נגישות
נגישות

מושו: בית המרקחת הכי טעים בתל אביב

שף, רוקח ומיקסולוג נכנסו לבר. לא, זאת לא בדיחה, זהו סיפורו של בר אנדרגראונד במרתף במרכז תל אביב שמחבר בין המופלא למוזר ומייצר קוקטיילים אלגנטיים עם צנצנות של צמחי מרפא ו-פסלי תרנגולים. הכי מושו שיש

חדשות האוכל חדשות מהצלחת
יעקב גולדברג
תאריך פרסום: 08/12/2019, 0:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

תפריט חדש במושו (צילום: יהונתן בן חיים) תפריט חדש במושו (צילום: יהונתן בן חיים)

מחפשים תמיד בתפריט אחרי הקוקטייל שעוד לא שתיתם? לא מסתפקים במשקה סולידי אחד לארוחה, ובכלל אוהבים פשוט את החיים הטובים? אתם במקום הנכון. צחצחו את הגרון היבש להפתעות חדשות וחמצמצות כי זה הזמן להכיר את הבר-מסעדה החדש והסודי – מושו, ממש כאן בהיכל פלאות חבוי מן העין במרכז תל אביב.

במרתף ששימש פעם כספת של בנק, מתחת לקפה האנוי, פועל מזה כמה חודשים מושו, ומספק חווית בילוי בלתי נשכחת. אם זכיתם לקבל את קוד הכניסה הרווחתם. לא הצלחתם? חכו שתוזמנו. היוצר המקורי היא חברת DNA Food Concept שאחראית בין היתר לפיתוח מקומות נודעים כמו Paradis du Fruit קפה האנוי, מיס קו ועוד. הקונספט כאן לא מצטמצם לז'אנר אחד ומייצר חיבורים מיוחדים של מומחים בתחומם של אדריכלים, מעצבי פנים, אמנים, מעצבים גרפיים, שפים ומיקסולוגים ליצירה אחת מתוחכמת – מושו.

מושו, תל אביב (צילום: יהונתן בן חיים) מושו, תל אביב (צילום: יהונתן בן חיים)

דרקונים ותרנגולים
מי אתה מושו? לטובת אלו שלא מכירים את הז'אנר - מושו הוא דרקון מזל מתוחכם מהמיתולוגיה הסינית שהופיע בסרט האנימציה מולאן של דיסני, ורוחו המפתיעה מרחפת במקום בכל אספקט אפשרי החל בקוקטיילים שנראים פשוטים לכאורה אך למעשה אוצרים בחובם סגולות מרפאות, והעיצוב הססגוני שמשלב מעבדה של פרופסור מטורף  עם טפטים וטקסטילים מעוטרים בדרקונים אסיאתיים, פסלי תרנגולים ושילובי דוגמאות והדפסים מרהיבים. מעברו האחד של המקום עומד בר ארוך עמוס משקאות, מעוטר באותיות מן המזרח. מצדו האחר, ספות וכורסאות מרופדות בקטיפה יוקרתית. למושו עיצוב סאונד ייחודי - די.ג׳יי ינגן סט ייחודי שישתנה בהתאם לשעות היום ולימות השבוע. כמה מטורף שזה נשמע – באמתי זה עוד הרבה יותר.

Food and drink
אחרי שצלחנו את המדרגות החשוכות, הכניסה המסורגת והתרגלנו לאווירה המרתפית מהר מאוד נכנסנו לעניינים. התפריט כאן משלב את ה-food יחד עם ה-drink  ככה שהכול הולך כאן בצמדים. צמדים שעוד יתבררו לנו כלוהטים ומשלימים. ממש סיפורי אהבה אחד אחד.

עידן פרץ השף של ק-פה האנוי, בשיתוף בעלי הג'ספר ג'ונס, מברי הקוקטיילים המובילים בתל אביב, שילבו ידיים לתפריט החדש, כשהתוצאה היא תפריט אסייאתי הכולל מנות מיוחדות שמשודכות באלגנטיות למשקאות וששם את האלכוהול במרכז - בכל מנה מככב סוג אלכוהול ייחודי או מלווה אותה, תוך יצירת סינרגיה מעניינת בין הרכיבים. במהלך הרכבת התפריט נעשה שימוש בידענות של הרוקח דניאל אלבז, שמתמחה בעשבי מרפא וצמחים בפיתוח הקונספט של הקוקטיילים השונים.

תפריט חדש במושו (צילום: יהונתן בן חיים) תפריט חדש במושו (צילום: יהונתן בן חיים)

מושו לכל החושים
פתחנו עם  Sheng Jian Bao - לחמניה סינית ממולאת בדוקסל פטריות ג’ינג’ר וברנדי (44 שקלים) שהולכת נפלא עם קוקטייל Let's Get Phe Jack – ג'ק דניאלס כמובן, ג'ינגר, מייפל ומיץ לימון. הסיפור פה הוא לגמרי השילוב שמייצר שלם שגדול מסך חלקיו - חגיגת מתוק חריף מעודנת וויז'ואלית. עוד שילוב מנצח היה הבאו טאטאקי טונה - טאטאקי טונה אדומה, מלפפון, וואסבי, כמהין וטוביקו שחור (54 שקלים) שטעמיו הולכים נפלא עם קוקטייל The Kenko – ג'ין בומביי איסט, מרטיני ביאנקו, כורכום וקינמון. במילה אחת – סינסתזיה. בכמה מילים – חוויה רב-חושית של טעמים, צלילים ו-ארט של חכם יפני על הקיר.

לפני הקינוח טעמנו את הבאו טרטר בקר - בקר קצוץ, עלי חרדל, איולי, יוזו כוסברה וקשיו (51 שקלים). מומלץ יחד עם קוקטייל Black Swan San el jimador reposado, choya, black sesame syrup, angostura - אין יותר מתאים מקוקטייל קפה מעורר לסיום. לקינוח קיבלנו קקאו יפני - קרם שוקולד, קראנץ מאצ'ה (39 שקלים). מתוק, נימוח ומושלם - היפנים מבינים לא רק בדרקונים..

מה עוד בתפריט?
עוד צמדים מסקרנים שתמצאו בתפריט החדש: Papaya Homeopathy  - סלט פאפייה עם רוטב קוקוס, בוטנים, כוסברה ורום (39 שקלים) שמשתדך נפלא עם הקוקטייל Ritual of a Samurai ;Dragon Yellowfin - רול של אצות נורי, טונה אדומה אורז עגול, איולי וסקאה (52 שקלים) המומלץ עם קוקטייל Tiger Balm; באו שוק אווז וכבד אווז - אווז מפורק, טריאקי מעושן, קרם כבד אווז ובצל מוחמץ (58 שקלים), כדאי ללוות עם קוקטייל Harakiri; וקינוח "אקזוטי" - סורבה קוקוס ומנגו, סלט פירות עונתיים, מי יסמין ונענע (37 שקלים) שגם הוא בא  בליווי מושלם עם קוקטייל Pina Pho-Bo.

סלט פאפייה וקוקטייל במושו (צילום: יהונתן בן חיים) סלט פאפייה וקוקטייל במושו (צילום: יהונתן בן חיים)

חדשות לוהטות לחורף
רשימת הקוקטיילים במושו כוללת פיוז׳ן ייחודי של המסורת האסייתית וזו האירופית – משקאות ורכיבים בלעדיים בנוסף לקלאסיקות ממיטב מסורת המערב, שלהן מושו מציע אינטרפרטציות חדשות שמשלבות ארומות יוצאות דופן.

בין הקוקטיילים: Ritual of a Samurai – בומביי ג'ין, בחרובקה, מלפפון, סירופ שומשום וואסאבי (49 שקלים); Harakiri – וודקה, קונסומה עגבניות ועגבניות שרי, תערובת תבלינים שרוקחים במקום, שאלוטס וליים (49 שקלים) ; Tiger    Balm – וודקה לימון, גזר, ג'ינג'ר ואנגסטורה תפוז (47 שקלים) ועוד.

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
בילוי קולינרי בתל אביב: בר מסעדה בעיר הגדולה
4 מסעדות מומלצות ליד יער בן שמן
מסעדות בניר דוד והסביבה למטיילים בעמק המעיינות
לבלות ולאכול בכפכפים: 6 מסעדות חוף באילת
רבקה סול: פיצה כשרה בנמל תל אביב
בורגר לג'נדס בחדרה מחזירים את האגדות לחיים
אור גינסברג מארח: סלאס בפשפשים עולה שלב
התיאבון נפתח: ברים עם אוכל טוב
קפה עוטף באהבה – הפרויקט למען מפוני העוטף
העונה ה-11 של מאסטר שף סוגרת נבחרת והבוחשת מלרלרת
ארוחת ליל סדר במסעדה 2024 – סעודות פסח הכי שוות!
אוכל מוכן לפסח 2024 – על האוכל הכי מומלץ בלי מאמץ