נגישות
נגישות

Top 10 - מסעדות המרקים המומלצות לשנת 2023

הטמפרטורות צונחות ואנחנו במצב רוח לקערה מנחמת של מרק, אז יצאנו לבדוק את המסעדות שעושות כבוד לקערה החורפית. טופ 10 מסעדות המרקים המומלצות של רסט

ביקורת מסעדות המסעדות של rest
רני זהר
תאריך פרסום: 21/11/2021, 12:41 תאריך עדכון: 31/10/2023, 11:10
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

מי באמת מכין את הקרפאלעך במסעדת סנדר, באיזו שעה מומלץ לאכול מרק רגל תימני ואיזה מרקים אסור לפספס בחורף הזה? הכל במסע האוכל של פז רובינזון - אנחנו המרקים של חורף שנת 23

איזה מרק אתם מעדיפים, מרק ששותים או אוכלים? לכל מטבח בעולם המרק משלו, והשפה משתנה בהתאם – מרק כיסונים אוכלים, מרק עוף צח שותים ומתרפאים. לקראת החורף שמציץ מעבר לפינה יצאנו למסע בין מסעדות מרקים כדי לבחור את הטופ 10 שלנו – מצאנו לכם עשר קערות מנחמות, כל אחת שייכת למטבח אחר וכל אחת מנחמת ומחממת בדרכה שלה.

הטייגר לילי

המטבח התאילנדי מתאים לחך הישראלי, יש לו מגוון מטורף של טעמים, החל מחמיצות ועד חריפות, והשילוב הנהדר של מתיקות עם מליחות. אין ספק שהתאילנדים חזקים במרקים, גם בשיא הקיץ הם לא יוותרו על מרק הבוקר שלהם, ובטייגר לילי יודעים טוב מאוד להתבסס על מנות ייחודיות מארץ המקור הייחודיות ולהגיש מרקים נהדרים שלא תטעמו בשום מקום אחר. התחלנו עם מרק שוק תאילנדי שהוא מסע של מרק, כי הטעמים מגיעים בשלבים: מתחיל חריף ונגמר חמצמץ. מומלץ לעבור את כל הדרך החל מממרח הצ׳ילי התאילנדי ועד הטעם הייחודי של למון גראס בשילוב עם ציר עוף עמוק ומנחם. המשכנו למרק קוטייאו, מרק עשיר ומפנק, המגיע עם כדורי עוף תאילנדיים, נבטים, פאקצ׳וי, בצל ירוק, כוסברה וכיסוני וון טון עוף קריספיים שלדעתנו עושים את כל המנה.

טייגר לילי, הברזל 32, תל אביב. 053-8096525

מנק מרק תאילנדי במסעדת הטייגר לילי טעמים עמוקים ומנחמים. צילום: טייגר לילי

מרק קרעפלך אצל סנדר

סנדר היא אחת מהמסעדות הייחודיות בארץ. המסעדה שהוקמה עם המדינה ב-1948 מגישה מאז ועד היום מנות מהטבח היהודי המזרח אירופאי בעבודת יד. במקום מגישים מגוון גדול של מרקים שהם ההגדרה לקערה מנחמת: ממרק קרעפלך ועד מרק שעועית, קניידלך לא רק בערב החג, מרק אפונה בדיוק כמו שהיא ומרק עוף עם אטריות לוקשן. אנחנו דגמנו כל אחד ואחד מהם, וכל אחד היה מענג בדרכו. עשו לעצמם טובה וגשו לסנדר, המקום שבמינימום יחזיר אתכם לבית סבתא או במקסימום יכניס אתכם בברכה לבית סבתא שמעולם לא היתה לכם.

סנדר, לוינסקי 54, תל אביב. 03-6883344

מרק שמוגש במסעדת סנדר בתל אביב מרק יהודי כהלכתו. צילום שארטסוק

המרק התימני של מסעדת קיסר

מסעדת קיסר התימנית קיימת כבר 70 שנה, וכבר מאז היא הקדישה עצמה למנות מרקים, כשבהמשך הדרך גם לקחה על עצמה לספק שיפודים מעולים לכל לקוחותיה והסביבה. אצל קיסר, מרקים הם דרך חיים, ואוכלים אותם בכל עונות השנה ובכל שעות היממה – גם בקיץ וגם בבוקר. אנחנו דגמנו את מרק בשר השריר, מרק תימני אסלי אורגינל, שהוא ללא ספק מרק הדגל של המקום. הצעת ההגשה: כף חילבה בצד, לטבול את הפיתה שתהיה רטובה ולתת ביס – אנחנו טסנו לגן עדן. אחרי זה גם נהנינו  ממרק העוף החלומי, וכדי לגוון טעמנו את מרק השעועית על אורז. בפעם הבאה שאתם עושים קניות בשוק התקווה תאכלו אצל קיסר צהריים ואל תפסחו על המרקים, גם בחום של 40 מעלות.

קיסר, אצ״ל 43, תל אביב. 053-9440214

זה עם הכיסונים של הונג קונג דים סאם

הונג קונג דים סאם היא סוד כמוס, פינה בעיר שלא הרבה שמעו עליה. אמנם מאז הקורונה הם לא מציעים ישיבה במקום, אלא רק טייק אווי – באופן ספונטני או בהזמנות דרך הווטסאפ, אבל המסעדה התל-אביבית שיושבת בבן יהודה 9 תספק לכם את המרקים הסיניים האותנטיים הכי מפנקים שיש. מומלץ במיוחד הוא מרק הגאו צ׳י עם כיסוני גאו צ׳י במילוי בשר לבן, בקר או עוף, ועצה שלנו – קחו את הגרסה עם האיטריות, כדי שכל העסק יהיה משביע ומפנק במיוחד. עד שלא טעמתם, לא תדעו מהו מרק סיני אותנטי ותל אביבי.

הונג קונג דים סאם, בן יהודה  9, תל אביב. להזמנות: 054-2873464

הבוכרי של חנן מרגילן

מסעדת חנן מרגילן בשכונת שפירא בתל אביב מגישה את כל הטוב של המטבח הבוכרי. המקום הקטן והאותנטי הזה הוא מוסד עם עדת מעריצים של ממש. במקום מגישים את מרק הדושפרה, מרק כיסונים ממולאים בבשר ששוחים בתוך ציר בשר בקר עשיר, שומני ועמוק, עם נתחי בשר בקר טחון וכוסברה טרייה מעל, לבחירתכם. יש סיכוי שעדת המעריצים של המסעדה באה רק בשביל המרק הזה, והם לא טועים. אם שמעתם לעצתנו והגעתם, כדאי שתנסו גם את האשפלוב, אורז הבית ואת מאפה הגושגוז׳דה, ממולא בשר, בצל ושומן כבש.

חנן מרגילן, מסילת ישרים 15, תל אביב. tel:053-4872294

ראמן יפני של מנטנטן

לפני כמה שנים, תל אביב שינתה את פניה, כי מסעדת מנטנטן נפתחה והציגה בפניה את המטבח היפני במלוא הדרו – המסעדה שהיא אחות תאומה למסעדה ביפן מחזיקה שף יפני, חומרי גלם שמגיעים באופן קבוע מיפן, ורוטב סויה שמכינים במקום, ממש כמו ביפן. במקום מגישים את המנה המפורסמת, שקשה מאוד לשחזר בטעמיה המקוריים לא משנה כמה מנסים, והיא הראמן. המרק היפני שמבוסס על ציר בשר לבן עשיר, וסט של תוספות קבועות: אטריות, ביצה, נתחי בשר לבן, באק צ׳וי ועוד, מגיע בשלל צורות במנטנטן, אבל אנחנו אוהבים את הגרסה הקלאסית: טונגארה ראמן למי שאוהבים בשר לבן, או טורי ראמן למי שמעדיפים עוף. הטעמים העמוקים והעשירים של שני הצירים הם בדיוק מה שאנחנו מחפשים בחורף הקרוב.

מנטנטן ראמן בר איזאקיה, נחלת בינימין 57, תל אביב. 03-672-5318

טום ג׳אד של התאילנדית בסמטת סיני

התאילנדית האופנתית יושבת שנים בסמטת סיני ומגישה מנות תאילנדיות אותנטיות עם טאץ׳ של תחכום. מנת הטום ג׳אד היא כל מה שאנחנו מחפשים במרק: ציר עוף מרפא, כוסברה שפותחת את הסינוסים, קציצות עוף מנחמות, וכל מה שתאילנדי: טופו, כרוב סיני, שיטאקה ושום קריספי. מרק ייחודי ופשוט לכאורה אך שהציר שלו הוא כנראה משהו שעוד לא טעמתם. למי שמעדיפים את השילוב הקלאסי התאילנדי, אפשר ללכת על מרק הטום יאם שמשלב בול בין חמוץ לחריף.

התאילנדית בסמטת סיני, הר סיני 1, תל אביב. 053-9387733

מרק כרישה של המרקייה בירושלים

במרכז העיר ירושלים יושב לו מקום שעושה הכי טוב בדיוק את מה שאנחנו עוסקים בו: מרקים. המרקייה מגישה מגוון מרקים משתנה מיום ליום, הכולל מרקים טבעוניים וצמחוניים, מתוך פינה שקטה ברחוב הכורש, רחוק מההמולה של מרכז העיר, באווירה מזמינה וביתית. אנחנו ממליצים במיוחד על מרק הכרישה. מה צריך עוד בחיים חוץ ממנת מרק, לחם לבן וחמאה? ראויים להזכרה הם גם מרק הפסטו ומרק השעועית. במקום מגישים גם בירות מהחבית, חומוס בית עם גרגירים ואפילו שקשוקה! מומלץ למי שמחפשים לברוח מהקור הירושלמי.

המרקייה, כורש 4, ירושלים. 053-9438555

מרק קובה של אמא

מסעדת אמא בירושלים מגישה את כל המנות שהייתם מדמיינים שיצאו ממטבח ביתי ירושלמי, החל מעלי גפן ועד שאר ממולאים. אבל המנות שמתעלות מעל כל השאר הן מנות הקובה של המקום, שמגיע בכל צורותיו וטעמיו המסורתיים. החל מקובה חאלב ועד קובה סלק. כשהחורף נוחת על הרי ירושלים כל מה שמתחשק לנו זה את מרק הקובה סלק של מסעדת אמא, קובה סלק עם בשר ובצל מאודים שנעטפו בסולת וג׳ריש יושבים בתוך מרק סלק אדום עם עלי סלרי – זה מרק שהוא ברוך רופא חולים.

מסעדת אמא, שמואל ברוך 55, ירושלים. 053-8096388

מרק קובה שמוגש במסעדת אמא מרק שהוא ברוך רופא חולים. צילום: מסעדת אמא

מרק מינסטרונה איטלקי של ארנסטו

האיטלקית האותנטית והוותיקה הזו מגישה מנות שלא יביישו מסעדות ברומא, וזה לא רחוק מהמציאות, הבעלים ארנסטו הגיע היישר מרומא, השף האיטלקי מנצח על המטבח ואפילו המפות הלבנות שעל השולחנות יזכירו לכם את אירופה. אם אתם מחפשים לגוון את מרק העוף הצח או את מרק השעועית הכבד אתם מוזמנים לארנסטו לטעום את מרק המינסטרונה הנהדר של המקום, עמוס בירקות, חם ומנחם. לצידו, תבטיחו להזמין פרחי קישואים מטריפים, ובסוף אל תפספסו את הטירמיסו הקלאסי של המקום, שאין לו תחרות.

ארנסטו, בן יהודה 90, תל אביב. 053-9415314

 מנות שלא יביישו מסעדות ברומא. צילום: ארנסטו

צילום שער: שאטרסטוק

חלק מהמסעדות המופיעות בכתבה הינן לקוחות rest, אך נבחרו ללא שיקולים מסחריים

רוצים עוד מסעדות שמגישות מרקים? לכל המסעדות שמציעות אוכל ביתי הקליקו כאן>>

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
טייגר לילי  בתל אביב
הזמנת שולחן
053-8096525
ארנסטו בתל אביב
053-9415314
מסעדת אמא בירושלים
הזמנת שולחן
053-8096388

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מסעדות זולות ושוות - חלק ב'!
מסעדות מומלצות בצפון – הטבות מיוחדות לגולשי זאפ!
חלק 2: 10 מסעדות חלביות בכשרות בד"צ מהדרין!
11 מי יודע? מסעדות בשריות שהן בד"צ למהדרין!
לכבוד יום הקפה הבינלאומי - בתי הקפה הטובים בארץ
10 מתכונים לארוחה מפסקת ביום כיפור
דנדי VS תל יצחק בייקרי: השילוב בין בייקרי ומעדנייה
טיול משפחתי בצפון – דרך נוף הרי נפתלי
חג ״לפני המצות״ שמח!
נויפלד מציג: שישי לווינסקאי
אייל שני עושה גלידה, מה, לא נטעם?
אמורה מיו, אהבה איטלקית