נגישות
נגישות

מכבאית לפרויקט קולינרי: הפוד טראק שכובשת את הדרום

תבשילי בשר בטאבון, מאפי מחמצת משובחים וכריכים טבעוניים עם ירקות מקומיים - לכבוד פסטיבל דרום אדום, השיק נמרוד רוגל את הפוד טראק המפוארת שלו הממוקמת בימים אלה במושב קלחים. זה הזמן להכיר את האיש והחזון ולפתח קצת תיאבון בדרך לדרום

המלצות קולינריות חדשות מהצלחת
עודד פשטצקי
תאריך פרסום: 05/02/2019, 0:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

הפוד טראק של נמרוד במושב קלחים (צילום: באדיבות המקום) שווה יציאה מיוחדת מהבית. הפוד טראק החדש במושב קלחים (צילום: באדיבות המקום)

הרומן של נמרוד רוגל עם עולם המסעדנות החל בימיה הראשונים של מסעדת מחניודה הירושלמית. בתקופה ההיא נמרוד היה מלצר, שמהר מאוד עבר לעמדת הבר. משם עבר לעמדת האחמ"ש ובהמשך ניהל את המסעדה. בשלב מאוחר יותר עזר לקברניטי מחניודה להקים מסעדות נוספות בקבוצה אבל בכל הזדמנות שהייתה לו, נכנס למטבח והתנסה בבישול.

מקבוצת מחניודה הוא נפרד לפני כארבע שנים לטובת הרפתקה חדשה: מסעדת אנה הירושלמית הפועלת במוזיאון אנה טיכו. כשנה וחצי הוא ניהל את המסעדה האיטלקית המצליחה שמשלבת בין בית אוכל איטלקי לפרויקט חברתי לשילוב נערים בסיכון בשוק העבודה ואז נולדה ביתו השנייה...

"כשירדן הצטרפה למשפחה, החלטנו שהגיע הזמן לעזוב את העיר ולעבור לדרום כשהמטרה המרכזית הייתה לחיות חיים שפויים, לרכוש בית ולגדל את הילדות, ירדן וגבי, במושב. בחרנו להתמקם במושב קלחים והדבר הראשון ששמתי לב אליו היה שאין באזור היפיפה הזה מקומות לאכול בהם".

- אתה מגזים...
"לצערי הרב, לא מדובר בהגזמה. זה נכון שיש מרכזים מסחריים פה ושם ומן הסתם רשתות הענק למיניהן תקעו גם בדרום הרחוק יתדות. אבל מקום ששווה לצאת מהבית בשבילו, מקום שמגיש אוכל איכותי באמת, אוכל מקורי, מקומי ועונתי, פשוט לא יכולתי למצוא. וזה היה חסר לי באופן אישי. אמנם למשל בבאר שבע יש מקומות נהדרים היום וגם לא חסרים מקומות בשדרות למשל. אבל תושבי הקיבוצים והמושבים, עדיין מקופחים מאוד לדעתי".

פוד טראק במושב קלחים (צילום: באדיבות המקום) גם לתושבי המושבים והקיבוצים מגיע. הפוד טראק במושב קלחים (צילום: באדיבות המקום)

- וכך בא לעולם הרעיון לפתוח פוד טראק?
"בהחלט. פשוט רציתי למלא את הצורך שחשתי על בשרי. הצעד הראשון היה לחבור ליזם נוסף ולרכוש כבאית צה"לית ישנה שנמכרה לפירוק. את השיפוץ המסיבי שהיא הצריכה ביצע אמן יוצא דופן ורב כישרון בשם עופר שריקי ואת כל החלק שקשור לבישול תכנן השף והיועץ הקולינרי אריק חכימי (רושפלד, פרי הארץ). נכון להיום אותה כבאית חבוטה ומוזנחת מתפקדת כמטבח המאובזר ברמה הגבוהה ביותר, החל מהציוד הבסיסי שבחרנו להשתמש בו וכלה בטאבון 450 מעלות שמהווה את לב ליבו של המטבח".

- ומה בדיוק מפיק הטאבון הלוהט?
"בטאבון אני משתמש כדי להכין תבשילי בשר בבישול ארוך, שמתבשלים להם לאיטם במשך כל הלילה. בנוסף אני מכין בטאבון בריסקט מעושן ובזמן הסרביס אני מכין בטאבון מאפה שמרים עם בשר, לחמעג'ון, עראיס ועוד כל מיני הפתעות טעימות כמו כריך 102 שזה בעצם לחם פרנה מרוקאי שמערסל בתוכו תערובת בשרים הכוללת אוסובוקו, שריר אחורי (פולי), שפונדרה ואסאדו. את כל היופי הזה מבשלים בטאבון עם הרבה מח עצם ואת הלחם אני מתבל בטחינה ירוקה ועשבי תיבול. בהקשר זה חשוב לי לציין שספק הבשרים שלנו הוא המיטמרקט המפורסם, הטלאים מגיעים מחוות השקמים, כל המאפים שלנו הם מאפי מחמצת שמגיעים ממאפיית הבלקן ובאופן כללי אני מקפיד הקפדה יתרה להשתמש אך ורק בחומרי גלם מקומיים ואיכותיים במיוחד".

המבורגר בפוד טראק של מושב קלחים (צילום: באדיבות המקום) בשרים משובחים ומנות מהטאבון הלוהט. המבורגר בפוד טראק (צילום: באדיבות המקום)

- אז איפה אפשר למצוא אותך בימים אלה?
התכנון הוא להתמקם אחת למספר שבועות במתחם אחר. כרגע אני ממוקם במתחם קולומביה עודפים במושב קלחים וכאן אשאר לפחות עד לסיום פסטיבל דרום אדום. בסוף השבוע הראשון של הפסטיבל קיימנו את אירוע הפתיחה: בנינו על הרצה שקטה ורגועה ובסופו של דבר יצא שהאכלנו יותר מ-500 איש. למעשה עבדנו עד שנגמר הבשר. בכל סופי השבוע של הפסטיבל (נותרו ארבעה בלבד אז מהרו להגיע) אני מתכוון להפעיל את הכבאית בימי חמישי מ-19:00-12:00 ובימי שישי ושבת מ-19:00-10:00. מעבר לזה הכבאית, שזכתה לשם meating point 102, זמינה לאירועים בהיקף של 400-100 סועדים.

נמרוד רוגל (צילום: באדיבות המקום) מאכילים באהבה את כולם. נמרוד רוגל ב- meating point 102 (צילום: באדיבות המקום)

- לסיום וסליחה על השאלה אבל לצמחונים וטבעונים יש גם מה לאכול?
"בוודאי. אצלנו לא מקפחים אף אחד ומשקיעים בכולם. התפריט נמצא כמובן בהרצה אבל כבר עכשיו תוכל למצוא בו למשל כריך טבעוני עם הרבה ירקות צלויים בטאבון, טחינה ירוקה ורוקט. כריך כזה עם צ'יפס לוהט בצד בהחלט יכול לסגור פינה אחרי טיול מהנה במרבדי הכלניות של צפון הנגב ואני מאמין שבעתיד יהיו לנו עוד אופציות טבעוניות מצוינות, בתלות בביקוש".

meating point 102, להזמנות ואירועים - 054-7330455

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מוקפץ אסיאתי עם חלומי בקפה הבימה (צילום: גלעד הר שלג)
מנה במסעדת אלמרסא עכו (צילום: באדיבות המקום)
נוף במסעדת ביאנקיני (צילום: איתמר גרינברג)
מטיילים בתיאבון: מסעדות מומלצות על כביש 90
שפים מספרים: על הפער בין המטבח הביתי למקצועי
מה מסתתר במטבחים הביתיים של השפים הגדולים?
מהאדנית לצלחת: הכול על פרחי מאכל
נעים להכיר: האנשים שהונצחו במנות מפורסמות
פורטו – מטבח ים תיכוני: אווירה נעימה ואוכל משובח
סוהו: אסיאתית אמיתית ראשון לציון
חדש ומלוח: אנין  המסעדה החמה של ים המלח נפתחה
מונא - ביסטרו ירושלמי אלגנטי