נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

 המסעדות הטובות ביותר לשנת 2018. סלטים בצוק (צילום: באדיבות המקום)

משהו נהדר עובר על המסעדות הצפוניות בשנים האחרונות. לא מאמינים? אז קחו לכם כמה דקות וקראו את הרשימה שלפניכם. תמצאו בה את המסעדות הצפוניות שהכי עשו את זה השנה לגולשי אתר רסט, שהשקיעו מזמנם ודירגו את אלו שביקרו בהן ב-2018 לפי פרמטרים כמו מחיר, שירות ואווירה.

300 גרם - בצת
300 גרם היא מסעדת בשרים כשרה למהדרין הפועלת במושב בצת. את המסעדה הקים השף איתי חסון, ששירת בצה"ל כטבח ולאחר מכן למד בבית הספר לבישול דן גורמה בחיפה. לאחר מכן עבד במשך כשש שנים במסעדת מורגנפלד שבאכזיב וממנה המשיך את דרכו הקולינרית במסעדות שונות בניו יורק. כשחזר לארץ הקים את 300 גרם ואילו כיום הוא מנהל אותה בשיתוף פעולה עם אשתו גל, אותה הכיר כשהגיעה לעבוד במסעדה בתום הטיול הגדול שאחרי הצבא. המסעדה שקטפה את המקום הראשון ברשימה, משקיפה על מטעי בננות, טרקטורים, אסם כפרי ונוף גלילי עוצר נשימה וניתן לערוך בה אירועים בהיקף של עד 130 סועדים בקיץ ועד 70 סועדים בחורף.
טעימות מהתפריט: ההמלצה שלנו היא ללכת על ארוחת תאוות בשרים ויין הכוללת לחם הבית עם ארבעה מטבלים, בקבוק שתייה קלה לבחירה, בקבוק יין הדגל, חמש מנות פתיחה, 1.2 ק"ג של בשר, תוספת תפו"א וירק, שתייה חמה ופלטת קינוחים זוגית.
300 גרם, בצת, גליל מערבי. 053-9439547

גוסטינו טעמים איטלקיים – רמת ישי
מסעדת גוסטינו נפתחה לקראת סוף 2017 על ידי איתי אדוני ואמנון ישכיל, צמד מסעדנים מעמק יזרעאל. ישכיל ואדוני חברו לשף המפורסם ליאון אלקלעי (טוני וספה, ג'קו, ג'ירף), שהרכיב עבורם תפריט הכולל שפע מנות מדרום איטליה. למעשה את רוב מרכיבי המנות מייבאים למסעדה ישירות מאיטליה אך גם לאזור שבו היא פועלת ישנה השפעה ברורה על בחירת חומרי הגלם. כמו כן בתום הארוחה מוזמנים הסועדים לרכוש מבחר חומרי גלם ומוצרים שונים ישירות מהמעדנייה הפועלת במקום.
טעימות מהתפריט: סופלי (כדורי ריזוטו מטוגנים במילוי פטריות, פרמג'יאנו וגבינת מוצרלה. מוגשים עם איולי פומודורו) לראשונה, גלילי פסטה שחורה (גלילי פסטה שחורה ממולאים בפולנטה תירס ברוטב שמנת כמהין) לעיקרית ופיצה נוטלה בננות (פיצה מהטאבון עם שוקולד נוטלה, בננות מקורמלות, קרם מסקרפונה וגלידת וניל) לקינוח.
גוסטינו טעמים איטלקיים, צפצפה, רמת ישי. 053-9378097
 אפשר לרכוש את חומרי הגלם. סלטים בגוסטינו (צילום: באדיבות המקום)

מסעדת הצוק – ראש הנקרה
מסעדת הצוק נפתחה בקיץ 2015 על ידי השפים אריק דניארו ומאור מלכה, שהיו בעבר הבעלים של מסעדת בן עמי (מושב בן עמי). במסעדת השף הכשרה (בשרית) שפתחו באתר התיירות של ראש הנקרה, מגישים השניים חוויה קולינרית ייחודית בנוף המקומי הכוללת מנות שף מושקעות, נוף שאין שני לו ושירות מקצועי לעילא ולעילא. עוד נציין כי במסעדת הצוק ניתן להפיק אירועים פרטיים ועסקיים מכל הסוגים בהיקף של עד 120 סועדים.
טעימות מהתפריט: סלט בורגול (חמוציות, שקדים והרבה ירוק) לראשונה, פילה סלמון (בקראסט פירורי לחם ועשבי תיבול על מצע ריזוטו פטריות וערמונים) לעיקרית וקראמבל תפוחים (בנגיעות קרנברי) לקינוח.
מסעדת הצוק, ראש הנקרה, גליל מערבי. 053-6130232
להזמנת שולחן במסעדת הצוק


פאט ויני – קריית אתא
פאט ויני שבקריית אתא נפתחה על ידי הקברניטים של רשת רפאלו, כך שאין שום דבר מפתיע בעובדה שהמסעדה המקסימה זכתה להצלחה פחות או יותר כבר מיומה הראשון. היא באה לעולם בקיץ 2016, בחורף 2018 נולדה לה אחות חדשה בנתניה ובקרוב ייפתח סניף שלישי בחדרה. פאט ויני מוגדרת כמסעדת דיינר איטלקית המציעה מנות משביעות ואיכותיות במחירים נוחים. את הפן הקולינרי של פאט ויני מוביל השף שחר ברנע (פומו, רפאלו) ודי בעובדה החשובה הזו כדי לגרום לבלוטות הרוק של מביני העניין להתחיל לעבוד במרץ.
טעימות מהתפריט: סלק ופטה (סלק, גבינת פטה, קרם פרש, אגוזים ובלסמי מצומצם) לראשונה, פיצת ספריבס טלה (רוטב עגבניות, גבינת מוצרלה, בצל סגול, כרישה, תרד, רצועות טלה וצ'ילי) לעיקרית וסופלה ג'נדויה (עוגת שוקולד חמה עם פרלין נוגט, אגוזי לוז קראנצ'יים וגלידת וניל) לקינוח.
פאט ויני, הסולל 8, קריית אתא. 053-4872384
 זכתה להצלחה כבר מיומה הראשון. פיצות בפאט ויני (צילום: באדיבות המקום)

מושבוצ - רמות
מושבוצ היא לא רק מסעדה נפלאה המשקיפה על הכנרת אלא גם חנות יין וקצבייה מיוחדת במינה. המסעדה הוקמה ב-2007 על ידי השף ארז רגב והחיבור עם משפחת שניידר שמטפחת בקר כבר יותר מיובל (ושהוביל לפתיחת הקצבייה), התרחש ב-2015. גאוות המסעדה היא כמובן על נתחי הבקר המובחרים של משק שניידר המיושנים במקום. אך יש לציין שהמסעדה מגדלת חלק ניכר מחומרי הגלם שהיא עושה בהם שימוש וכי את שאר חומרי הגלם היא רוכשת ממגדלים וחקלאים מקומיים. במושבוצ ערוכים לאירוח קבוצות של 250-15 סועדים וכן מפיקים אירועים פרטיים ועסקיים מכל הסוגים.
טעימות מהתפריט: סלט משק רגב (ירקות פריכים מהמשק שלנו בוויניגרט עגבניות מיובשות על טחינה לבנה או לאבנה עיזים ממחלבת גדיא) לראשונה, פורטרהאוס (600 גרם, מפגש של פילה רך ועדין בטעמים וסינטה דלה בשומן ועזה בטעמים, נתח על עצם) לעיקרית ומלבי קרם קוקוס (עם שערות חלווה, בוטנים מקורמלים, פירות טריים ורוטב שוקולד דובדבנים) לקינוח.
מושבוצ, רמות. 04-6795095
 נוף לכנרת וישון במקום. המבורגרים במושבוצ (צילום: באדיבות המקום)

אחוזת שולמית – ראש פינה
אחוזת שולמית היא מסעדה הפועלת במתחם אירוח בעל אותו שם, הכולל ארבעה חדרים אקסקלוסיביים, שקטים ורומנטיים (האחד ממוקם מתחת למסעדה ושלושת האחרים מעליה). המסעדה הגלילית שעל הר כנען טובלת בצמחייה ירוקה והנוף המרהיב שנשקף מחלונותיה הגדולים כולל את הרי הגולן, עמק החולה ואת בתי המושבה ראש פינה. טיפ קטן אך חשוב מאין כמוהו - אם אתם מגיעים למקום בימי החורף, אל תפספסו את מרק הערמונים שעבורו בהחלט שווה להצפין עד ראש פינה.
טעימות מהתפריט: טורטליני (ממולא בשר ברוטב פלפלים קלויים ועגבניות) לראשונה, חזה אווז מעושן (מלווה ברוטב חזרת) לעיקרית ושזיפים שיכורים לקינוח.
אחוזת שולמית, דוד שוב 34, ראש פינה. 053-9345524
 צמחייה ירוקה ונוף מרהיב. מנה באחוזת שולמית (צילום: באדיבות המקום)

לימוזין

מסעדת לימוזין, אולי מסעדת הבשרים המפורסמת ביותר בצפון, החלה את דרכה במפגש גורלי בין אמיר טלמור ורמי גינת, שני בוקרים שהחליטו להקים יחד חווה לגידול בקר משובח. הגבעות המשקיפות על עמק יזרעאל נבחרו כמיקום המושלם ומה שהחל בתחילת שנות ה-90 כחוות גידול, התפתח לכדי אטליז לימוזין שנפתח ברמת ישי ב-1998. ארבע שנים מאוחר יותר באה לעולם לימוזין ומאז אינספור סטייקים איכותיים עלו על הגריל הלוהט של המסעדה. מאמינים שבשר איכותי הוא לא רק אוכל אלא דרך חיים? אנחנו מקווים בשבילכם שזו לא הפעם הראשונה שאתם נחשפים למסעדת לימוזין.
טעימות מהתפריט: קוביות פילה עגל (מוקפצות בחמאה עם פטריות יער ועלי תרד. מוגשות על מצע רוטב פלפל ושמנת) לראשונה, אסאדו ברוטב ברביקיו (400 גרם) לעיקרית וקרם מסקרפונה ולימונצ'לו (ליידי פינגרס בסירופ לימונצ'לו עשיר, קרם גבינת מסקרפונה ושקדים מסוכרים. מוגש עם צ'ייסר למונצ'לו קפוא) לקינוח.
לימוזין, רמת ישי. 053-9442366
 הרבה נתחים עברו על הגריל. מנת בשר בלימוזין (צילום: באדיבות המקום)

וילה בר - קיסריה
וילה בר קיסריה היא ללא ספק המסעדה המיוחדת ביותר ברשימה וזאת כיוון שלא מדובר במסעדה סטנדרטית. וילה בר קיסריה היא הבייבי של השפית שרי בר, שלפני קצת יותר מעשור התחילה במסורת של ארוחות פרטיות בביתה הפרטי. כיום ניתן לחגוג בווילה בר אירועים פרטיים בהיקף של עד 40 סועדים כשלמעשה כל ארוחה במקום היא חגיגה. התפריט של וילה בר משתנה בהתאם לעונות השנה, למצאי היומי ולהעדפות האישיות של המוזמנים. כך לדוגמה ניתן להזמין במיוחד מנות ללא גלוטן, מנות טבעוניות, ארוחות כשרות, ארוחות ילדים ועוד (הישיבה במקום בהזמנה מראש בלבד).
וילה בר, סנונית 6, קיסריה. 053-9428690
 ארוחות של חגיגה. קינוח בוילה בר (צילום: באדיבות המקום)

מיכאל – ביסטרו מקומי - לימן
מיכאל – ביסטרו מקומי היא מסעדה כפרית שנפתחה ב-2013 על ידי השף היצירתי מיכאל גרטופסקי (סושיאל קלאב, גסטרו פאב, הרברט סמואל). במסעדה שפועלת ארבעה ימים בשבוע בלבד (ד'-ו' 00:00-18:00, ש' 00:00-12:00), תמצאו תפריט המשתנה מדי יום ביומו בהתאם לחומרי הגלם הזמינים, עונות השנה ומצב הרוח של השף. יחד עם זאת אתם יכולים להיות בטוחים שהמנות שיעלו על שולחנכם יותקנו מחומרי גלם מקומיים ואיכותיים ושנוצרו ביד אמן.
מיכאל – ביסטרו מקומי, הגפן 43, לימן. 053-9443089
 תפריט המשתנה בכל יום. נתחי בשר במיכאל (צילום: באדיבות המקום)

מריפוסה - קיסריה
מסעדת מריפוסה היא פרי שיתוף פעולה בין שלושה שפים שעבדו זה לצד זה במסעדות הטובות ביותר בישראל: יומי לוי (מסה), חביב משה (על המים) ומאיר אלאלוף (קוואטרו). במריפוסה, הפונה לנוף המהפנט של מגרשי הגולף הירוקים של קיסריה, מגישים השותפים תפריט עשיר בכל טוב, כשלצד התפריט הרגיל, מציעים במקום גם תפריט טבעוני. ובניגוד למסעדות לא מעטות שבהן המנות בתפריט הטבעוני הן פשרה, במריפוסה מדובר בסיפור שונה לגמרי. בין היתר הודות למנות כמו מרק מריפוסה חורפי, קבב טופו (טחינה לימונית וויניגרט שיפקה), פטוצ'יני פטריות (רוטב תירס ועשבי תיבול) ומילפיי נוגט (בצק עלים מקורמל, קרם נוגט, קראנץ' נוגט, בננות מקורמלות, סורבה ואבקת תבלינים).
טעימות מהתפריט: "ברולה" כבדי עוף (אגסים ביין וקרמבל תבלינים) לראשונה, נתחוני פילה בקר (פנצ'טה של טלה קצוצה, תרד, עגבניות, שום קונפי וקרם תפוחי אדמה) לעיקרית וקדאיף, ריקוטה ולמון גראס (כנאפה ריקוטה וגבינת עיזים, סירופ למון גראס וגלידת יוגורט) לקינוח.
מריפוסה, קיסריה. 053-4276666
להזמנת שולחן במריפוסה
 
לאכול ולשחק גולף עם העיניים. (מנה במריפוסה (צילום: באדיבות המקום)

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
וילה בר בקיסריה
050-5569040
לימוזין ברמת ישי
053-9442366
מושבוצ  ברמות
053-5550995
הצוק בראש הנקרה
053-9373557
גוסטינו טעמים איטלקיים ברמת ישי
053-9378097
300 גרם בבצת
053-9439547

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מוקפץ אסיאתי עם חלומי בקפה הבימה (צילום: גלעד הר שלג)
מנה במסעדת אלמרסא עכו (צילום: באדיבות המקום)
נוף במסעדת ביאנקיני (צילום: איתמר גרינברג)
מטיילים בתיאבון: מסעדות מומלצות על כביש 90
שפים מספרים: על הפער בין המטבח הביתי למקצועי
מה מסתתר במטבחים הביתיים של השפים הגדולים?
מהאדנית לצלחת: הכול על פרחי מאכל
נעים להכיר: האנשים שהונצחו במנות מפורסמות
Top 10 - מסעדות המרקים המומלצות לשנת 2023
איפה אוכלים סביצ'ה או טרטר של קיץ?
בוקר חו"ל: איפה תאכלו ארוחות בטעמים של אירופה?
מה כדאי לכם לאכול באזור  הכנרת?