נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

קינוחים בתל אביבה קריית שמונה (צילום: באדיבות המקום) לסיים בסטייל. קינוחים בתל אביבה קריית שמונה (צילום: באדיבות המקום)

במהלך הקיץ קיבלנו מכם אינספור המלצות על קינוחים משובחים במסגרת פרויקט מפת האוכל של ישראל. בכתבה שלפניכם תמצאו 9 המלצות מתוקות למסעדות שמגישות קינוחים מיוחדים במינם, שלא אחת מצליחים לגנוב את ההצגה מהמנות העיקריות.

מפת האוכל של ישראל - כל הקינוחים
מאכלי שוקולד - כל המסעדות
יום כיף: איפה יוצאים לאכול עם כל המשפחה?

תושה בייקרי – ראש הנקרה

תושה הוא הלחם של השמות תומר ושחף, הבעלים של בית הקפה והקונדיטוריה שבראש הנקרה. שחף אברהם, החל לעבוד במסעדות בהיותו נער וכבר בגיל 23 פתח סניף של קפה לנדוור בנהריה. בתקופה ההיא הוא הכיר את תומר סוויסה, קונדיטור מוכשר ויצירתי שלמד בין היתר בבישולים, באסטלה ואצל הנס ברטלה. ב-2017, בהיותם בני 27 בלבד, הקימו את המקום המתוק שלהם, שהפך להצלחה מסחררת כבר בשבועות הראשונים לאחר הפתיחה. את כל המנות, הקינוחים והמאפים מכינים במקום בשיטות מסורתיות ובעבודת יד, כולל את בצק העלים, מחיות הפרי ומחיות האגוזים.

מיועד ל: מי שרוצה לסיים טיול בצפון עם קינוחים מושקעים ואיכותיים במיוחד.
קינוח של אלופים: התפריט של תושה משתנה על בסיס יומיומי ולכן לא נוכל להמליץ לכם על מנה ספציפית. עם זאת, נמליץ לכם שלא לפספס את המאפים המלוחים של סוויסה, בדגש על הבורקסים והקישים המופלאים.
תושה בייקרי - ראש הנקרה, 053-9367379

קינוח בתושה בייקרי (צילום: שחף אברהם) לעצור לקינוח מושלם בראש הנקרה. תושה בייקרי (צילום: שחף אברהם)

בראסרי – ירושלים

בבראסרי הירושלמי שבלב שכונת עין כרם הפסטורלית, תמצאו נוף עוצר נשימה, עסקיות משתלמות ושלל קינוחים מושקעים. בבראסרי נהוג לשבת בתום טיול מהנה בסמטאות השכונה, אם כי ישנם גם רבים המגיעים למקום כדי ליהנות מדייט רומנטי לאור שקיעה. בנוסף לעשרה קינוחים מענגים, מציעים במקום גם תפריט משקאות לסיום הארוחה, הנקרא Happy Endings, הכולל למשל סנגריה חמה (42 שקלים), חליטת פירות יער (22 שקלים) וגראפה ברטה וילה – פראטו ביאנקה (44 שקלים).

מיועד ל: חובבי הרומנטיקה שמחפשים מקום איכותי עם מנות שף מופלאות וקינוחים שמותירים חותם.
קינוח של אלופים: סנדיי פופקורן (בוטנים ופופקורן מקורמל, שבבי עוגיות ורוטב שוקולד חם – 36 שקלים). כמו כן אם אתם מעוניינים לדגום מספר קינוחים בגרסאות מוקטנות, לכו על קינוחי הביס של בראסרי, המוצעים למכירה ב-18 שקלים בלבד ליחידה.
בראסרי - המעין 15, עין כרם, ירושלים, 053-5495116

קינוחים בבראסרי ירושלים (צילום: באדיבות המקום) מתוק בפה, ירוק בעין. קינוחים בבראסרי עין כרם ירושלים (צילום: באדיבות המקום)

גוז' ודניאל – בני ציון

את גוז׳ ודניאל הקימו ב2011 במושב בני ציון המסעדנים נטע לי יהודאי וניר פאר, יחד עם בן משפחתם עידו פיינר. שהם אגב, בני המושב והבעלים גם של מסעדת לירי לאונג׳ ברשפון. על התפריט חתום השף שניר אנג סלע, ששם דגש מרכזי על מנות עונתיות המשתנות בהתאם להיצע הגידולים הטרי ביותר. האווירה הכפרית הנעימה, העיצוב המרגש ומגע הקסמים של אנג סלע הופכים את גוז׳ ודניאל לאחת מהמסעדות המומלצות ביותר בשרון.

מיועד ל: מי שמחפש מפלט כפרי מהעיר הגדולה בדמות מסעדת שף שעושה הרבה כבוד לחומרי הגלם המקומיים.
קינוח של אלופים: בראד פודינג - עוגת שמרים קרמל עם בוטנים מלוחים וסורבה שוקולד (47 שקלים).
גוז' ודניאל - Gouje & Danielle - אנשי בראשית, בני ציון, 053-9428618

בראד פודינג בג'וז ודניאל בני ציון (צילום: באדיבות המקום) מתוק בשרון. בראד פודינג בגוז' ודניאל בני ציון (צילום: באדיבות המקום)

זינק – יהוד

מסעדת זינק התל אביבית הייתה מחלוצות ז'אנר הוואליו פור מאני. ב-2013 נפתח הסניף השני של המסעדה ביהוד וכשנה מאוחר יותר, הסניף המקורי נסגר והותיר את הסניף היהודי בגפו. בזינק תמצאו מנות המגיעות משני מטבחים - האמריקאי והאיטלקי. לצד מנות כמו פפרדלה תרד וגבינות (72 שקלים), המבורגר שחיתות (94 שקלים) ומבחר פיצות מצוינות, מגישים במקום גם שפע של קינוחים שווים במיוחד.

מיועד ל: מי שמעוניין לקבל ארוחה שווה בתמחור הוגן ולקנח עם קינוחים פשוטים אך מבוצעים בקפידה.
קינוח של אלופים: טוויל שוקולד וחלבה עם גלידת קרם עוגיות (45 שקלים).
זינק - ZINC - אלטלף 9, יהוד, 053-7102643
להזמנת שולחן בזינק - ZINC

עוגיות קסטה ומסקרפונה בזינק יהוד (צילום: באדיבות המקום) קינוחים מושחתים. עוגיות קסטה ומסקרפונה בזינק יהוד (צילום: באדיבות המקום)

הדסון – תל אביב

מסעדת הבשרים של מתן אברהמס, נפתחה לפני קצת יותר מעשור וחיש מהר מיצבה את עצמה כאחת ממסעדות הבשרים הטובות ביותר בישראל. אבל עם כל הכבוד לנתחים המובחרים שמיושנים במקום בשיטת היישון היבש (Dry Aging) ולמנות הייחודיות למקום כמו חלונות ניו יורק סינטה (פרוסות סינטה על רוטב טופי יפני – 65 שקלים), חשוב לציין שבהדסון משקיעים בקינוחים לא פחות משמשקיעים בכל אלמנט אחר. בין היתר מדובר בעוגת הגבינה החלומית שמוגשת עם רוטב תות (49 שקלים) ובפאי הפקאן המגיע בליווי גלידת חמאה חומה (49 שקלים).

מיועד ל: קרניבורים מושבעים שלא מוכנים לוותר על קינוח איכותי בסוף הארוחה.
קינוח של אלופים: סטיקי טופי (עוגת תבלינים וטופי, גלידת וניל וקצפת – 51 שקלים).
הדסון - hudson - הברזל 27, רמת החייל, תל אביב, 053-4294171

מקס ברנר – רחבי הארץ

האמת היא שלא היינו מופתעים לקבל המלצות חמות על רשת מקס ברנר. למעשה היינו מופתעים יותר אם הרשת המתוקה בישראל לא הייתה מוצאת את דרכה לרשימה. מאז שהמותג בא לעולם ב-1996 ועד ימינו אנו, מקס ברנר מזוהה עם שוקולד משובח וגימיקים מדליקים שמשדרגים את חווית האכילה או השתייה (כמו HUGMUG ו-KANGAROO CUP לדוגמה). תפריט הקינוחים האינסופי של רשת מקס ברנר מזמן שפע הרפתקאות קולינריות בכל ארוחה מחדש ולא מפסיק לחדש ולהפתיע, גם את הלקוחות הקבועים שחוזרים למקום שוב ושוב במשך שנים.

מיועד ל: מי שמוכן להשאיר את ספירת הקלוריות בבית ולהתמסר כליל לקסם השוקולדי של מקס ברנר.
קינוח של אלופים: Sharing – מנת טעימות זוגית הכוללת וופל בננה ספליט וקצפת, מיני סופלה שוקולד, מיני קרפ שוקולד ונוגט, מיני מילקי מקס עוגיות, כדור גלידה לבחירה, פונדו עם דיפ של שוקולד חלב/לבן/מריר, גריל מרשמלו, נשיקות מרנג, פירות טריים ושוקולד חם ששופכים מעל (99 שקלים).
מקס ברנר - כל הסניפים

קינוחים במקס ברנר (צילום: יח"צ) המתוק פה אינסופי. קינוחים במקס ברנר (צילום: יח"צ)

תל אביבה – קריית שמונה

מהרשת המפורסמת נמשיך למסעדה שרוב הסיכויים שאתם עדיין לא מכירים. תל אביבה נפתחה בקריית שמונה ב-2017, במטרה לקרב מעט את העיר הלבנה לצפון הרחוק - על חולצות המלצרים בתל אביבה מתנוססים מספרי הקווים שמקשרים את קריית שמונה לתל אביב, חללי המסעדה זכו לשמות כמו שדרות רוטשילד, פארק הירקון וכיכר המדינה ואפילו המנות בתפריט מתכתבות עם רחובות העיר הגדולה.

תפריט הקינוחים של תל אביבה כולל 14 מנות בדרגות שונות של שחיתות, החל מהבורסה ברולה (שכבות קרם ברולה המוגש קפוא למחצה עם טוויל שקדים פריך, בליווי רוטב פירות יער – 44 שקלים) ועד מגדלי עזריאלי (מגדל משולש העיר הלבנה – שכבות עוגת גבינה, קרם לוטוס וקרם שנטילי, עם נגיעות של רוטב לוטוס. מגדל מרובע – עוגת ביסקוויטים בעיטור שוקולד חם, כדורי קליק וטוויל שוקולד מלוח. מגדל עיגול – מוס שוקולד וריבת חלב – 99 שקלים).

מיועד ל: מטיילי הגליל העליון וסטודנטים במכללת תל חי שמתגעגעים לתל אביב.
קינוח של אלופים: פנקייק דה וינצ'י (שלושה פנקייקים עם שכבות קרם מסקרפונה, שוקולד לבן מומס ופירות יער – 48 שקלים).
תל אביבה - תל חי 120, קריית שמונה, 053-5495040

מוזלי וגרנולה בתל אביבה קריית שמונה (צילום: באדיבות המקום) מגדלי עזריאלי בצפון. מוזלי וגרנולה בתל אביבה קריית שמונה (צילום: באדיבות המקום)

קשקפה – קריית אתא

ליחיאל אלבז, הבעלים של מסעדת קשקפה שבקריית אתא, נחשפנו לראשונה בתכנית מהפכה במטבח. אז אמנם יחיאל ואימו הקונדיטורית שלומית, הצליחו להרגיז את אסף גרניט לא אחת במהלך הפרק אבל כמו תמיד, בסופו של דבר הכול בא על מקומו בשלום. נכון להיום, ארבע שנים אחרי השידור, נראה שאכן התרחשה במקום מהפכה של ממש. למעשה לפי התכניות שעל הפרק, לא רחוק היום שבו המסעדה הקרייתית תהפוך לרשת מתוקה במיוחד. יש לציין כי בתפריט הקינוחים המרשים של קשקפה מככבות גם מספר מנות ללא סוכר.

מיועד ל: כל מי שעדיין לא מאמין שגם בקריית אתא אפשר למצוא מקומות שמצדיקים ביקור מיוחד.
קינוח של אלופים: עוגת גבינה גן עדן (עוגת גבינה על בסיס בצק פריך מצופה בשמנת חמוצה, מוגשת עם סירופ פירות יער וקצפת – 39 שקלים).
קשקפה - העצמאות 83, קרית אתא, 053-6130903

טאיזו – תל אביב

טאיזו היא מסעדת שף אסייאתית שנפתחה על ידי יובל בן נריה ב-2013. במסעדה המרהיבה שלו, מגיש השף המוערך אינטרפרטציה אישית ומקומית למאכלי רחוב מקמבודיה, וייטנאם, תאילנד, הודו וסין, כשמדי יום ראשון מנהיגים במקום מסורת של ערב הודי. הקינוחים של טאיזו התבלטו כבר בשבועות הראשונים לאחר הפתיחה ועד היום אף ארוחה במקום לא תהיה מושלמת בלי קינוח אחד לפחות.

מיועד ל: מי שמעוניין לקפוץ לזמן מה לדרום-מזרח אסיה, מבלי לעבור בנתב"ג.
קינוח של אלופים: היער השחור (מוס שוקולד עשיר מצופה בשוקולד מריר וסביבו קרם קוקוס, פירות יער טריים, קרמבל שוקולד ופירורי אבקת מאצ'ה – 54 שקלים).
טאיזו - Taizu - דרך מנחם בגין 23, תל אביב, 053-7933705

בלאדי מסאקי בטאיזו (צילום: יפית שמחה)                      קינוחים משכרים. בלאדי מסאקי בטאיזו (צילום: יפית שמחה)

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
בראסרי  בירושלים
053-5495116
זינק ביהוד
053-7102643
הדסון בתל אביב
053-4294171
טאיזו בתל אביב
053-7933705
מקס ברנר בהרצליה
053-9442623
מקס ברנר  בראשון לציון
053-9442724
מקס ברנר רוטשילד בתל אביב
053-9439466
מקס ברנר   בנתניה
053-9442482
מקס ברנר בתל אביב
053-9379487
מקס ברנר בפתח תקווה
053-9378743

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מוקפץ אסיאתי עם חלומי בקפה הבימה (צילום: גלעד הר שלג)
מנה במסעדת אלמרסא עכו (צילום: באדיבות המקום)
נוף במסעדת ביאנקיני (צילום: איתמר גרינברג)
מטיילים בתיאבון: מסעדות מומלצות על כביש 90
שפים מספרים: על הפער בין המטבח הביתי למקצועי
מה מסתתר במטבחים הביתיים של השפים הגדולים?
מהאדנית לצלחת: הכול על פרחי מאכל
נעים להכיר: האנשים שהונצחו במנות מפורסמות
מונא - ביסטרו ירושלמי אלגנטי
דוניס דגים ויין  - אוכל משובח ואירוח נפלא
מתי הפעם האחרונה אכלתם אוכל צרפתי אמיתי, ו... כשר?
סילבסטר 2024 – השנה אוכלים בבית