נגישות
נגישות

השף ארז קומרובסקי: לא הייתי בוחר בדובונים וטעמי

השף ארז קומרובסקי הוא לגמרי אחד מאבות המזון הישראלים והוא נעתר לבקשתנו לבחור 75 מאכלים ישראליים, מתוכם יצביעו הגולשים ויבחרו 10 כדי שירכיב מתכון יצירתי. הוא לא ציפה לבחירות שלכם...

חדשות האוכל חדשות מהצלחת
סתיו קורן
תאריך פרסום: 16/05/2023, 11:51
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

במסגרת חגיגות יום העצמאות ב zap rest, הרכבנו יחד עם השף הוירטואוז - ארז קומרובסקי, רשימה של 75 מאכלים הכי ישראלים שיש. אתם, הגולשים, התבקשתם לבחור מתוכם 10 מאכלים ולאתגר את השף בבניית מנה. האפשרויות היו מרובות - מורניקעס, דרך שווארמה, קבב וקוסקוס, גפילטע פיש, יין תירוש, פטל (גם פטל אננס וענבים) ועד סופגניות ומצות מטוגנות. אבל מה אתם בחרתם?! 

אלו עשרת המאכלים הכי ישראלים בעיניכם - ועם זה, שף קומרובסקי היה צריך להתמודד: במבה, ביסלי, שקדי מרק, שוקולד השחר, טעמי, דובונים, בייגלה, חומוס, פתי בר ו... פיצוחים. 

כמו שכבר הבנתם, לא פשוט להרכיב מנה מהמאכלים הללו שהם יותר נשנושים מאשר אוכל אמיתי, אך השף ארז קומרובסקי הפתיע עם מתכון לחלת שקדי מרק ופיצוחים מגרה במיוחד. אז מה השף קומרובסקי, שהיה בטוח שראה כבר הכל חשב על הבחירות של גולשי זאפ רסט? ומה ההגדרה שלו למטבח ישראלי?

צילום:YesChef

שלחנו לך רשימה של עשרת המאכלים הכי ישראלים שבחרו הגולשים, מה דעתך עליהם? 

"אני בחיים לא הייתי בוחר בדובונים וטעמי, זה נראה לי מוזר... גם הבחירה בפתי בר נראית לי מאוד משונה", אומר קומרובסקי בתמיהה. "אני הייתי מחליף את הבחירות האלו בעוגת גבינה וקרמבו. כשהייתי ילד לא אכלתי דובונים, אז זה כנראה עניין דורי. מה שהיה ישראלי בדור שלי לחלוטין יצא מהאופנה אצל דור ה-Z או ה-Y… וזה מה שמדהים בתרבות האוכל, היא משתנה. היא לא סטטית - כל הזמן נכנסים דברים חדשים ויוצאים אחרים. זה בדיוק כמו שאנחנו כבני נוער ראינו את ההורים שלנו כמיושנים והילדים שלנו רואים אותנו ככאלה. אז המאכלים שנבחרו הם דוגמא נהדרת לשינוי הזה, אני בהחלט יכול לראות את האחיין שלי מנגב חומוס עם במבה".

איזו ארוחה אפשר ליצור מהמרכיבים הללו?

"הייתי מתחיל את הארוחה עם הדברים המלוחים, כלומר הפיצוחים החומוס, הבייגלה הביסלי והבמבה ואולי גם שקדי המרק, ובהחלט הייתי יכול לראות חומוס עם ביסלי עליו, או לנגב את החומוס עם במבה ולשים מעליו שקדי מרק, זה נשמע מוזר אבל זו ארוחת ילדים חביבה. במילא המאכלים הללו הם בחירות של ילדים כפי שזה נראה. בסוף הארוחה הייתי עובר למתוקים - טעמי, שוקולד השחר ודובונים... למרות שגם חומוס עם פיצוחים ובייגלה זה נהדר... כל זה עם בירה שחורה יכול ליצור אחלה ארוחה".

חומוס הוא היוצא מן הכלל ברשימה הזו, כי הוא נחשב לסופר פוד לעומת כל המאכלים שנבחרו שרובם ג'אנק פוד.

"נכון, אבל אפשר לומר שהוא גם הפך לסוג של נשנוש שאוכלים מול הטלוויזיה. כולנו אוהבים לאכול חומוס עם איזה בייגלה ירושלמי טוב, על זה למרוח שמן זית ולקנח בגרעפס ופיצוחים".

מהם המאכלים הכי ישראלים בעיניך?

"בשבילי אוכל ישראלי הוא סלט ישראלי קצוץ, סנדוויץ חלה עם ומטבוחה וכמובן שניצל ופלאפל. כאמור, אני חושב הבחירה היא עניין של גילאים - אני לא אוכל במבה וביסלי אבל אכלתי אותם  כשהייתי ילד".

המטבח הישראלי מורכב ממספר מטבחים, אז האם יש כזה דבר בכלל 'מטבח ישראלי'?

"כן בטח שיש, המטבח הישראלי הוא שילוב חד פעמי של מטבחי מהגרים, זה מטבח לוקאלי... הוא משקף את החוצפה שלנו לקחת חציל ולשים אותו ליד עמבה, סחוג ואריסה – שלושתם באים מתרבויות אחרות לגמרי - עמבה מהמטבח העירקי סחוג מהמטבח התימני ואריסה מהמטבח המרוקאי. המטבח החד פעמי הזה משקף זהויות קולינריות שונות כל-כך שחיות ביחד… הייתי מגדיר אותו כמטבח של זכרונות קולינריים. המטבח הישראלי מאוד חם עכשיו בכל העולם ויותר ויותר מסעדות ישראליות נפתחות והן לא כוללות בתפריט שוקולד השחר, טעמי ודובנים או פתי בר, אבל הן כן מגישות שניצל ופלאפל, סלט ישראלי קצוץ ועוד מטעמים אמיתיים מהמטבח הישראלי".

מה לגבי אירוח ישראלי, האם יש תרבות אירוח בישראל?

"כן. האירוח שלנו מאוד חם, אנחנו מארחים בשפע עם המון מאוד מאכלים. אנחנו לא מאחרים כמו בשוודיה - מנה ראשונה מנה עיקרית ומנה אחרונה, אלא אנחנו פותחים שולחן ושמים עליו המון דברים - הרבה סלטים, אנחנו אוכלים הרבה מאוד ירקות טריים שזה חשוב מאוד".

שף קומרובסקי גם הצליח להכין מתכון עבורכם מהמרכיבים שבחרתם. קבלו את החלה הישראלית של ארז קומרובסקי. 

אכיל זה לא, אבל ישראלי זה לגמרי כן - מתכון בכתב ידו של קומרובסקי. באדיבות השף

מתכון לחלת שקדי מרק ופיצוחים של השף ארז קומרובסקי

1 ק"ג קמח חלה

500 גר' מים קרירים

30 גר' שמרים טריים או כף יבשים

1 ביצה + 1 חלבון

3/4 שמן חמניות/תירס

25 גרם מלח

אופן הכנה

לשים את כל החומרים חוץ ממלח עד לקבלת בצק חלק מספר דקות. מוסיפים את המלח וממשיכים בלישה עוד כמה דקות על מהירות בינונית. מעבירים לקערה משומנת ואז מכסים בניילון לא נצמד. מתפיחים שעה ומקפלים את הבצק. מחכים עוד שעה ואז מחלקים את הבצק ל – 6 כדורים. מניחים כ – 20 דקות על משטח העבודה מכוסה בניילון. 

לאחר מכן מאריכים כל כדור לנקניק ארוך. קולעים כל 3 נקניקים לחלה. מתפיחים על נייר אפייה מכוסה בניילון כ – 3/4 שעה. מורחים בביצה עם קורט מלח גס ובוזקים מלמעלה על אחת החלות מלא שקדי מרק ועל השנייה מלא פיצוחים בלי הקליפות. אופים בתנור שחומם מראש ל 180 מעלות עם אדים כ 25 – 27 דקות. 

את החלה תאכלו עם שוקולד השחר או עם חומוס… בתאבון!

ליצירת קשר עם סתיו קורן

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
ניב גלבוע: "הביקורות הרעות שלי הן גם הכי אהובות"
החופש לאכול - "מעכשיו גם הסוכרתיים ייהנו במסעדות"
בוקר בקפה גרג (צילום: באדיבות המקום)
יום האהבה הוא מעט מלאכותי. אני מטפח את שלי כל יום
מתכונים לארוחת הצום: מה אוכלים לפני תשעה באב?
"אני הולך – המסעדה שלכם" - חיים כהן בראיון מיוחד
לילה לבן תל אביב 2022- האירוע שאסור לכם לפספס
מתכון מסורתי לשבועות - הורניקי של "באבא יאגה"
קפה עוטף באהבה – הפרויקט למען מפוני העוטף
העונה ה-11 של מאסטר שף סוגרת נבחרת והבוחשת מלרלרת
ארוחת ליל סדר במסעדה 2024 – סעודות פסח הכי שוות!
אוכל מוכן לפסח 2024 – על האוכל הכי מומלץ בלי מאמץ