חלמתם למצוא כמו למשל: מנות סושי, מרקים, גיוזות, מנות מוקפצים עוד כל טוב של המטבח האסייתי.

אז מה אוכלים?  מומלץ במיוחד לקחת את מנת ה- לברק סקאמושי של פילה דג לברק מאודה, קומבו, ג'ינג'ר, פטריות שימג'י, פטריות נמקו בתיבול של רוטב שעועית שחורה וצ'ילי או את מרק הראמן שיגרום לכם להרגיש ברי מזל שאתם צופים במנות מפתות עם מנות מופלאות לצדכם.

צילום: קיטו וקאטו

קיטו וקאטו, דיזנגוף 64, 053-9345879

לאכול, להתפלל, לאהוב ולעוף על הפיצה של סיציליאנו

בסרט לאכול, להתפלל, לאהוב של הבמאי רייאן מרפי מביא את סיפורה של ג'וליה רוברטס שיוצאת במסע סביב העולם כדי לנסות ולהגשים עצמה ועל הדרך היא אוכלת משולש פיצה בלתי נשכח בפיצרייה שנחשבה אז לטובה בעולם 'דה מיקלה' שגם היום לבטח תכבוש את המסך ותשלח אתכם לפיצרייה הקרובה. כמה אנשים ריירו בקולנוע בעת הקרנת סצנת הפיצה ותוכלו להגשים אותה עם הפיצות הדקות והמופלאות של סיציליאנו שמזכירות בטעמן ובמראה שלהן את הסלייס שרוברטס אוכלת בשקיקה.

אז מה אוכלים? את פיצת 4 הגבינות הכוללת: מוצרלה, בולגרית, גבינת עזים,  ופרמז'ן שדומה בול לביס של רוברטס וטעימה בטירוף !

צילום: שאטרסטוק

פיצה פסטה פיצרייה, מצדה 9 בני ברק, 053-9349448

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
כרמא בירושלים
הזמנת שולחן
053-9439229
בלאק בתל אביב
053-9442859
קיטו קאטו בתל אביב
053-9345879

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
הבראנצ'ים שלא תרצו לפספס: כל ארוחות הבראנץ' השוות
אוכל מוכן לפסח 2024 – על האוכל הכי מומלץ בלי מאמץ
איפה אוכלים בחול המועד פסח 2024? מסעדות כשרות ומומלצות
פורים 2024 – מצעד משלוחי המנות הגדול
המסעדות המומלצות לחורף 2024: מלחמה ומנות מנחמות
וולנטיין דיי 2024 – מסעדות מומלצות לדייט ראשון
דרום אדום 2024 דווקא השנה – המסעדות המומלצות
מסעדות שחוזרות לשגרה בצל הלחימה
ביסטרו 56: הנאה מאוכל, נוף קסום ואווירה קסומה
מסעדת השף M37 - המסעדה שלא תרצו לפספס
פורטו – מטבח ים תיכוני: אווירה נעימה ואוכל משובח
סוהו: אסיאתית אמיתית ראשון לציון